سلفون یک پلاستیک گیاهی است!

تورنگ / 25 شهریور 1399

مدتی است که تمام جهان به دنبال جایگزین کردن بسته بندی های پلاستیکی با موادی سازگارتر با محیط زیست است. در کشورهای زیادی کیسه های خرید پلاستیکی یک‌بارمصرف ممنوع شده‌اند یا با کیسه های دیگر جایگزین شده‌اند. با تمام اخبار و تبلیغاتی که در زمینه‌ی بد بودن کیسه ی پلاستیکی برای محیط زیست می‌شود ممکن است مردم به این باور برسند که همه‌ی محصولات ساخته‌شده از پلاستیک صرفاً برای محیط زیست ضرر دارند؛ اما آیا همه‌ی کیسه ها و محصولات پلاستیکی بد هستند؟ آیا بسته بندی های پلاستیکی وجود دارند که برای محیط زیست ضرر نداشته باشند؟
پلاستیک های قابل کمپوست شدن، پلاستیک های تجزیه‌پذیر و بیوپلاستیک ها در حال ساخت و وارد شدن به بازار جهانی هستند اما باید بدانید در حال حاضر چند مدل از محصولات پلاستیکی که در زندگی روزانه استفاده می‌کنیم تجزیه‌پذیر و بدون خطر برای محیط زیست هستند. سلفون یکی از نمونه‌های عالی از محصولات پلاستیکی قابل‌تجزیه است که مردم سال‌هاست از آن استفاده می‌کنند بدون اینکه از مزیت‌هایش برای محیط زیست باخبر باشند. در ادامه درباره سلفون و اینکه چرا انتخاب خوبی برای بسته بندی است صحبت می‌کنیم.

مشاهده و خرید آنلاین سلفون opp بسته بندی

سلفون گیاهی است

ممکن است عجیب به نظر بیاید اما سلفون از گیاهان ساخته می‌شود و حتی اسمش از سلولز که ساختار اولیه سلول‌های گیاهی است گرفته‌شده است. سلفون می‌تواند از گیاهانی که به‌راحتی تولید می‌شوند مثل کنف یا دیگر گیاهان زراعی ساخته شود. همه‌ی ما می‌دانیم که سلفون چیست چون همیشه در خانه برای بسته بندی و پیچیدن مواد غذایی از آن استفاده می‌کنیم.
سلفون در اوایل قرن بیستم توسط یک شیمیدان سوئیسی ساخته شد. سلفون در سال 1912 برای استفاده‌ی عموم وارد بازار شد و در اواخر سال 1920 به شهرت رسید زیرا سلفون ضد آب وارد بازار شده بود و برای استفاده‌های خانگی و پیچیدن غذا استفاده می‌شد. استفاده از سلفون تا دهه‌ی 60 ادامه داشت اما کم‌کم با ورود بسته بندی های پلاستیکی یک بار مصرف که امروزه سعی در استفاده‌ی کمتر از آن‌ها در سطح جهان است، مصرفش پایین آمد. بیوپلاستیک هایی که امروزه ساخته می‌شوند که همانند سلفون پایه‌ی گیاهی دارند معمولاً از ذرت ساخته می‌شوند که یک محصول گیاهی است که به‌عنوان غذا استفاده می‌شود. از این لحاظ سلفون دارای مزیت است چون از گیاهانی مانند کنف ساخته می‌شود که می‌توانند در شرایط سخت رشد کنند و زمین‌های کشاورزی که برای تولید غذا به آن‌ها نیاز است را اشغال نمی‌کنند.

سلفون قابلیت کمپوست شدن دارد

سلفون تجزیه‌پذیر است و زمانی که نیاز است که در طبیعت تجزیه شود بستگی به این دارد که روکش شده هست یا نه. تحقیقات نشان داده‌اند که سلفونی که روکش شده نباشد وقتی در زمین خاک شود زمانی بین 10 روز تا 1 ماه نیاز دارد تا کاملاً تجزیه شود و اگر با نیترو سلولز روکش شود زمانی بین 2 تا 3 ماه نیاز دارد تا تجزیه شود.
در حضور آب شیرین سلفون معمولی تا 10 روز تجزیه می‌شود و سلفون روکش شده تا 1 ماه بعد کاملاً تجزیه می‌شود. این زمان برای کمپوست طبیعی پلاستیک بسیار سریع است و بسیاری از مردم نمی‌دانند هم‌چین چیزی امکان دارد به همین دلیل استفاده از سلفون یک انتخاب بسیار سازگار با محیط زیست برای مردم و کسب و کار هاست. نکته‌ی جالب دیگر این است که در مقایسه‌ی سلفون با بیوپلاستیک های ساخته‌شده از ذرت، سلفون بسیار سریع‌تر در طبیعت تجزیه می‌شود.

جایگزین کردن سلفون با پلاستیک معمولی

سلفون هایی که در بسته بندی غذایی استفاده می‌شوند (با سلفون های با خاصیت کشسانی که در مصارف خانگی استفاده می‌شوند فرق می‌کنند) بسیار ضخیم‌تر از بسته بندی پلاستیکی هستند. به خاطر ضخیم‌تر بودن سلفون، مقاوم‌تر است و به‌راحتی پاره نمی‌شود و راحت‌تر هم تمیز می‌شود. به خاطر ضد رطوبت بودن سلفون از آن در بسته بندی دسته‌گل هم استفاده می‌شود.

سلفون یک محصول بسیار پرکاربرد است که برای انواع کارها در کسب و کار های مختلف مثل گل‌فروشی، نانوایی، سوپر مارکت ها و غیره استفاده می‌شود. کیسه ها و بسته بندی های سلفونی هم کاربردی هستند و هم برای محیط زیست ضرری ندارند به همین علت کم‌کم دارند به محبوبیت قبلی‌شان برمی‌گردند. سلفون آجیل و خشکبار، سلفون ادویه جات، سلفون حبوبات، سلفون نان انتخاب مناسبی برای این محصولات هستند و روزانه به‌فور از این‌ها استفاده می‌شود.

سفارش چاپ روی سلفون


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی
بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی

اگر در زمینه فروش قند و شکر فعالیت دارید و به دنبال یک بسته بندی عالی برای قند و شکر هستید ما به شما پاکت قند، سلفون یا نایلون قند و کیسه شکر را پیشنهاد می‌کنیم.

مطالعه مقاله
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ

این مقاله به مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ می پردازد. در تورنگ چاپ کاغذ پوستی طرح دار و ساده موجود است.

مطالعه مقاله
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟

آب برنج از دیرباز به‌منظور داشتن پوست و مویی بهتر استفاده می‌شده است. قدمت استفاده از آب برنج به بیش از هزار سال قبل و به کشور ژاپن برمی‌گردد...

مطالعه مقاله