چگونه از کاغذ باطله بهترین استفاده را داشته باشیم

تورنگ / 11 آذر 1396

اوریگامی قلب با کاغذ باطله

 

خرید کاغذ روزنامه

 

اگر در محیط کار و یا منزلتان از کاغذهای زیاد اطرافتان خسته شده‌اید و یا بدون هیچ سرمایه‌گذاری منبع درآمدی می‌خواهید داشته باشید و یا این‌که بدون هزینه‌های کلان نیازهای روزمره خود را رفع کنید و یا کادو و هدیه‌ای تهیه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنم این مقاله را بخوانید.

یکی از راه‌های دوباره استفاده مجدد از کاغذ باطله بازیافت آن است، شاید از خودتان بپرسید که بازیافت را که نمی‌شود در خانه انجام داد اما ما در اینجا به‌راحتی می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

خرید کاغذ چک نویس

کاردستی با کاغذ باطله

 

1-ابتدا کاغذ باطله را خرد می‌کنیم.

2-سپس آن را با آب گرم مخلوط کرده و آب اضافی خمیر را می‌گیریم.

3-مخلوط خمیر و نشاسته را بر روی طلقی ریخته و صاف می‌کنیم و یک‌لایه طلق دیگر بر روی خمیر قرار می‌دهیم.

4-خمیر مسطح شده را خشک کرده.

5-سپس بعد از کامل خشک شدن خمیر کاغذ را در اندازه‌ی دلخواه برش می‌زنیم.

از این خمیرها برای ساخت کارت تبریک و دعوت به شکل‌های زیبا و طرح‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید روی خمیر تخم گیاه بپاشید تا این کارت‌ها بعد از استفاده قابل کاشت هم باشد.

یکی دیگر از راه‌های استفاده از کاغذ باطله و روزنامه باطله این است که با استفاده از چسب چوب و آب و روزنامه و کاغذ خمیری درست کرده و با آن پایه ماشه و ساخت انواع ظروف و مجسمه‌های نشکن و مقام درست کنید بهترین راه برای دکوری‌های خانه و یک منبع درآمد کم‌هزینه و هدیه‌های مناسبی خواهد بود.

کاردستی با کاغذ باطله گل کاغذی

 

به‌جای انبار کردن کاغذ باطله و نگه‌داشتن انبوهی از کاغذ و روزنامه باطله می‌توانید از آن‌ها در موارد زیر در خانه و محل کارتان استفاده کنید:

-از روزنامه باطله برای برق انداختن سینک استیل استفاده کنید، با مالیدن روزنامه کاهی مرطوب به سینک، درخشش و جلای اولیه را به

آن‌ها برگردانید.

-برای روشن کردن شومینه یا آتش به‌جای یک تکه چوب از روزنامه‌هایی که به‌صورت رول‌های سفت درآورده‌اید، استفاده کنید.

-هنگام ساخت باغچه یا کرت‌های چوبی با پوشاندن کف آن‌ها با روزنامه مانع ورود و رشد علف‌های هرز شوید.

-از روزنامه باطله برای پیچیدن و بسته‌بندی استفاده کنید. به‌جای استفاده از ضربه‌گیرهای پلاستیکی هنگام حمل‌ونقل کالا، برای داخل جعبه از روزنامه مچاله شده استفاده کنید.

-با انداختن روزنامه در داخل کشوهای یخچال، به جذب بوهای تند و زننده و رطوبت از کشو مخصوص سبزیجات جلوگیری کنید.

-با پیچیدن میوه‌های کال مانند هلو و آوکادو داخل روزنامه یا قرار دادن آن‌ها در داخل پاکت باعث رسیدن زودتر این میوه‌ها می‌شود.

-روزنامه باطله بستر مناسبی برای کرم‌ها و ایجاد کمپوست است. آن‌ها را به‌صورت نوار بریده، بگذارید کرم‌ها آن را تبدیل به طلای باغ (کمپوست) نمایند.

-اگر ذوق هنری دارید، کافی ست دوک نخ‌ریسی داشته باشید تا روزنامه‌های باطله را به‌صورت نخ درآورده و از آن برای بافتن هر آنچه دوست دارید یا فکرش را می‌کنید استفاده نمایید.

در ادامه بهترین استفاده مجدد از کاغذ باطله می‌پردازیم.

پرینت دوباره: یکی از بهترین راه استفاده مجدد از کاغذ باطله، استفاده آن‌ها در پرینتر است. کاغذهایی را که یک روی سفید دارند را می‌توانید در پرینترها استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا از یک سری کاغذ دو بار استفاده کنید.

چرک‌نویس: بسیاری از دانش آموزان نیاز دارند تا مسائلی را حل کنند و یا یادداشت‌هایی را بنویسند. کاغذهایی که بخش‌های سفید دارند می‌تواند برای نوشتن فرمول‌های مختلف مناسب باشند.

بازی کودکان: یکی از راه‌های استفاده بهینه از کاغذهای باطله استفاده از آن‌ها برای سرگرم کردن کودکان است. شما می‌توانید کاغذهای باطله را در اختیار کودکان قرار دهید تا در آن‌ها نقاشی کنند.

 هنر اوریگامی و کاردستی با کاغذ باطله

 

اوریگامی درست کنید: یکی از راه‌های خیلی عالی برای استفاده دوباره کاغذ باطله درست کردن اوریگامی است. شما می‌توانید با تهیه یک کتاب ساخت اوریگامی بهترین استفاده از کاغذ باطله را داشته باشید.

استرس را خالی کنید: از کاغذهای باطله در زمان عصبانی بودنمان و یا وقتی‌که استرس زیادی داریم می‌توانیم با خط‌خطی کردن بر روی کاغذ و پاره کردن کاغذ استفاده کنیم، محققان این راه را همیشه پیشنهاد می‌کنند.

 

کاردستی با کاغذ باطله

کاردستی با کاغذ باطله

کاردستی با کاغذ باطله

کاردستی با کاغذ باطله


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
ناشناس،

زنده باد سرمایه گذار های مختلف چه پیر چه جوون تو هر عرضه با هر فیلد عاری از جنسیت چون انقلاب هرلحظه هر جا هست


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
زهرا خدادادی،

شما همه چثیز را گفته بودید دربارهی فواید واینها ولی نحوه ی درست کردن را نگفته بودید لطفا بگویید


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ضد عفونی و تمیز کردن قفس پرنده
ضد عفونی و تمیز کردن قفس پرنده

ضد عفونی و تمیز کردن قفس پرنده گان مخصوصا پرنده گانی مانند قناری، جوجه عروس هلندی و طوطی به طور مرتب ضروری است.

مطالعه مقاله
آموزش ساخت سبد مقوایی رنگی
آموزش ساخت سبد مقوایی رنگی

سبد ها در خانه استفاده های کاربردی و تزئینی زیادی دارند. شما می‌توانید در سبد میوه بچینید، گل و گیاه پرورش دهید یا لوازم خانگی مثل کاموا...

مطالعه مقاله
سریع ترین روش چاپ روی چوب در خانه با بهترین کیفیت
سریع ترین روش چاپ روی چوب در خانه با بهترین کیفیت

آیا می دانستید چاپ عکس روی چوب در خانه کمتر از یک ساعت ممکن است؟ وسایل مورد نیاز این روش چاپ روی چوب تنها کاغذ مومی و پرینتر جوهری خانگی است.

مطالعه مقاله