نکات طلایی در طراحی بسته بندی (2)

تورنگ / 21 مهر 1397

در مقاله قبل به بررسی یکسری نکات طلایی در رابطه با طراحی بسته بندی پرداختیم و عوامل بنیادی و کلیدی را مطرح کردیم. در این مقاله قصد داریم باقی نکات لازم را مطرح کنیم تا یک شرکت طراحی بسته بندی بهترین انتخاب را برای طراحی محصول خود داشته باشد.

از زبان درست بهره بگیرید

برای معرفی محصول خود از کلمات مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال اگر محصول شما دمنوش است، از واژه لذیذ استفاده نکنید چون همه می‌دانند دمنوش ها لذیذ نیستند و خوش طعم اند. این غلط های کوچک به چشم مشتری می آیند و محصول شما را خوب جلوه نمی‌دهند و اگر شما از کلمات درست و دستور زبان مناسب استفاده کنید، می‌توانید نظر مشتری و اعتماد او را جلب کنید.

بسته بندی محصول

طراحی بسته بندی را ساده در نظر بگیرید

یکی از نکاتی که شرکت طراحی بسته بندی باید به آن توجه کند، این است که بسته بندی محصول نباید سخت باشد. اما سخت بودن به چه معناست؟ بسته بندی محصول نباید حمل و نقل سختی داشته باشد. بسته بندی محصول نباید پیچیده باشد که مصرف کننده برای باز کردن آن دچار مشکل شود. بسته بندی یک محصول نباید خیلی بزرگ باشد بلکه باید اندازه ای متناسب با خود محصول داشته باشد.

طراحی بسته بندی

بسته بندی مناسب برای سنین مختلف

مطمئنا محصولی که شما برای یک کودک طراحی می‌کنید با محصولی که برای بزرگسالان طراحی می‌شود، تفاوت دارد. در محصولات کودکان باید از رنگ های شاد تر و جذاب تر استفاده شده باشد. مناسب سن آن‌ها باشد و وسیله ای کاربردی برای آن‌ها باشد. به عنوان مثال شما یک شرکت طراحی بسته بندی هستید و می خواهید برای شامپو کودکان یک بسته بندی طراحی کنید. خلاقیت به خرج می‌دهید و نوع بسته بندی را طوری در نظر می‌گیرید که علاوه بر این که رنگ های جذاب و شاد در آن به کار رفته، پس از استفاده به یک اسباب بازی هم تبدیل شود. مسلم است که این محصول با این طراحی قابل استفاده برای بزرگسالان نیست.

امنیت بسته بندی را بررسی کنید

بسته بندی یک محصول باید به عنوان محافظ آن باشد و زمانی که درست طراحی نشود، می‌تواند نظر مشتری را نسبت به برند شما تغییر دهد. حتما در زمان طراحی امنیت محصول را مد نظر قرار دهید و از ملزوماتی استفاده کنید که در حین حمل و نقل و رسیدن به دست مصرف کننده، مشکلی برای محصول پیش نیاورد. حتی اگر یک محصول خراب شده در قفسه فروشگاه قرار گیرد، مشتری آن را نخواهد خرید. پس به مهر و موم بودن بسته بندی توجه کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله