کاور ریشه فرش

تورنگ / 19 آذر 1397

در مقاله کاور فرش در مورد ریشه فرش به صورت مختصر صحبت کردیم اما در این مقاله می‌خواهیم بیشتر به آن بپردازیم و دلایل ضرورت وجود کاور را برای ریشه فرش بیان کنیم. ریشه های فرش باعث زیبایی هر چه بیشتر فرش و ظرافت آن می‌شوند و استحکام بیشتری به فرش می‌دهند. در تمام فرش های قدیمی و سنتی هم که نگاه کنید، از ریشه فرش برای زیبا کردن و مقاوم کردن فرش استفاده شده است. ریشه های فرش به دلیل جارو زدن و تی کشیدن، در معرض آسیب بیشتری قرار دارند. در معرض آلودگی و رطوبت بودن باعث می‌شود ریشه فرش به مرور پوسیده و یا کنده شود و زمانی که ریشه فرش از بین برود، فرش هم زودتر خراب و پوسیده می‌شود. چه فرش ما دستباف باشد و چه ماشینی، این قضیه شامل حالش می‌شود پس باید به دنبال راهی باشید تا از ریشه فرش به خوبی محافظت کنید.

عواملی که ریشه های فرش را از بین می برند

  • شستشوی زیاد
  • تی کشیدن زیاد و دقت نکردن به ریشه ها
  • جارو زدن زیاد و کشیده شدن ریشه ها

اگر فرش شما رنگ روشن باشد، برای تمیز کردن آن باید از مواد شوینده استفاده کنید اما استفاده از مواد شوینده قوی برای شستشوی فرش می‌تواند مضر باشد و به ریشه آسیب برساند. ما در این مقاله می‌خواهیم روشی را بیان کنیم که از ریشه ها محافظت کند.

کاور ریشه فرش

راه حل چیست؟

استفاده از کاور ریشه فرش می تواند بهترین جایگزین برای تمام کارهایی باشد که شما برای محافظت از ریشه ها و تمیزی آن ها انجام می‌دهید. این کاور را می‌توانید از بازار فرش فروشان یا فروشندگان لوازم پلاستیکی تهیه کنید. برخی قالیشویی ها هم به تازگی سیستمی راه اندازی کرده اند که زمانی که شما فرش را به قالیشویی میفرستید، می‌توانید سفارش دهید که برای ریشه فرش تان کاور مناسب نصب کنند. این کاور روی لبه های فرش محکم می‌شود و در هنگام جارو یا تی کشیدن تکان نمی خورد و جا به جا نمی‌شود.

کاور ریشه فرش

شاید برای تان سوال پیش بیاید که این کاور هر چند وقت یکبار باید تعویض شود! اگر خودتان آن را نصب می‌کنید، بهتر است فصلی یک بار آن را تعویض کنید و اگر قالیشویی آن را برای شما نصب می‌کند، هر زمان که فرش تان را به قالیشویی فرستادید، از آن بخواهید تا آن را برای تان تعویض کنند.

کاورهای ریشه فرش در سه نوع پلاستیکی، توری و کاور پارچه ای هستند. به کاور های توری و پلاستیکی، کاور شیشه ای هم می گویند چون ریشه های فرش در آن پیدا هستند و هوا در آن‌ها جریان دارد اما کاور پارچه ای از پارچه ای مانند متقال استفاده می کنند. این کاورها یک نوار چسبی دارند که چسب آن نه آنقدر محکم است که به فرش آسیب برساند و نه آنقدر ضعیف است که به راحتی جدا گردد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تاریخچه اصالت فرش ایرانی
تاریخچه اصالت فرش ایرانی

فرش ایرانی بیانگر، اصالت و هنر ایرانی است. این هنر اصیل طی سالیان با هنر دست بافندگان زنده نگه‌داشته شده است.

مطالعه مقاله
کاور فرش چیست و نحوه استفاده از کاور فرش
کاور فرش چیست و نحوه استفاده از کاور فرش

کاور فرش در جنس‌ها و انواع مختلفی تولید می‌شود و بعضی از آن‌ها ممکن است طرز استفاده مخصوص به خودشان را داشته باشند که...

مطالعه مقاله
3 روش خانگی تمیز کردن و نگهداری فرش
3 روش خانگی تمیز کردن و نگهداری فرش

هر انسان خانه‌داری مواد شوینده و تمیزکننده هر سطوحی ازجمله فرش را دارد؛ اما موقعیت‌هایی هم پیش می‌آید که این مواد تمام‌شده باشند یا...

مطالعه مقاله