طراحی بسته بندی مواد آرایشی و بهداشتی

نیما یوسف نژاد / 8 مهر 1397

یکی از محصولاتی که در همه جای دنیا و در تمام اقشار جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد، مواد آرایشی و بهداشتی است. تولید کنندگان این محصولات به شکل و شمایل بسته بندی این محصولات توجه زیادی می‌کنند چون منطقا فروش محصولاتشان به همین شکل و شمایل وابسته است. طی تحقیقاتی هم که بر روی بازار فروش محصولات انجام شده است، مشتری با دیدن شکل زیبای محصول، تصمیم به خرید آن می‌گیرد. در این مقاله تصمیم داریم دو مورد از بسته بندی خلاقانه این محصولات را به شما نشان دهیم و ایده به کار گرفته در آن را بررسی کنیم.

اولین موردی که می‌خواهیم بررسی کنیم، بسته بندی کرم های آرایشی است. یک شرکت با یک ایده خلاقانه در طراحی بسته بندی کرم های آرایشی، از یک جنس منعطف استفاده کرده است که به راحتی می‌تواند تغییر شکل دهد. چیزی که سبب این تغییر حالت می‌شود، گرمای دست است. یعنی بسته بندی کرم های آرایشی با گرمای دست تغییر شکل پیدا می‌کنند و به سادگی به شکل دیگری تبدیل می‌شوند. این طراحی از این جهت مناسب است که شما می‌خواهید آن را داخل کیف یا ساک خرید خود قرار دهید و فضای کافی ندارید. با جنس به کار رفته در این کرم، شما به راحتی می‌توانید آن را به شکل دلخواهتان دربیاورید. شاید همیشه شما در استفاده از مواد آرایشی و کرم ها با مشکل مواجه شدید و قسمت زیادی از محصول داخل بسته بندی قرار داشته و از آن خارج نمیشده است. مزیت دیگر این نوع بسته بندی این است که شما می‌توانید تا قطره آخر کرم های تان را استفاده کنید.

بسته بندی محصولات آرایشی

مواد آرایشی و بهداشتی

مورد دومی که به آن می پردازیم، بسته بندی پودر ماشین لباسشویی است. در ابتدا که به بسته بندی محصول نگاه می‌کنید شاید در نظرتان چیز خاصی نباشد اما این طراحی بسته بندی در عین سادگی، بسیار پر کاربرد است. در بالای باکس مستطیل شکل که حاوی پودر ماشین لباسشویی است، خط چین هایی قرار دارد که محل بریده شدن است که به شکل یک پیمانه پودر ماشین لباسشویی طراحی شده است. زمانی که شما این خط چین ها را جدا کنید، می‌توانید از این پیمانه استفاده کنید و پودر ماشین لباسشویی را به میزان دلخواه تان بردارید. این طراحی خلاقانه در عین سادگی، کمک زیادی به مشتری می‌کند و نیازی نیست پیمانه جداگانه تهیه کند.

بسته بندی محصول آرایشی

طراحی بسته بندی لوازم آرایش

طرح هایی که برای بسته بندی انتخاب می‌شوند و مورد استقبال قرار می‌گیرند، همه دو قانون مهم را رعایت می‌کنند. اول این که نوع طراحی باید به برطرف کردن یکی از مشکلات مشتری کمک کند و دوم این که هر چه طراحی ساده تر و کاربردی تر باشد، مشتری بیشتر آن را می پسندد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
دانیال،

سلام و خسته نباشید. تولید پودر لباس شویی داریم و در مرحله طراحی وبسته بندی هستیم ممنون میشم جهت همکاری کمک کنید. مرادی هستم تماس یا واتسآپ 09014126563


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله