جلد مجله چگونه طراحی و چاپ می شود؟

تورنگ / 12 اردیبهشت 1401

جلد مجله چگونه طراحی می‌شود؟

طراحی و چاپ جلد مجله

کار روی جلد مجله مانند مردم است. وقتی افراد را می بینیم، می‌توانیم چهره، صدا و غیره آن‌ها را ببینیم. به طور خلاصه، سرنخ های روشنی وجود دارد که برای شناخت افراد همیشه در حافظه خود حک می‌کنیم. یک جلد مجله یا طرح جلد نیز باید چهره هایی مانند افراد داشته باشد. وقتی کار خود را شروع می‌کنیم، باید آنچه را که در بالا ذکر کردیم در نظر داشته باشیم و کار خود را به این ترتیب هدایت کنیم. مجلات زیادی در بازار وجود دارد. در حالی که بسیاری از این مجله ها جلدهای خوب و باکیفیتی دارند، بسیاری از آن‌ها از حد متوسط فراتر نمی‌روند. اگر مجلات معروف را بررسی کنید، به راحتی می‌توانید متوجه اهمیت آثار جلد مجله شوید. اولین مواردی که به ذهن می‌رسد مجلات Time و Cosmopolitan هستند. به جلد این نشریات دقت کنید و کمی برای بررسی آن‌ها وقت بگذارید.

یک طراح باید نسبت به کاری که آماده می کند آگاه باشد و هرگز از تحقیق اجتناب نکند. ابتدا باید جلد مجله را در حافظه خود ایجاد کنیم. بعد خودمان باید پاسخ دهیم که چرا این مجله را بخریم، بر چه اساسی بخریم، دلایلی که باید بخریم، به چه چیزی نگاه کنیم، به چه نکاتی توجه کنیم.

طراحی مجله یا جلد مهمتر از هر کاری است که قبلاً انجام داده اید یا آماده کرده اید. شما در کار تبلیغاتی تنها یک هدف دارید، تحت تاثیر قرار دادن مصرف کننده، فروش محصول یا محصولات، اما انتشار مجلات یا طراحی جلد چنین چیزی نیست. هرگز فراموش نکنید که خوانندگانی هستند که از نظر علمی و فرهنگی از مجله ای که تهیه کرده اید بهره مند می‌شوند.

تفاوتی که به کار خود اضافه خواهیم کرد ممکن است گاهی یک خط، گاهی یک عکس و گاهی تغییر رنگ باشد. آنچه در این آثار انجام خواهیم داد، کارکرد هنری و زیبایی شناسی و همچنین قوانین طراحی و اساس کار است. هر کاری که می‌کنیم، باید در تعادل باشد.

 مانند هر طرح دیگری، در طراحی جلد مجله نیز نباید از آثار بدیع و چشمگیر غافل شد. خلق آثاری که ذهن را به خود مشغول کرده و در مطالعه کننده علاقه را برانگیزد از دیگر مواردی است که طراح باید به آن توجه کند.

چاپ جلد مجله، طراحی جلد مجله

 موارد روی جلد باید شامل تصاویر و عناوینی باشد که محتوا را برجسته کند. محتوای مجله و قسمتی که به آن می پردازد مواردی است که در انتخاب رنگ باید به آن توجه کنیم.

وقتی به جلد مجله ای که به خوبی طراحی و آماده شده است نگاه می‌کنیم، به راحتی می‌توانیم حدس بزنیم که این مجله درباره چیست، خطاب به چه کسی است و هنگام مرور صفحات آن ممکن است با چه چیزی مواجه شویم. این باید اولین هدف افرادی باشد که شروع به تهیه و طراحی جلد مجلات می‌کنند. مهم ترین پاسخ به این سوال که جلد مجله چگونه طراحی و تهیه می‌شود این است:هرکس جلد مجله را می بیند باید بدون خواندن نام آن بفهمد که متعلق به چه موضوعی است. به عبارت دیگر، جلد مجله باید هویت سازمانی مجله را در ذهن مردم حک کند.

 بنابراین، بیایید بررسی کنیم که یک جلد مجله منحصر به فرد و چشمگیر چگونه طراحی می‌شود. طراحانی که جلد مجلات را طراحی می‌کنند و طراحی خواهند کرد، ابتدا باید جلد مجلاتی را که مدت هاست در بازار بوده و در این زمینه موفقیت داشته‌اند را به خوبی و با دقت کامل بررسی کنند. قبل از شروع یک کار خاص، لازم است مجلات با کیفیت و دارای موضوع مشترک را بررسی کنید و سعی کنید بفهمید که جلد مجله چگونه در موفقیت آنها نقش دارد. سوال بعدی این است که مخاطبان مجله چه کسانی هستند؟ تحقیق مخاطب هدف همچنین انتخاب رنگ‌های مورد استفاده، سبک‌های نوشتاری، انتقال رنگ را برای ما آسان‌تر می‌کند. متن و تصویر مورد استفاده باید تعادل ایجاد کند. بسیار مهم است که فونت‌ها خیلی متنوع نباشند و مکمل یکدیگر باشند. درواقع ما باید یک تصویر ساده اما تاثیر گذار ایجاد کنیم.

پس از تحقیق در مورد مخاطب هدف، با درک آنچه در نگاه اول توجه مخاطب هدف را به خود جلب می‌کند، می‌توانیم تصمیم بگیریم که آیا باید به ظاهر یا محتوا اهمیت بیشتری بدهیم. قطعا در طراحی مجله، جلد مجله حرف اول را می‌زند اما در عین حال بسیار مهم است که جلد مجله به گونه ای انتخاب شود که تأثیر محتوای داخل آن در بخش های مختلف مجله را از بین نبرد. تصویری که استفاده خواهیم کرد باید برای خلاصه کردن محتوای مجله انتخاب شود. با توجه به همه اینها، اگر قبل از شروع به طراحی جلد مجله، آزمایشات خود را با کاغذ طراحی و مداد انجام دهیم، کاری با کیفیت بالا تر را شروع خواهیم کرد.

چاپ مجله تبلیغاتی

یک طراح باید نسبت به کاری که آماده می‌کند آگاه باشد و هرگز از تحقیق اجتناب نکند. ابتدا باید جلد مجله را در حافظه خود ایجاد کنیم. بعد خودمان باید پاسخ دهیم که چرا این مجله را بخریم، بر چه اساسی بخریم، دلایلی که باید بخریم، به چه چیزی نگاه کنیم، به چه نکاتی توجه کنیم.

 طراحی مجله یا جلد مهمتر از هر کاری است که قبلاً انجام داده اید یا آماده کرده اید. شما در کار تبلیغاتی تنها یک هدف دارید، تحت تاثیر قرار دادن مصرف کننده، فروش محصول یا محصولات، اما انتشار مجلات یا طراحی جلد چنین چیزی نیست. هرگز فراموش نکنید که خوانندگانی هستند که از نظر علمی و فرهنگی از مجله ای که تهیه کرده اید بهره مند می‌شوند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله