3 روش تزئین و پیچیدن دسته گل با پارچه کنفی

زینب علیجانی / 2 اسفند 1399

دسته گل ازجمله کادوهایی است که برای موقعیت‌های مختلف مناسب است و گل ها تقریباً در هر نوع جشن یا عزاداری حضور دارند. در فرهنگ ایرانی ها گل جایگاه خاصی دارد و نه‌تنها در ادبیات و هنر سمبل و نماد ویژگی‌های مختلف است بلکه در زندگی روزمره انسان‌ها هم بسیار استفاده می‌شود. 

گل ها در مناسبت هایی مثل تولد، ولنتاین، خواستگاری و... هدیه خوبی هستند و در مراسم‌های عزاداری هم معمولاً از دسته گل، تاج گل و سبد گل استفاده می‌شود که با گل ها سفید رنگی مثل ارکیده، زنبق، شیپوری، رز، میخک تزئین شده‌اند. 

کاغذ کشی دسته گل یکی از جذاب‌ترین قسمت تزئین کردن گل ها است که زیبایی گل های کنار هم را چند برابر می‌کند. گل‌آرایی و پیچیدن آن‌ها با لوازم مناسب باعث می‌شود دسته گل ازلحاظ بصری زیبا باشد و مفهوم خاصی را به مخاطب منتقل کند. به‌عنوان‌مثال یک دسته گل رمانتیک با یک دسته گل مجلس ختم مفهوم متفاوتی دارد درنتیجه با روش‌های متفاوتی پیچیده می‌شود. 

برای کاغذ کشی، پیچیدن و تزئین دسته گل معمولاً از کاغذهای رنگی، کاغذ کادو، ربان، تلق و... استفاده می‌شود اما روش‌های جدیدتر و به‌روزتری هم برای بسته بندی دسته گل وجود دارد. شما حتی می‌توانید در خانه گل ها را با استفاده از ایده های خلاقانه و آموزش های اینترنتی به‌راحتی بپیچید و تزئین کنید. برای این کار هم نیازی نیست که لوازم خاصی داشته باشید گاهی با کاغذ روزنامه، کاغذ کرافت(آموزش تزئین دسته گل با کاغذ کرافت)، کاغذ مومی و... می‌توانید در خانه بهترین گل‌آرایی را انجام دهید و زیباترین دسته گل را برای خودتان یا عزیزانتان بسازید.

یکی از ترند های جدید در تزئین دسته گل عروس و گلدان‌ های خانگی استفاده از پارچه کنفی است. پارچه کادویی کنفی در تزئین بسته بندی(ایده های ساده و خلاقانه بسته بندی با پارچه کنفی) و بسیاری از پروژه‌های هنری استفاده می‌شود. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با استفاده از کنف دسته گلی زیبا بسازید

مشاهده و خرید آنلاین کیسه کنفی

روش اول

در این روش بسته بندی دسته گل با پارچه کنفی فقط کافی است که از پارچه کنفی مثل هر کاغذ دیگری استفاده کنید و گل ها را در آن بپیچید و بعد آن را با یک ربان یا نخ کنفی به سلیقه خودتان ببندید. این روش ساده تزئین دسته گل به شما کمک می‌کند تا در زمان کوتاه و با امکانات کم دسته گلی زیبا بسازید. پارچه کنفی به‌تنهایی اکسسوری زیبایی برای گل آرایی و تزئین کردن است و به همین دلیل در بسیاری از پروژه‌های هنری یا بسته بندی دیگر هم استفاده می‌شود. 

تزئین و پیچیدن دسته گل با پارچه کنفی در خانه

روش دوم

این روش پیچیدن دسته گل ساده و مینیمال یکی از جدیدترین ترند های بسته بندی دسته گل عروس است. در این روش باید یک تکه پارچه کنفی را دور ساقه گل ها بپیچید و آن را با چسب یا نخ محکم کنید. در این روش گل آرایی مهم‌تر از بسته بندی دسته گل است زیرا گل ها بیشتر به چشم می‌آیند.

آموزش پیچیدن دسته گل زیبا با پارچه کنفی

روش سوم

در اینجا هم درست مثل روش قبلی گل آرایی مهم‌تر است و گل ها بیشتر به چشم می‌آیند. شما می‌توانید به‌جای استفاده از پارچه کنفی ساقه گل ها را با نخ کنافی ببندید. در این روش می‌توانید بر اساس سلیقه خودتان هر مقدار از ساقه‌ها را که می‌خواهید یا حتی کل ساقه را با نخ کنفی و گیفت تگ بپوشانید.

مشاهده و خرید آنلاین نخ کنفی

نحوه پیچیدن و تزئین دسته گل ساده با نخ کنفی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش ساخت آویز گلدان با نخ کنفی
آموزش ساخت آویز گلدان با نخ کنفی

اضافه کردن گلدان آویز سقفی به باغچه یا خانه می‌تواند دکوری خیلی خوبی باشد. با گلدان آویز می‌توانید ایوان خانه، بالکن، نرده ها، دیوار های حیاط و حتی آشپزخانه را تزئین کنید.

مطالعه مقاله
آموزش ساخت زیر بشقابی کنفی در خانه
آموزش ساخت زیر بشقابی کنفی در خانه

زیر بشقابی کنفی را می‌توان در خانه و به‌راحتی ساخت. این زیر بشقابی برای افرادی که می‌خواهند متفاوت باشند اما بودجه زیادی برای خرید طرح‌های خاص ندارند مناسب است.

مطالعه مقاله
چگونه میز کنفی بسازیم؟
چگونه میز کنفی بسازیم؟

در این مقاله می‌خواهیم از یک لاستیک خودرو قدیمی و خراب استفاده کنیم تا یک وسیله پرکاربرد برای خانه بسازیم.

مطالعه مقاله