کدام کشور ها بهترین فرش را تولید می کنند؟

تورنگ / 16 مهر 1399

بازار فرش

فرش ها در سراسر دنیا تولید و صادر می‌شوند. امروزه انواع فرش ها در بازار موجود است که انتخاب بین آن‌ها کار سختی است. اگر شما دنبال بهترین هر چیزی هستید باید بدانید که بعضی از کشور ها فرش های بهتری نسبت به دیگر جاهای دنیا تولید می‌کنند. بعضی کشور ها در تولید انبوه و صادر کردن فرش مهارت دارد اما بعضی دیگر کشور ها مهارت بازاریابی کمتری دارند بااین‌حال فرش های باکیفیت‌تری تولید می‌کنند. در این مقاله کشور هایی که بهترین فرش ها را تولید می‌کنند معرفی می‌کنیم و برتری‌های فرش هر کشور را توضیح می‌دهیم.

مشاهده و خرید آنلاین کاور فرش

فرش ایرانی

ایران یکی از پرطرفدارترین کشور ها در زمینه خرید فرش است. طراحی فرش ایرانی یکی از بهترین‌های دنیا است و کیفیتش مثال نزدنی است و همین‌طور عمر بسیار بالایی دارد. کشور ایران بزرگ‌ترین تولید کننده فرش ایرانی است و فرش های ایرانی به چند منطقه معروف تقسیم می‌شوند مثل فرش اصفهان، قالی بختیاری، فرش فارس، فرش هریس و غیره. قدمت فرش ایرانی به قرن‌های پیش برمی‌گردد و بعضی از فرش های ایرانی بیشتر از 300 سال است که عمر کرده‌اند و استفاده می‌شوند. دلیل عمر بالای فرش ایرانی این است که از مواد باکیفیتی ساخته می‌شود و دستبافت هستند. این عوامل باعث می‌شوند که فرش ایرانی بسیار پرطرفدار و گران بها باشد و بااینکه ایران تولید و صادرات انبوه فرش ندارد اما سود بیشتری نسبت به کشورِ های دیگر از این فرش‌بافی به دست می‌آورد. جدیداً تجارت فرش در ایران به خاطر تحریم‌ها صادراتی و وارداتی کم شده است اما همچنان فرش ایرانی فروش فوق‌العاده‌ای دارد.

فرش ایرانی

فرش پاکستان

کشور پاکستان از تکنیک های مشابه ایران در زمینه ی تولید فرش استفاده می‌کند. بیشتر فرش های پاکستانی هم دستبافت هستند اما مواد به کار رفته در فرش پاکستانی بیشتر مناسب خریداران معمولی است تا بتوانند فرش بیشتری تولید کنند و فروش بیشتری با قیمت کمتر داشته باشند. بااین‌حال کیفیت فرش پاکستانی همچنان بالا است و بیشتر مردم بعد از خرید فرش پاکستانی از آن راضی هستند. طراحی فرش پاکستانی بیشتر بر اساس سلیقه‌ی غربی است. کشور پاکستان دومین تولید کننده انبوه فرش و صادر کننده در جهان است و تنها کشوری که توانسته بالاتر از پاکستان بیاید هندوستان است.

فرش پاکستانی

فرش هند

باعث تعجب نیست که هند بیشتر از هر کشور دیگری فرش تولید و صادر می‌کند. فرش هندی بر اساس سلیقه‌ی صاحبان شرکت های مختلف هم دستبافت است و هم ماشینی تولید می‌شود. فرش هندی در کیفیت های مختلفی تولید می‌شود اما سرعت بافتش بیشتر از هر جای دیگر دنیا است. یک بافنده فرش ایرانی به 6 ماه زمان نیاز دارد تا یک فرش ایرانی را تمام کند اما فرش هندی می‌تواند در یک روز هم بافته شود.

فرش هندی

برتری‌های هر کشور در زمینه ی تولید و صادرات فرش کاملا مشخص است. فرش ایرانی بهترین کیفیت را دارد و فرش هندی در تعداد بالاتری تولید می‌شود. هرکدام از این فرش ها و روش‌ها مشتری‌های مخصوص به خودشان را دارند. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند مبلغ بیشتری بپردازند اما یک فرش باکیفیت بالا و طراحی منحصربه‌فرد بخرند که سال‌ها عمر می‌کند اما برای بعضی افراد قیمت پایین‌تر و کاربردی بودن مهم‌تر است.

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تاریخچه اصالت فرش ایرانی
تاریخچه اصالت فرش ایرانی

فرش ایرانی بیانگر، اصالت و هنر ایرانی است. این هنر اصیل طی سالیان با هنر دست بافندگان زنده نگه‌داشته شده است.

مطالعه مقاله
کاور فرش چیست و نحوه استفاده از کاور فرش
کاور فرش چیست و نحوه استفاده از کاور فرش

کاور فرش در جنس‌ها و انواع مختلفی تولید می‌شود و بعضی از آن‌ها ممکن است طرز استفاده مخصوص به خودشان را داشته باشند که...

مطالعه مقاله
3 روش خانگی تمیز کردن و نگهداری فرش
3 روش خانگی تمیز کردن و نگهداری فرش

هر انسان خانه‌داری مواد شوینده و تمیزکننده هر سطوحی ازجمله فرش را دارد؛ اما موقعیت‌هایی هم پیش می‌آید که این مواد تمام‌شده باشند یا...

مطالعه مقاله