آموزش کاردستی کودکانه با کاغذ مومی

تورنگ / 3 بهمن 1399

در این مقاله می‌خواهیم یک تکنیک هنری و روش نقاشی جدید را یاد بدهیم که به‌راحتی می‌تواند برای آموزش نقاشی به کودکان یا به‌عنوان کاردستی برای کودکان استفاده شود. این کاردستی می‌تواند به خلاقیت کودکان کمک کند و لوازم اولیه آن بسیار ارزان قیمت است و به‌راحتی در دسترس است و به همین دلیل مناسب کلاس های هنری و مهدکودک ها است. این تکنیک هنری در بسیاری از آثار هنری امروزی و توسط هنرمندان بزرگ استفاده می‌شود اما در این مقاله آن را به‌صورت کاردستی ساده روی کاغذ آموزش می‌دهیم.

 

لوازم موردنیاز کاردستی کودکان

کاغذ مومی

اتو

میز اتو یا یک سطح صاف

کاغذ سفید

اسپری آب افشان

آبرنگ یا رنگ خوراکی مخلوط شده با آب

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ مومی

 

آموزش کاردستی کودکانه با کاغذ

اول از کودکان بخواهید که کاغذ مومی را مچاله کنند و بعد آن را باز کرده و صاف کنند. برای مچاله کردن کاغذ می‌توانید از دو روش استفاده کنید. می‌توانید کاغذ را مثل یک توپ مچاله کنید یا از بچه ها بخواهید کاغذ مومی را مثل اوریگامی تا کنند. این روش باعث می‌شود نتیجه نهایی بسیار زیبا شود.  

آموزش کاردستی کودکانه با کاغذ مومی، ساخت کاردستی کودکانه

در این مرحله ساخت کاردستی حتماً باید با کودکان همراهی داشته باشید تا اتفاق بدی نیفتد. کاغذ مومی صاف شده را بین دو کاغذ معمولی بزارید و با کمک به کودکان روی آن‌ها اتو کنید. حرکات اتو باید به‌صورت جلو عقب باشد. دقت کنید اتو برای مدت طولانی روی کاغذ نماند تا وکس آب نشود.

کاردستی ساده با کاغذ سفید، کاردستی ساده برای کودکان
بعدازاینکه کاغذ مومی را اتو کردید با قرار دادن آن زیر نور خورشید باید همچین شکلی روی کاغذ ببینید. در عکس زیر به جای مچاله کردن کاغذ از روش تا کردن استفاده شده است. 

کاردستی آسان با کاغذ، کاردستی با کاغذ ساده


 
در این مرحله کاغذ مومی را روی یک سطح صاف بزارید به‌صورتی که قسمت وکس دار و براق کاغذ به سمت شما باشد. حتماً زیر این کاغذ ها پارچه یا سفره یک‌بار مصرف پهن کنید زیرا کودکان زیاد نمی‌توانند با رنگ ها منظم باشند و هیجان زده نشوند. بعد از کودکان بخواهید با اسپری رنگ طرح هایی که ساختند را به هر صورتی که دوست دارند یا به‌صورت رندوم رنگ کنند. بعد از مدتی کم کم طرح های روی کاغذ شروع به شکل گرفتن می کنند و خودشان را نشان می دهند. نه تنها نتیجه نهایی مثل عکس های زیر زیبا خواهد شد بلکه کودکان درست کردن این کاردستی و نقاشی با کاغذ مومی را خیلی دوست خواهند داشت.

 

کاردستی با کاغذ رنگی برای کودکان، کاردستی با کاغذ آسان

کاردستی با کاغذ برای کودکان، کاردستی اسان

این نقاشی و کاردستی خلاقانه مناسب کودکان پیش دبستانی و دبستانی و حتی بزرگ‌تر است. کاردستی با کاغذ بدون شک یکی از راحت ترین ایده های افزایش خلاقیت برای کودکان است و همراهی آن با رنگ های زیبا و مراحل هیجان انگیز به سرگرم شدن کودکان کمک می‌کند. امیدواریم از این آموزش کاردستی کودکانه خوشتان آمده باشد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی
آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی

در این مقاله طرز تهیه همبرگر خانگی را با توضیحات کامل آموزش دادیم. جهت مطالعه کلیک کنید.

مطالعه مقاله
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند

کاغذ مومی استفاده های زیادی در خانه و آشپرخانه دارد و نگه داری تعدادی ورق کاغذ مومی در خانه می تواند شما را از مشکلات زیادی نجات دهد ...

مطالعه مقاله
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)

این کاغذ که با کاغذ وکس یا کاغذ پارافین یا هم شناخته می‌شود، یک نوع کاغذ است که با فرایند پخش شدن موم روی آن ضد آب شده است. فرآیند روغنی کردن کاغذ...

مطالعه مقاله