کیسه برنج در منزل

تورنگ / 22 مهر 1397

چطور باید از کیسه برنج در منزل نگهداری کند؟ چطور می‌توان شرایطی فراهم کرد که بدون این که آسیبی به برنج وارد شود و در معرض هجوم حشرات قرار گیرد، کیسه برنج را در منزل نگه داشت؟ اگر برنج تازه می‌خرید، شرایط نگهداری آن به مراتب سخت تر است و بیشتر باید مواظبت کنید. در این مقاله قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که به راحتی کیسه برنج را در منزل نگهداری کنید و مشکلی برای برنج داخل آن پیش نیاید.

اگر شما از آن دست خانواده ها هستید که مصرف یک سال برنج تان را یک جا می‌خرید، پس باید مکان مناسبی را برای انبار کردن داشته باشید. این مکان باید کاملا خشک باشد که هیچ گونه رطوبتی به برنج نفوذ نکند و باید خنک باشد چون هوای گرم باعث هجوم حشرات و زودتر خراب شدن برنج می‌شود. رطوبت و گرمای زیاد هر دو عوامل رشد آفت های برنج هستند، به همین دلیل برنج باید دور از نور خورشید قرار داشته باشد.

کیسه برنج

کیسه برنج را در ارتفاع مناسبی از سطح زمین قرار دهید و کاملا روی زمین نباشد. این ارتفاع می‌تواند بین 20 تا 25 سانتی متر باشد  برای این که این ارتفاع را تامین کنید، می‌توانید از قفسه های فلزی استفاده کنید. برای این که جریان هوا در اطراف کیسه های برنج وجود داشته باشد، کیسه های برنج را از دیوار یا دیواره قفسه فاصله دهید. نبودن جریان هوا باعث ورود حشرات موذی در کیسه برنج می‌شود و برنج شما را خراب می‌کند. برنج ها را در کیسه پارچه ای نگهدارید تا مشکلاتی که کیسه پلاستیکی دارد، برای برنج شما پیش نیاید. کیسه پارچه ای از ورود رطوبت و گرما به داخل برنج جلوگیری می‌کند و فضای امن تری نسبت به کیسه پلاستیکی برای برنج شماست. در ضمن برای محیط زیست هم مناسب تر است. به هیچ عنوان برنج های خود را در مقادیر زیاد داخل سطل های پلاستیکی قرار ندهید. سطل های پلاستیکی سبب می‌شوند که حشرات موذی خیلی سریع به داخل برنج شما نفوذ کنند و آفت زده شوند. ولی اگر برای مصرف کم و در داخل آشپزخانه می‌خواهید استفاده کنید، قرار دادن برنج در سطل های پلاستیکی مانعی ندارد. درون کیسه برنج می‌توانید یک عدد سیر، مقداری نمک یا قرص های مخصوص برنج استفاده کنید تا رطوبت و حشرات به داخل کیسه های برنج نفوذ نکند. البته استفاده از قرص های مخصوص برنج خیلی پیشنهاد نمی‌شود چون ترکیبات آن می‌تواند برای سلامتی مضر باشد ولی اگر ناچار به استفاده بودید، آن را کاملا بسته بندی کنید و سپس داخل برنج قرار دهید.

بسته بندی برنج

با استفاده از این روش ها می‌توانید برنج را در منزل برای مدت طولانی نگهدارید و مشکلی برای آن پیش نیاید. برای این که از کیسه های مرغوب برای برنج خود استفاده کنید، با مجموعه تورنگ تماس بگیرید. کیسه های برنج ما از جنس پارچه های سوزنی اسپان باند تهیه شده اند و ضد رطوبت هستند و می‌توانید با آن سلامت برنج خود را تضمین کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله