آموزش دوخت کیسه کنفی کوچک و گیفت بگ

زینب علیجانی / 3 اسفند 1399

کیسه و پارچه کنفی در بسته بندی، تزئین جعبه کادو، صنایع دسته، ساخت عروسک، تولید لباس و... استفاده می‌شود. کاربردهای تزئینی کیسه کنفی زیاد هستند اما یکی از محبوب‌ترین نوع آن گیفت بگ های کفنی یا کیسه کنفی کوچک است. کیسه های کنفی کوچک برای بسته بندی زیورآلات، کوکی، شکلات، شیرینی و دیگر محصولات سایز کوچک استفاده می‌شوند. استفاده از پارچه کنفی برای ساخت این کیسه های هزینه کمتری نسب به کیسه نخی یا کیسه حریر دارد.

این کیسه های کوچک برای تزئین سفره هفت سین، سفره عقد، جعبه کادو ولنتاین و... استفاده می‌شوند. ممکن است خرید کیسه کنف کوچک سخت باشد یا شما نیازی به این کیسه ها در تعداد بالا نداشته باشید. دوخت کیسه کوچک کار سختی نیست و شما می‌توانید این کار را به هر پارچه‌ای انجام دهید اما مخصوصاً در این مقاله دوخت کیسه کوچک با کنف را آموزش می‌دهیم.

مشاهده و خرید آنلاین کیسه کنفی

آموزش ساخت کیسه کنفی کوچک

برای شروع ساخت این کیسه تزئینی اول باید از پارچه یا کیسه کنفی مستطیل‌هایی در ابعاد 18 در 24 سانتی‌متر قیچی کنید. بعد آن را از وسط تا کنید تا مستطیل‌هایی در ابعاد 9 در 12 سانتی‌متر داشته باشید و قسمت بلندتر و یکی از سمت‌های کوتاه‌تر را به هم بدوزید.

آموزش دوخت کیسه کنفی کوچک در خانه

حالا قسمتی که دوخته نشده را به‌اندازه دو سانتی‌متر تا بزنید و بدوزید. فقط باید به‌اندازه نیم سانت از هر دو سمت را ندوزید تا فضای خالی برای نخ کشی وجود داشته باشد. بعدازاینکه کار دوخت تمام شد کیسه را پشت‌ورو کنید تا دیگر جای دوخت مشخص نباشد.

کیسه کنفی کوچک، گیفت بگ کنفی کوچک

با استفاده از یک میل یا هر چیز نوک‌تیز دیگری چند سوراخ در قسمت تا شده ایجاد کنید و بعد یک نخ کنفی، کاموا یا روبان بردارید و از این سوراخ ها رد کنید. این کار به شما کمک می‌کند باز و بسته کردن کیسه کنفی کوچک برایتان راحت‌تر باشد.

مشاهده و خرید آنلاین نخ کنفی

نحوه دوخت کیسه کنفی کوچک

حالا که کیسه کنفی کوچک شما آماده شد می‌توانید به همین صورت از آن استفاده کنید یا با سلیقه خودتان آن را تزئین کنید و ایده های خلاقانه را روی آن پیاده کنید. فقط کافی است تا دوخت کیسه کنفی را یاد بگیرید تا برای هر مناسبتی گیفت بگ ها و بسته بندی با تزئینات مخصوص را خودتان آماده کنید.

تزئین کیسه کنفی کوچک، بسته بندی کیسه کتفی کوچک

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ الگو خیاطی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

چگونه با گونی کنفی گلدان بسازیم؟
چگونه با گونی کنفی گلدان بسازیم؟

لوازم دورریختنی زیادی در خانه وجود دارند که می‌توانند با لوازم ساده‌ای مثل کاغذ کرافت، پارچه کنفی و نخ کنفی تبدیل به دکوری ها و وسایل پراستفاده زیبا شوند. به‌عنوان‌مثال...

مطالعه مقاله
کنف چیست و پارچه کنفی چگونه ساخته می شود؟
کنف چیست و پارچه کنفی چگونه ساخته می شود؟

کنف یک گیاه طبیعی است و کنفی که ما می‌شناسیم از رشته‌های بیرونی ساقه و پوست کنف ساخته می‌شود.

مطالعه مقاله