ضد عفونی و تمیز کردن قفس پرنده

محدثه حسن‌پور / 15 اردیبهشت 1401

چگونه قفس پرنده را تمیز کنیم؟ تمیز کردن قفس پرنده به بهترین شکل

برای بعضی از افراد نگهداری از پرندگانی چون کبوتر، طوطی، عروس هلندی، قناری، فنچ، مرغ عشق و... کار لذت بخشی است. اگر در خانه پرنده‌ای دارید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه قفس پرنده را تمیز کنید.  برای کشف تمام ترفندهای مربوط به تمیز کردن قفس پرنده به ادامه مطلب بپردازید. قفس پرنده آلوده می‌تواند دارای باکتری‌های مختلف باشد که این باعث مشکلات جدی سلامتی در پرندگان شود.  اگر می‌خواهید خطر عفونت حیوان خانگی خود را به حداقل برسانید، مهم است که قفس او را مرتب تمیز کنید.

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ کفی قفس پرنده

تمیز کردن قفس پرنده

 اگر برای اولین بار است که به تمیز کردن قفس پرنده می‌پردازید، ممکن است ندانید  که چگونه قفس پرنده را تمیز کنید و تصمیم‌گیری در مورد اینکه از کجا شروع کنید برایتان سخت است زیرا میله‌ها و شکاف‌های زیادی برای تمیز کردن وجود دارد.  علاوه بر این، ممکن است سؤالاتی داشته باشید مانند چند روز یک‌بار باید قفس پرنده را تمیز کرد؟ برای تمیز کردن قفس پرنده از چه چیزی استفاده می‌شود؟ با انجام مراحل ساده زیر می‌توانید نحوه تمیز کردن قفس پرنده را به بهترین شکل یاد بگیرید. برای اطمینان از بهداشت کامل در قفس پرنده‌تان می‌توانید از محصولات تمیزکننده مخصوص قفس که با در نظر گرفتن ایمنی پرندگان تولید شده‌اند استفاده کنید.

چگونه قفس پرنده را تمیز کنیم؟

 نکته مهم برای تمیز کردن قفس پرنده، برنامه‌ریزی درست است.  ایجاد و رعایت یک برنامه درست و کارساز برای تمیز کردن قفس به شما کمک می‌کند تا تمیز کردن را تا حد امکان آسان کنید.  تقسیم این فرآیند به کارهای ساده که به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهانه تکمیل می‌شوند، نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی می‌شود، بلکه تضمین می‌کند که پرنده شما همیشه یک قفس تمیز و راحت داشته باشد.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ بسته بندی

نظافت روزانه قفس پرنده

کف قفس یک کاغذ قرار دهید و کاغذ قفس را تعویض کنید. غذا و سایر زباله‌ها محیطی غیربهداشتی در کف قفس ایجاد می‌کنند.  تعویض هرروز کاغذ نیز از مشکل بو جلوگیری می‌کند. روزانه کاسه‌های آب و غذای پرندگان را بردارید و با صابون ظرف‌شویی بشویید. این از رشد باکتری‌هایی که به‌طور بالقوه می‌توانند به حیوان خانگی شما آسیب برسانند، جلوگیری می‌کند. با استفاده از یک پارچه مرطوب یا حوله کاغذی، سطح قفس را ازجمله میله‌ها، تخته‌ها و همه اسباب‌بازی‌ها تمیز کنید.  برای از بین بردن کثیفی‌های سرسخت از یک پاک‌کننده مناسب قفس استفاده کنید. فراموش نکنید که هرروز اتاقی را که پرنده در آن قرار دارد تهویه کنید. پرندگان جانورانی حساس به تغییرات دما هستند.  مراقب باشید قفس و لوازم جانبی قفس را خیس نگذارید زیرا باعث بیماری پرنده شما می‌شود.  حتماً تمام سطوح را کاملاً خشک کنید.  مطمئن شوید که هیچ قسمتی از قفس خیس باقی نمی‌ماند.

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ کاهی

تمیز کردن قفس پرنده

نظافت هفتگی قفس پرنده

سینی قفس را بشویید. یک سینی زیر قفس پرندگان وجود دارد. حداقل هفته‌ای یک‌بار سینی را بردارید و آن را با یک پارچه مرطوب و تمیزکننده قفس تمیز کنید.
چوب‌ها را تمیز یا تعویض کنید. کثیفی‌ها و زباله‌ها می‌توانند به‌راحتی در نشیمنگاه‌های پرندگان انباشته شوند و زمینه مناسبی برای رشد باکتری‌ها ایجاد کنند.
اسباب‌بازی‌ها را تمیز کنید  پرندگان نیز مانند نوزادان از دهان خود برای کشف و بازی با اسباب‌بازی‌های خود استفاده می‌کنند.  تمیز کردن اسباب‌بازی‌های او یک‌بار در هفته از سلامت پرنده شما حمایت می‌کند.

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ کرافت

ضد عفونی کردن قفس پرنده

نظافت ماهیانه قفس پرنده

برای یک نظافت عمومی، ماهی یک‌بار تمام لوازم جانبی را بردارید و کل قفس را کاملاً تمیز کنید.
در حین تمیز کردن قفس پرنده، از یک برس تمیزکننده موی محکم برای تمیز کردن میله‌ها و پایین قفس استفاده کنید.  برای اینکه کثیفی‌ها به‌سختی پاک می‌شوند، یک تمیزکننده قفس حرفه‌ای را امتحان کنید. خشک شدن برخی از نشیمنگاه‌ها، به‌خصوص چوب، ممکن است پس از تمیز کردن مدتی طول بکشد. 
در طول فرآیند تمیز کردن قفس پرنده از یک برس سفت استفاده کنید تا کثیفی‌های سرسخت چسبیده به میله قفس را پاک ‌کنید برای تمیز کردن قفس‌های کوچک، چوب‌ها، اسباب‌بازی‌ها، بشقاب‌ها و سینی‌ها را بردارید.  سپس با قرار دادن آن در وان، کل قفس را بشویید. به یاد داشته باشید، درست مانند تمیز کردن آکواریوم، تمیز کردن قفس پرندگان بسیار مهم است و اگر به‌طور منظم انجام نشود، می‌تواند بر سلامت پرندگان شما تأثیر منفی بگذارد.  فراموش نکنید که پس از تمیز کردن قفس پرندگان، دستان خود را به‌خوبی بشویید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مرتضی ،

نظافت قفس عروس هلندی همه جاقفس خالی نشان میده وقتی قفس پرنده داخلشه ومیخاتمیزکنیم که استرس واردنشه وپرنده وحشی دستی نیستن چکارکنیم چون فیلم ازدلایل جفت نخوردن دست کردن توقفس نشان دادنظرشماچیه ممنون


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مدیر سایت،

سلام مرتضی عزیز. ما پشتیبانی فروش محصولات بسته بندی هستیم و متاسفانه در این زمینه اطلاعی نداریم.

مقالات مرتبط

آموزش ساخت سبد مقوایی رنگی
آموزش ساخت سبد مقوایی رنگی

سبد ها در خانه استفاده های کاربردی و تزئینی زیادی دارند. شما می‌توانید در سبد میوه بچینید، گل و گیاه پرورش دهید یا لوازم خانگی مثل کاموا...

مطالعه مقاله
سریع ترین روش چاپ روی چوب در خانه با بهترین کیفیت
سریع ترین روش چاپ روی چوب در خانه با بهترین کیفیت

آیا می دانستید چاپ عکس روی چوب در خانه کمتر از یک ساعت ممکن است؟ وسایل مورد نیاز این روش چاپ روی چوب تنها کاغذ مومی و پرینتر جوهری خانگی است.

مطالعه مقاله
راهنمای کامل چاپ روی کاغذ کاهی
راهنمای کامل چاپ روی کاغذ کاهی

کاغذ کاهی یک کاغذ ارزان‌قیمت، سازگار با محیط زیست و غیرقابل آرشیو کردن است و...

مطالعه مقاله