راههای پاک کردن جوهر از روی لباس

تورنگ / 16 فروردین 1396

یکی از اتفاقات معمول ناشی از کار کردن در چاپخانه و کار با دستگاه های چاپی، ایجاد لکه جوهر روی پوست دست و یا لباس کار می باشد. حتی در محیط خانه و کار با پرینتر خانگی شما نیز ممکن است موجب بروز این اتفاق شود.

پاك كردن چاپ لباس

هنگامی که لکه ای روی لباستان ایجاد شود قطعا اولین گزینه ای که برای از بین بردن آن به ذهنتان می‌رسد شستن آن است، اما برخی مواد مثل جوهر به راحتی و با یک شستشوی ساده از روی پارچه پاک نمی‌شوند. گزینه بعدی برای از بین بردن این نوع لکه های سخت استفاده از مواد شوینده قوی است که قطعا روی بافت پارچه تاثیرگذار خواهد بود، آیا حاضر هستید به لباس زیبای خود از این طریق آسیب برسانید؟؟

لکه جوهر یکی از سمج ترین لکه هایی است که پاک کردن آن نیاز به مهارت دارد و اغلب خودکار و روان نویس هایی که در جیب لباستان می‌گذارید موجب ایجاد این لکه ها می‌شوند. برای از بین بردن لکه جوهر از روی لباس راه های زیادی پیش روی شماست، همراه با ما چند ترفند ساده و کم هزینه خانگی را امتحان کنید و لکه جوهر را به راحتی از روی لباس تان پاک کنید.

روش های خانگی از بردن لکه جوهر

 

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که به هیچ وجه دستمال را روی لکه جوهر ایجاد شده نمالید، زیرا این کار موجب پخش شدن جوهر می‌شود و کار را سخت تر می‌کند. در عوض می توانید دستمال تمیز را روی لکه ای که تازه ایجاد شده و هنوز خیس است فشار دهید، با اینکار می‌توانید بخشی از جوهر آبکی را جذب کنید تا حجم جوهر کمتر شود، سپس راه های پاک کردن آن را ادامه دهید.

  • اسپری مو

اسپری مو باعث حل شدن لکه جوهر و شستشوی آسان لکه از روی لباس می‌شود. ابتدا روی لکه، اسپری بزنید و با استفاده از یک دستمال تمیز روی لکه ضربه بزنید. توجه داشته باشید دستمال را روی لباس نمالید. این کار را انقدر تکرار کنید تا لکه کاملا از بین برود. باید قبل از شستن لباس با ماشین لباسشویی حتما لکه از بین رفته باشد چون خشک کن باعث ثابت شدن لکه روی لباس می‌شود.

  • شیر

یکی از راه های عالی و ساده برای از بین بردن لکه جوهر روی لباس های رنگی استفاده از شیر است. برای این کار می توانید قسمتی از لباس که لک شده را در یک ظرف شیر قرار دهید و بگذارید ساعتی بماند، برای لکه های قدیمی تر شاید نیاز باشد که لباس یک شب در ظرف شیر بماند و در روز بعد پس از محو شدن لکه، لباس خود را با مواد شوینده ملایم بشوئید تا بوی شیر را از بین ببرد.

  • الکل و محلول لاک پاک کن

الکل رنگدانه های جوهر را خنثی می‌کند و باعث ناپدید شدن جوهر می‌شود. البته ممکن است الکل جوهر روی پارچه های نخی را از بین نبرد. برای استفاده از الکل باید اول پارچه را داخل الکل فرو کنید، سپس یک عدد پارچه تمیز را با آب سرد مرطوب کرده و روی لکه با آن ضربه بزنید تا لکه از بین برود. بگذارید لباس در هوای آزاد خوب خشک شود و پس از آن دوباره آن را بشوئید. از لاک پاک کن نیز مثل الکل برای پاک کردن جوهر استفاده کنید.

  • لیمو و سرکه

ترکیب لیمو و سرکه به دلیل داشتن خاصیت اسیدی بالا برای از بین بردن لکه جوهر بسیار معروف است. روی لکه را با دستمال آغشته به این ترکیب ضربه بزنید و سپس بشوئید.

  • سس تارتار

لکه جوهر را می‌توانید با تهیه این ترکیب نیز از بین ببرید. فقط کافی است 2 قاشق غذاخوری سس تارتار و 2 قاشق غذاخوری آبلیمو ترش را با هم مخلوط کنید و روی لکه قرار دهید. این لایه خمیری را به مدت 3 الی 4 ساعت روی لکه جوهر باقی بگذارید سپس آن را با آب سرد بشوئید.

  • خمیر دندان

این روش ممکن است روی برخی از سطوح جواب دهد و روی برخی دیگر نتیجه مطلوب را نداشته باشد، این موضوع کاملا به نوع پارچه شما بستگی دارد. برای امتحان می توانید مقداری خمیر دندان غیر ژله ای ( خمیر دندان معمولی) را روی لکه جوهر قرار دهید و آن قسمت را به هم ساییده و با آب شستشو دهید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا لکه به طور کامل محو شود. استفاده از این روش برای از بین بردن لکه مواد آرایشی روی پارچه نیز به کار می‌رود.

روش پاک کردن لکه جوهر

یک نکته مهم که باید در نظر بگیرید این است که هر چه لکه بیشتر روی لباس بماند پاک کردن آن سخت تر می‌شود بنابراین بهتر است به محض این که متوجه لکه شدید آن را از روی لباس پاک کنید. پس باید سریع عمل کنید و سریع ترین راه این است که با یک عدد دستمال کاغذی یا دستمال حوله ای محکم روی لکه فشار دهید. بیشتر خودکارهای مدرن جوهرهای بر پایه آب به کار می برند که از بین بردن آن راحت تر است و تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید تنها یک عدد دستمال مرطوب است که لکه را به خود جذب می‌کند. همچنین برای جلوگیری از لک و کثیف شدن لباستان می توانید از کاور لباس پارچه ای تورنگ استفاده کنید که باتوجه به جنس پارچه ای که دارد کاملا از لباس شما در برابر نور، خرد و خاک و... محافظت می‌کند.

مشاهده قیمت و خرید آنلاین کاور لباس


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

بهترین و ارزان ترین روش چاپ تیشرت چیست؟
بهترین و ارزان ترین روش چاپ تیشرت چیست؟

گر می‌خواهید یک کسب‌وکار چاپ تیشرت راه بیندازید یا می‌خواهید چاپ تیشرت با طرح دلخواه خودتان انجام دهید و هیچ چیز در مورد چاپ تیشرت و پروسه آن نمی‌دانید این مقاله برای شما است.

مطالعه مقاله