تاثیر کاغذ مناسب در چاپ کاتالوگ

تورنگ / 19 خرداد 1396

هنگامی که تصمیم به چاپ کاتالوگ می‌گیرید یکی از مواردی که پس از طراحی بسیار مهم است انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ می‌باشد. جنس و ضخامت کاغذی که برای چاپ کاتالوگ انتخاب می‌کنید تاثیر بسیار زیادی در موفقیت پروژه چاپی شما خواهد داشت. اگر این کاغذ به اندازه کافی ضخیم و مرغوب نبوده و کیفیت چاپ آن خوب نباشد، علاوه بر اینکه ماندگارنخواهد بود پس از مدتی کوتاه غیر قابل استفاده خواهد شد و در نگاه مشتری نیز تاثیر خوبی نمی‌گذارد حتی ممکن است این طور برداشت شود که شما برای حرفه خود ارزش قائل نیستید و خدمات بی کیفیت ارائه می دهید.

اما در مقابل، انتخاب یک کاغذ مناسب و مرغوب مشتری را ترغیب به خواندن ادامه کاتالوگ می‌کند و وی را برای خرید از شما به یک اطمینان نسبی می‌رساند. در حالی که جزئیات بسیار زیادی در این مورد تاثیرگذار هستند اما ارائه خدمات و هدایای تبلیغاتی با کیفیت تاثیر بسیار زیادی در نگاه مشتری شما خواهد گذاشت. 
گزینه های زیادی برای انتخاب کاغذ در وزن و ابعاد مختلف پیش رو دارید که ممکن است انتخاب از بین آنها برای شما کمی سخت به نظر برسد. سایز و ابعاد کاتالوگ شما می‌تواند بسته به طرح، کاربرد و سلیقه شما انتخاب شود. در واقع کاتالوگ و بروشور ابعاد استاندارد خاصی ندارد و بستگی به  نظر سفارش دهنده می‌تواند و می‌توان بسته به کاربرد، آن را در هر سایزی سفارش دهد اما برخی سایزها مثل A33  برای چاپ کاتالوگ متداول تر هستند چون برای  استفاده های بعدی مثل گذاشتن آن در پاکت، کار را ساده تر می‌کنند. موضوع مهمتر وزن و ضخامت کاغذ است که تاثیر بسیار زیادی در ظاهر کاتالوگ و ماندگاری آن خواهد داشت. انتخاب گرماژ کاغذ نیز بسته به نیاز شما دارد اما معمولا برای چاپ کاتالوگ از کاغذهای 100، 120 و 1600 گرمی استفاده می‌کنند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت بروشور و کاتالوگ
تفاوت بروشور و کاتالوگ

بروشور و کاتالوگ از جمله ی مهم ترین و کاربردی ترین ابزار و وسیله های تبلیغاتی هستند که باهم فرق دارند با مطالعه این مقاله به تفاوت بروشور و کاتالوک پی خواهید برد

مطالعه مقاله
چگونه کاتالوگ ها را توزیع کنیم؟
چگونه کاتالوگ ها را توزیع کنیم؟

یکی دیگر از مهم‌ترین قسمت‌های بازاریابی با کاتالوگ این است که بدانید کجا، چه وقتی و چگونه باید کاتالوگ‌هایتان را توزیع کنید.

مطالعه مقاله
انواع کاتالوگ چه هستند و چه کاربردی دارند؟
انواع کاتالوگ چه هستند و چه کاربردی دارند؟

چاپ کاتالوگ یکی از روش های بازاریابی است و از کاتالوگ تبلیغاتی گرفته تا کاتالوگ اطلاعاتی همه‌ی آن‌ها انواع مختلفی دارند که...

مطالعه مقاله