شیشه و پلاستیک چه تفاوتی دارند؟ (خلاصه ای از بسته بندی پلاستیکی و شیشه ای)

تورنگ / 30 شهریور 1399

بسته بندی یکی از قسمت های مهم زندگی ماست که زیاد به آن توجه نمی کنیم. همه ی ما باید متوجه این باشیم بسته بندی چیزیست که باعث می‌شود کالا هایی مورد نیازی که بابتشان پول پرداخت کردیم در بهترین حالت باقی بمانند و از آن‌ها محافظت می کند. مواد بسیار زیادی برای انواع بسته بندی ها و انواع محصولات وجود دارند و ممکن است بسیاری از ما متوجه این نشویم یا حتی اطلاع نداشته باشیم که بعضی از بسته بندی ها برای بعضی کالا ها مناسب نیستند.
بیشتر ما وقتی متوجه اهمیت بسته بندی می شویم که در خانه تلاش می کنیم با استفاده از بسته بندی از یک سری محصولات مراقبت کنیم و با کوچکترین اشتباهی ممکن است آن محصول رطوبت بگیرد، فاسد یا خراب شود. اینجاست که دنبال روش های بهتر یا بسته بندی های بهتر می گردیم.

بسته بندی شیشه ای و بسته بندی پلاستیکی

مشاهده و خرید آنلاین پلاستیک بسته بندی

پلاستیک همیشه یکی از انتخاب های متدوال در دنیای بسته بندی بوده است. پلاستیک همیشه در دسترس و قابل استفاده برای انواع محصولات است. از طرفی ظروف پلاستیکی می توانند دوباره استفاده شوند. احتمالا شما هم بسته بندی های پلاستیکی را در خانه نگه می دارید تا برای مصرف های مختلف استفاده کنید. بسته بندی های شیشه ای چطور؟ بعضی از مصرف کننده ها همیشه بسته بندی شیشه ای را ترجیح می دهند. گاهی وقت ها انتخاب بهترین جنس بسته بندی ممکن است گیج کننده باشد و باعث شود که محصول اشتباهی را خریداری کنیم که به خاطر بسته بندی نا مناسب طول عمر کمتری دارد و پولمان هدر برود. آیا شما می دانید چه بسته بندی برای چه محصولی بهتر است؟ این سوال ممکن است ساده به نظر بیاید و شما جرو افرادی باشید که به هر بسته بندی که در مغازه ها وجود دارد اعتماد می‌کنید و اطلاعاتی در این زمینه ندارید. در ادامه شما را با نکاتی که باید در مورد بسته بندی پلاستیکی و بسته بندی شیشه ای بدانید آشنا می کنیم.

بسته بندی شیشه ای و بسته بندی پلاستیکی

سفارش چاپ و بسته بندی

بسته بندی شیشه ای

شیشه یکی از قدیمی‌ترین ماده‌ها برای بسته بندی است که همچنان در حال استفاده است. زمانی در دنیای بسته بندی تنها ماده‌ای که استفاده می‌شد شیشه بود چون این باور وجود داشت که هیچ بسته بندی بهتر از شیشه برای نگه‌داری و انبار کردن محصولات نیست. این روزها بسته بندی های شیشه ای یک‌چیز جذاب، ترندی و خاص محسوب می‌شوند و دیگر نگاه کاربردی به آن‌ها وجود ندارد. بسته بندی شیشه ای غیرقابل نفوذ و بدون نشت کردن است، تجزیه نمی‌شود، هیچ تأثیر شیمیایی ندارد و می‌تواند از مواد داخلش در برابر رطوبت و اکسیژن محافظت کند تا همیشه در بهترین حالت خودش باقی بماند. یکی از دلایلی که از بسته بندی های شیشه ای در محصولات زیبایی زیاد استفاده می‌شود این است که علاوه بر موارد مثال زده‌شده، شیشه زیبایی خاصی دارد و محتویات داخلش را به بهترین شکل به نمایش می‌زارد. از طرفی شیشه یک محصول پایدار است که می‌تواند بازیافت شود و دوباره استفاده شود. مهم نیست چقدر که چقدر از محصولات شیشه ای مثل ظروف شیشه ای استفاده می‌کنید، شیشه به‌هیچ‌وجه به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌کند.

 

بسته بندی شیشه ای و بسته بندی پلاستیکی


بسته بندی پلاستیکی

بسته بندی پلاستیکی به علت کاربرد بیشتر و دوام بیشتر، درخواست بیشتری نسبت به بسته بندی شیشه ای دارد. بسته بندی شیشه ای امکان شکسته شدن دارد اما این اتفاق برای بسته بندی پلاستیکی نمی‌افتد و این یک مزیت محسوب می‌شود برای همین شیشه شیر کودکان هیچ‌وقت از جنس شیشه نیست. بسته بندی پلاستیکی به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از بسته بندی شیشه ای است. اگر بخواهیم راجع به مقرون‌به‌صرفه بودن این بسته بندی ها صحبت کنیم، به علت دوام بیشتر و قیمت کمتر بسته بندی پلاستیکی انتخاب بهتری است. در مواردی که اولویت بر وزن بسته بندی باشد، باز هم بسته بندی پلاستیکی سبک‌وزن‌تر است. حتی در محصولات زیبایی که از شیشه استفاده می‌شود، استفاده از پلاستیک متداول‌تر است زیر خانم‌ها لوازم‌آرایشی و بهداشتی را با خودشان حمل می‌کنند و سبک‌وزن بودن بسته بندی یکی از اولویت‌های این صنعت زیبایی است.

اگر شما دنبال بسته بندی محصولی هستید و کاربرد، در دسترس بودن و قیمت مناسب از اولویت‌های شماست، بسته بندی پلاستیکی انتخاب بهتری برای محصول شما است. بسته بندی پلاستیکی می‌تواند در انواع شکل‌ها و اندازه‌ها تولید شود و محدودیت خاصی ندارد. اگر به زیبایی، لوکس بودن و تجربه‌ای خاص بیشتر اهمیت می‌دهید و می‌خواهید مشتری‌هایتان به‌جای اینکه از بسته بندی محصولتان دوباره استفاده کاربردی کنند به خاطر زیبایی آن را روی طاقچه بزارند، بسته بندی شیشه ای انتخاب بهتری است.

سفارش چاپ سلفون


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله