بسته بندی ظروف شکستنی با کمترین آسیب برای اسباب کشی

حانیه محمدزاده / 1 آذر 1402

چگونه ظروف شکستنی را بسته بندی کنیم؟

بسته بندی ظروف شکستنی

یکی از دغدغه‌های افراد بخصوص در هنگام اسباب کشی یا پست، بسته بندی ظروف شکستنی و حساس است. در این مقاله سعی کردیم به طور کامل نحوه بسته بندی ظروف شکستنی را برایتان شرح دهیم و شما را برای بسته بندی لوازم و ظروف شکستنی کمک کنیم.
اقلام شکستنی را می‌توان به‌صورت زیر خلاصه کرد؛ ظرف‌های شیشه‌ای، چینی، کریستال، سرامیک در این گروه قرار می‌گیرند. اگرچه بیشتر این لوازم در آشپزخانه یافت می‌شوند، اما اقلام شکستنی معمولاً وسایلی هستند که ما از آن‌ها برای خوردن و آشامیدن استفاده می‌کنیم. به‌عنوان‌مثال با اینکه آینه‌ها نیز شکننده هستند، اما جزء این دسته از لوازم نبوده و دارای روش بسته‌بندی یکسان نیستند. ‌ بااین‌حال، بسته بندی ظروف شکستنی مناسب می‌تواند این سرنوشت را به طور اساسی تغییر دهد. چه در حال جابه‌جایی خانه خود باشید و چه قصد حمل این اقلام را داشته باشید، اگر بدانید چگونه آن‌ها را بسته بندی کنید، قطعاً نمی‌شکند.

بهترین روش بسته بندی ظروف شکستنی چیست؟

 برای شروع بسته بندی ظروف شکستنی و شیشه‌ای به مواد زیر نیاز است:

  • یک جعبه با اندازه مناسب
  • نوارچسب
  • کاغذ بسته بندی (کاغذ کرافت، سولفات، مومی یا کاهی) 
  • انتخاب کاغذ بسته بندی ظروف از نکات مهم دیگری است که باید بسیار به آن توجه کنید. کاغذی که قرار است با آن بسته بندی ظروف را انجام دهید می‌تواند از جنس‌های گوناگونی باشد؛ اما اغلب از کاغذهای کرافت یا کاهی استفاده می‌شود. البته کاغذ سولفات نیز بسیار مناسب است و از قیمت مناسب‌تری نیز برخوردار است. در ادامه نحوه بسته بندی ظروف شکستنی را با کاغذ برایتان خواهیم گفت.
  • دستمال‌کاغذی (دستمال‌کاغذی به‌شدت برای بسته بندی ظروف شکستنی مفید است).
  • اگر موردی که قرار است بسته بندی شود ارزشمند است، می‌توانید از بسته بندی حباب‌دار و یا کاغذ کرافت زنبوری نیز استفاده کنید.
  • قلم برای نوشتن محتویات و نحوه حمل بر روی بسته

خرید آنلاین کاغذ بسته بندی ظروف شکستنی

بسته بندی ظروف حساس با کاغذ


در اینجا تمام مواد موردنیاز ما وجود دارد، بیایید بسته بندی را شروع کنیم.
در هنگام جمع‌آوری لوازم برای اسباب کشی و نقل‌مکان یا پست، درنظرگرفتن یک روش مناسب و اصولی برای بسته بندی ظروف شیشه‌ای، بسته بندی لباس در اسباب کشی و... از اهمیت بالایی برخوردار است. ظروف شکستنی باید در کارتن‌های مناسب با تجهیزات لازم برای جلوگیری از ضربه خوردن و آسیب‌دیدن در هنگام حمل بار قرار گیرند.

  1. از جعبه‌های با سایز متوسط استفاده کنید.
  2. بشقاب‌ها را یکی‌یکی داخل کاغذ بسته بندی ظروف شکستنی بپیچید و به‌صورت عمودی در جعبه قرار دهید.
  3. توجه داشته باشید که کاغذ را بیرون از لیوان بپیچید تا داخل آن.
  4. قبل از قراردادن این وسایل روی جعبه، کاغذهای مچاله شده را به‌عنوان بافر زیر جعبه قرار دهید. سپس ابتدا بشقاب‌های بزرگ و چینی را قرار دهید. پس از پر شدن ردیف اول، کاغذ را در شکاف فشار دهید. لوازم کوچک‌تر را در بالای کارتن قرار دهید، به‌عنوان‌مثال لیوان.
  5. وقتی بسته پر شد، روی آن کاغذ را مچاله کنید و به‌عنوان بافر استفاده کنید.
  6. پس از پرکردن بسته به برچسب‌زدن آن دقت کنید. در سراسر آن یادداشت‌هایی احتیاطی داشته باشید و برای اطلاع دقیق‌تر از مطالب یادداشت‌برداری کنید.
  7. دقت کنید که بسته‌ها خیلی سنگین نباشند. بسته‌های سنگین ممکن است به سایر اقلام یا بسته‌ها آسیب برساند.

ظروفی که برای شما ارزش بیشتری دارند را در مقدار زیادی کاغذ بسته بندی بپیچید و آن‌ها را به‌تنهایی در جعبه‌ها قرار دهید. جای خالی باقی‌مانده جعبه را با مچاله کردن کاغذ بسته بندی پر کنید. برای حمل‌ونقل ایمن، بسیار مهم است که کالایی که در بسته قرار داده‌اید حرکت نکند. علاوه بر این، هر چه بسته در بسته بندی ظروف شکستنی سنگین‌تر باشد، احتمال شکستن محتویات آن بیشتر می‌شود. برای این کار از جعبه‌های بزرگ استفاده نکنید. بسته بندی ظروف شیشه‌ای و شکستنی یکی از حساس‌ترین قسمت‌های اسباب کشی است پس باید از روش‌های درست و اصولی استفاده کنید.
بهترین گزینه دوم برای ظروف شکننده‌ای که به شرکت‌های باربری می‌دهید این است که جعبه‌ای را که تهیه کرده‌اید در یک جعبه بزرگ‌تر قرار دهید و با این کار محافظت بیشتری ایجاد کنید. همچنین می‌توانید این روش را برای برخی از وسایل خود در حین جا‌به‌جایی نیز اعمال کنید. به‌عنوان‌مثال، هنگام جا‌به‌جایی اشیای قیمتی مانند زیورآلات، گلدان و مواردی ازاین‌دست، می‌توانید روش بسته بندی دوبل را مانند توضیح بالا انتخاب کنید. هنگام اسباب کشی نیز می‌توانید از گلدان‌هایی که در منزل خود دارید به‌جای بسته استفاده کنید. ظروف شیشه‌ای نسبتاً کوچکی که در کاغذ بسته بندی می‌پیچید و در گلدان می‌گذارید، با خیال راحت به آدرس جدید خود منتقل می‌شوند.
امیدواریم این مطالب و نکات برای شما مفید بوده باشد. شما از چه روش‌هایی برای بسته بندی ظروف شکستنی خود استفاده می‌کنید؟

بسته بندی لوازم شکستنی در اسباب کشی

بهترین گزینه دوم برای ظروف شکننده‌ای که به شرکت‌های باربری می‌دهید این است که جعبه‌ای را که تهیه کرده‌اید در یک جعبه بزرگتر قرار دهید و با این کار محافظت بیشتری ایجاد کنید. همچنین می‌توانید این روش را برای برخی از وسایل خود در حین جا‌به‌جایی نیز اعمال کنید. به عنوان مثال، هنگام جا‌به‌جایی اشیای قیمتی مانند زیورآلات، گلدان و مواردی از این دست، می‌توانید روش بسته بندی دوبل را مانند توضیح بالا انتخاب کنید. هنگام اسباب کشی نیز می‌توانید از گلدان‌هایی که در منزل خود دارید به جای بسته استفاده کنید. ظروف شیشه‌ای نسبتاً کوچکی که در کاغذ بسته بندی می‌پیچید و در گلدان می‌گذارید، با خیال راحت به آدرس جدید خود منتقل می‌شوند.

خرید آنلاین کاغذ بسته بندی کرافت

امیدواریم این مطالب و نکات برای شما مفید بوده باشد. شما از چه روش‌هایی برای بسته بندی ظروف شکستنی خود استفاده می‌کنید؟

بسته بندی ظروف شیشه ای


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟
تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟

کاغذ کرافت چه رنگهایی دارد؟ تفاوت کاغذ کرافت سفید و کاغذ کرافت قهوه ای چیست؟ بعضی از افراد فکر می‌کنند کاغذ کرافت قهوه‌ای و سفید تقریبا یک‌چیز هستند و فرقی باهم ندارند اما...

مطالعه مقاله
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب

آموزش نحوه کادو کردن کتاب، ایده بسته بندی و تزیین کتاب برای هدیه به همراه لینک خرید لوازم مورد نیاز در این مقاله آورده شده است.

مطالعه مقاله
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد

در این مقاله به معرفی یکسری از لوازمی که برای کادوپیچی و بسته بندی هدیه مورد نیاز هستند پرداخته‌ایم...

مطالعه مقاله