نایلون بسته بندی مواد غذایی

تورنگ / 15 آبان 1397

بسته بندی یک محافظ است که سلامت کالای شما را از تولید تا مصرف تضمین می‌کند. علاوه بر این اطلاعاتی که خریدار هنگام خرید نیاز دارد، روی آن درج می‌شود و در واقع پلی میان مصرف کننده و تولید کننده ست. امروزه شرکت های صنایع غذایی به دنبال بسته بندی مواد غذایی با روش های جدید هستند که بسته بندی استفاده شده، هم سهولت در استفاده داشته باشد، هم مقاومت کافی داشته باشد تا در حین حمل و نقل تازگی مواد غذایی از بین نرود و هم نظر مشتری را جلب کند و او را ترغیب کند تا محصولش را بخرد.

یکی از انواع بسته بندی هایی که در این صنعت استفاده می‌شود، استفاده از نایلون بسته بندی ست. در مواد غذایی های مختلفی از نایلون بسته بندی استفاده می‌شود.

مشاهده و خرید آنلاین نایلون بسته بندی

بسته بندی مواد غذایی با نایلون

به عنوان مثال شما در صنعت خشکبار و مواد غذایی می‌توانید از سلفون یا متالایز های لمینیت شده استفاده کنید.

نایلون بسته بندی مواد غذایی

برای بسته بندی مواد غذایی مانند گوشت و مرغ و... می‌توانید از سلفون های نازک استفاده کنید.

نایلون بسته بندی مواد غذایی

 

برای بسته بندی نان می‌توانید از سلفون استفاده کنید.

نایلون بسته بندی نان

همه این ها نمونه هایی از کاربرد نایلون در این صنعت است. در حال حاضر که بیشتر مواد غذایی و مواد بهداشتی با سلفون بسته بندی می‌شوند، به وسیله چاپ فلکسو یا همان فلکسوگرافی می‌توان اطلاعاتی مثل برند، نام محصول، ترکیبات آن محصول و بسیاری از موارد دیگر را روی آن چاپ کرد تا از این طریق هم در ذهن مخاطب ماندگاری داشته باشد و هم باعث شود خریدار هنگام خرید، اطلاعات لازم را روی آن مشاهده کند.

کیسه های نایلونی جدید

اما چیزی که امروزه بیشتر مورد توجه تولید کنندگان و مصرف کنندگان است، این است که بسته بندی محصول شان آسیب کمتری به محیط زیست وارد کنند و مانند پلاستیک ها تا مدت زیادی در طبیعت باقی نماند و به موجودات آسیب بزند. به همین دلیل تکنولوژی به سمت تولید کیسه های نایلونی خاصی رفته است که اصطلاحا به آن ها "کیسه های نایلونی سبز" گفته می‌شود.

خاصیت این کیسه ها این است که مانع ورود رطوبت به داخل کیسه می‌شود و مواد غذایی را برای مدت طولانی تری حفظ می‌کند و مواد غذایی داخل آن فاسد نمی‌شوند. تخمین زده شده که میوه هایی مانند موز و توت فرنگی و... به دلیل خواص این کیسه، تا 30 روز بدون هیچ تغییری در شکل و ظاهر آن ها باقی خواهند ماند. مواد ساخته شده در این کیسه نایلونی از پلی اتیلن و دوستدار طبیعت است. این نایلون ها از نظر انعطاف هیچ فرقی با نایلون هایی که امروزه استفاده می‌شود ندارد و فقط مواد تشکیل دهنده آن به نحوی ست که هم دوستدار محیط زیست است و هم از مواد غذایی بیشتر محافظت می‌کند.

در پایان می‌توان گفت که درست است همیشه از مضرات نایلون و پلاستیک شنیده ایم، اما نمونه های جدید کیسه نایلونی می‌تواند قدم بزرگی برای محیط زیست باشد.

مشاهده و خرید آنلاین نایلون و نایلکس فروشگاهی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت نایلون و نایلکس چیست؟
تفاوت نایلون و نایلکس چیست؟

تفاوت بین نایلون و نایلکس در مواد تشکیل‌دهنده، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها است. هر دو ماده از پلیمرهای مصنوعی ساخته شده‌اند اما با خصوصیات متفاوتی که آن‌ها را برای استفاده‌های گوناگون مناسب می‌کند.

مطالعه مقاله
چگونه از تاثیرات مخرب پلاستیک بر سلامتی در امان بمانیم؟
چگونه از تاثیرات مخرب پلاستیک بر سلامتی در امان بمانیم؟

استفاده‌ی پلاستیک در لحظه بی خطر به نظر می‌رسد اما تاثیری که بر محیط زیست و سلامت انسان گذاشته غیرقابل باور است. برای امن بودن در برابر تاثیرات مواد شمیمایی پلاستیک...

مطالعه مقاله
آیا مواد اولیه نایلون از جنازه تهیه می شوند؟
آیا مواد اولیه نایلون از جنازه تهیه می شوند؟

نایلون یک واژه ی کلی است که برای مواد مصنوعی که می توانند به شکل ها و...

مطالعه مقاله