برنج وحشی چه فرقی با انواع دیگر برنج دارد؟

تورنگ / 2 آبان 1399

برنج وحشی

برنج وحشی یک گیاه نیمه آبزی است که به فراوانی در ناحیه دریاچه‌ی عظیم آمریکای شمالی یافت می‌شود. برنج وحشی یکی از پرمصرف‌ترین غلات در آمریکا است. برنج وحشی دانه بلند، سیاه رنگ و نرم است و طعم آجیل خام می‌دهد. آشپزهای حرفه‌ای خیلی وقت است که از برنج وحشی به‌عنوان مخلفات کنار غذا، مواد داخل سوپ و شکم پر کردن گوشت و مرغ استفاده می‌کنند.

برنج وحشی چیست؟

برنج وحشی قرن‌ها است که زراعت و مصرف می‌شود یک محصول محلی در رود کنتیکت است و در سراسر راه های آبی قاره‌ی آمریکا رشد می‌کند. برنج وحشی حتی اطراف خلیج فارس یافت می‌شود و رشد ساقه‌هایش به 3 متر هم می‌رسد. بااینکه برنج وحشی شبیه به روش مرسوم زراعت برنج پرورش داده می‌شود اما در اصل دانه‌ی برنج نیست. در حقیقت برنج وحشی یک گیاه آبی است که دانه‌ی خوراکی دارد. برنج وحشی دانه بلندتر، طعم دار تر، درشت‌تر و جویدنی تر از دانه‌ی برنج معمولی است.

برنج وحشی

کاربرد برنج وحشی

طرز تهیه برنج وحشی درست مثل برنج سفید یا قهوه ای است اما به زمان پخت بیشتری نیاز دارد. طول دانه برنج وحشی بعد از پخت سه برابر می‌شود بنابراین یک پیمانه برنج وحشی بعد از پخت تقریباً به‌اندازه‌ی سه پیمانه برنج می‌شود. برج سیاه به‌عنوان مخلفات کنار بشقاب‌هایی مثل مرغ و سالمون قرار می‌گیرد و در پخت انواع پلو های محلی استفاده می‌شود. 

برنج وحشی

 

نگهداری برنج وحشی

برنج وحشی باید در یک ظرف بسته در محیط خشک، سرد و تاریک نگه‌داری شود. برنج وحشی اگر خیس نشود سال‌ها سالم می‌ماند. برنج وحشی پخته در طرف بسته و در یخچال تا چند هفته سالم می‌ماند و می‌توان برنج وحشی پخته را در فریزر تا 6 ماه نگهداری کرد.

برنج وحشی

ارزش غذایی برنج وحشی

برنج وحشی پروتئین بالاتری نسبت به برنج‌های دیگر و غلات کامل دارد و حاوی اسید فولیک، منیزیم، فسفر، منگنز، روی، ویتامین ب6 و ویتامین ب3 است.

برنج وحشی

نکته‌ی مهم دیگر که باید در مورد برنج وحشی بدانید این است که برخلاف تصور عموم امروزه برنج وحشی بیشتر از اینکه در طبیعت کشت شود در مزرعه‌ها و در چاله های آبی که شبیه به محیط رشد طبیعی برنج وحشی هستند کشت می‌شود و به همین علت حاوی مواد سمی نیستند.

خرید آنلاین انواع کیسه بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله