چگونه برگ ها را سالم خشک کنیم؟

تورنگ / 2 بهمن 1399

برگ خشک شده، لایه مومی روی برگ

 

خشک کردن برگ درختان و برگ های پاییزی یکی از کاردستی های زیبا است که روش خوبی برای ثبت کردن لحظات خوب زندگی است. بعضی افراد کلکسیون برگ دارند و سعی می‌کنند برگ هر درخت یا گیاه جدیدی که می‌بینند را خشک و نگه داری کنند. اگر جزو این دسته افراد نیستید و دنبال یک تفریح جدید می‌گردید جمع آوری و خشک کردن برگ می‌تواند بسیار جالب باشد. از برگ ها و گیاهان خشک شده در کادو و بسته بندی هم می‌توان استفاده کرد. همین‌طور گل و گیاه خشک شده در دکوراسیون و تزئین خانه هم استفاده می‌شوند. قدیمی تر ها برگ ها گل رز یا گلبرگ های دیگر را لای کتاب می‌گذاشتن و از آن‌ها نگه داری می‌کردند اما اگر می‌خواهید شکل و رنگ برگ و گلبرگ کاملاً حفظ شود می‌توانید از روش زیر استفاده کنید. با استفاده از کاغذ مومی می‌توانید از هر گل و گیاهی که می‌خواهید کاملاً سالم و بدون تغییر شکل و رنگ نگه داری کنید.

لوازم مورد نیاز خشک کردن برگ

  • برگ یا گلبرگ
  • کاغذ مومی
  • دستمال توالت
  • اتو
  • هر سطح صافی برای اتو کردن

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ مومی

آموزش خشک کردن برگ

چون الان در فصل پاییز هستیم از برگ های زیبای پاییزی استفاده می‌کنیم تا این روش آسان خشک کردن و نگه داری از برگ را آموزش دهیم. برای شروع می‌توانید هر برگی که به نظرتان زیبا و جالب است را از حیاط یا خیابان جمع کنید و در خانه روی یک سطح صاف پخش‌کنید تا اگر کمی خیس و نم دار هستند خشک شوند. فقط برگ ها نباید خیلی خشک شده و شکسته باشند و بهتر است از برگ های تازه تر و سالم تر که تازه زرد و نارنجی شده‌اند استفاده کنید.

چگونه برگ ها را خشک کنیم؟ خشک کردن برگهای پاییزی


 
سطحی که می‌خواهید روی آن اتو کنید را انتخاب کنید و برای خشک کردن این برگ ها اول یک لایه دستمال توالت روی سطح صاف بزارید و بعد یک لایه کاغذ مومی رویش بزارید. هر تعداد برگ که روی کاغذ مومی جا می‌شود را انتخاب کنید و با احتیاط روی کاغذ بزارید و بعد یک لایه کاغذ مومی دیگر و دستمال توالت روی برگ ها بزارید.

نگهداری و حفظ کردن برگ های پاییزی با کاغذ مومی

اتو را روی درجه متوسط تنظیم کنید و بزارید کمی گرم شود. در این مرحله باید هر سمت کاغذ مومی را 3 تا 5 دقیقه اتو کنید. ممکن است این زمان زیاد به نظر برسد اما نگران نباشید نتیجه نهایی و دلخواه را خواهید گرفت. اگر تعداد برگ هایی که می‌خواهید خشک کنید زیاد است بهتر است تلویزیون تماشا کنید یا به یک پادکست گوش دهید تا حوصله‌تان سر نرود.

آموزش مرحله به مرحله خشک کردن و نگهداری برگ درختان

بعدازاینکه اتو کردن تمام شد، کمی به کاغذ مومی وقت دهید تا خنک شود و بعدازآن کاغذ مومی به‌راحتی از برگ جدا خواهد شد و شما برگ های پاییزی زیبا که برای همیشه تازه و سالم می‌مانند را خواهید داشت.

نحوه خشک کردن و سالم نگه داشتن برگ و گلبرگ، کاردستی با برگ نخل

 

وکس روی کاغذ مومی باعث سالم مانند برگ ها می‌شود و از آن‌ها مراقبت می‌کند. همین‌طور جلوه براق و زیبایی به برگ ها می‌دهد. شما می‌توانید این روش خشک کردن را روی هر نوع گیاه، گل و گلبرگی امتحان کنید و نتیجه دلخواهتان را بگیرید.

برگ خشک، خشک کردن برگ درخت


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی
آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی

در این مقاله طرز تهیه همبرگر خانگی را با توضیحات کامل آموزش دادیم. جهت مطالعه کلیک کنید.

مطالعه مقاله
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند

کاغذ مومی استفاده های زیادی در خانه و آشپرخانه دارد و نگه داری تعدادی ورق کاغذ مومی در خانه می تواند شما را از مشکلات زیادی نجات دهد ...

مطالعه مقاله
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)

این کاغذ که با کاغذ وکس یا کاغذ پارافین یا هم شناخته می‌شود، یک نوع کاغذ است که...

مطالعه مقاله