برای برند و صنعت خود چه رنگی را انتخاب کنیم؟

تورنگ / 14 آذر 1396

صنعت در برخی مواقع سرد و خشن است پس رنگ سرد را می‌طلبد.

مثل صنعت خودرو سازی و در برخی موارد نرمش خاص خود را دارد و طالب رنگ گرم است مثل صنعت چوب، برق و...

صنعت با فن و تخصص همراه است، پس می‌توان برای هر تخصصی رنگی خاص را در نظر گرفت.

صنعت خودروسازی:

معروف‌ترین برند خودروسازی در کشور، ایران‌خودرو می‌باشد که با رنگ سرمه‌ای نشان داده می‌شود.

حتی بسته‌بندی لوازم یدکی این شرکت با این رنگ به بازار هدف ارائه می‌شوند.

ایران خودرو-صنعت خودرو سازی

 

خودروسازی سایپا، این شرکت با رنگ‌های نارنجی و طوسی این کار را انجام می‌دهد.

ایرانسل، نارنجی و بسیاری شرکت‌های دیگر که رنگ مخصوص به خود را دارند. پس رنگ شاخصه اصلی در برند سازی می‌باشد چون حس دیداری یا بینایی انسان بین حواس پنج‌گانه اولین حسی است که جهان پیرامون را درک می‌کند، به همین خاطر است که زیبایی ظاهری بسیار می‌تواند در انتخاب جایگاه اجتماعی کمک کند.

اگر برای محصول خود رنگ نامناسبی را انتخاب کنیم بجای حس خوب و مثبت عمل عکس داشته و نه تنها باعث جذب مشتری نمی‌شود بلکه باعث از دست رفتن مشتری هم می‌شود.

صنعت چوب:

در این صنعت رنگ و بوی طبیعت به مشام می‌رسد.

صنعت چوب

 

بوی تازگی، رنگ‌های خاص و کمتر دیده شده در رگه‌های چوب به چشم می‌خورد، پس می‌توان برای صنعت چوب از رنگ‌های گرم و پرانرژی استفاده کرد.

طرح چوب

 

نارنجی، زرد، طلایی، تنالیته های رنگ سبز و قهوه‌ای.

صنعت برق:

برق دیده نمی‌شود، بلکه در رشته‌های سیم در آمدوشد است، گرم بوده و انرژی زیادی را با خود حمل‌ونقل می‌کند.

صنعت برق

 

واضح است با توجه به توضیحاتی که داده شد چه رنگ‌هایی برای این صنعت مناسب بوده و بکار می‌رود (زرد، تنالیته های نارنجی، قرمز و برای انتقال آن در کابلها می‌توان رنگ سرد را بکار برد).

صنعت پتروشیمی:

اسمش روی خودش است شیمی، یعنی فعل و انفعالات. محصول اصلی این صنعت هم به رنگ قهوه‌ای تیره است که به مشکی نزدیک است، پس رنگ این صنعت کاملاً مشخص است.

صنعت پتروشیمی

 

البته برای شرکت گاز چون این محصول دیده نمی‌شود و باعث گرمایش و مرگ‌آور است از رنگ‌های گرم مثل قرمز و نارنجی برای گرمایش و زرد برای مرگ‌آور بودنش می‌توان استفاده کرد.

صنعت پوشاک:

این صنعت تمام رده‌های سنی را در بر می‌گیرد، یعنی از نوزاد تازه متولد شده تا فردی که در لحظات پایانی عمرش است پوششی برتن دارد. حالا اگر بخواهیم تخصصی به این قضیه نگاه کنیم می‌توان هر رده سنی و هر جنسیتی را بارنگ خاصی نشان داد.

صنعت پوشاک

 

لباس کودکان اگر دختر باشند صورتی، زرد، طوسی، آبی، سبز و...

حال اگر پسر باشند قرمز، نارنجی، قهوه‌ای، آبی و... و به همین ترتیب در سنین مختلف رنگ‌ها فرق دارند. اما در کل این صنعت از نظر رنگی وسعت بسیار زیادی نسبت به صنایع دیگر دارد. البته رنگ سیاه و سفید در تمام گروه‌های سنی و جنسیت مختلف وجود دارد.

نتیجه:

رنگ‌ها ابتدایی‌ترین، مهم‌ترین و سازنده‌ترین اصل در هر چیز هستند. رنگ‌ها باعث اثبات و وجود هر چیزی می‌شوند و در نبودشان مطمئناً جهان پیرامون ما به این شکل نبود.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله