در سال 2021 از چه رنگ هایی در بسته بندی استفاده کنیم؟ (2)

زینب علیجانی / 30 آذر 1399

مونوکروم همراه با یک رنگ اضافه

بسته بندی با پالت رنگی مونوکروم ترند جدیدی نیست اما به شکل تازه‌ای در سال 2021 استفاده خواهد شد. تابه‌حال بسته بندی های مونوکروم تنها روی نشان دادن طیف‌های مختلف یک رنگ تمرکز می‌کردند تا عمق بیشتری به طراحی بسته بندی بدهند اما در سال 2021 طراحان یک رنگ مخالف را اضافه می‌کنند تا در طراحی کانتراست ایجاد کنند تا به چشم تکراری نباشد و جذاب‌تر به نظر بیاید.
با اضافه کردن یک رنگ مخالف به پالت مونوکروم بدون اینکه بسته بندی بیش‌ازحد رنگی شود همان تأثیر رنگ‌های روشن و پررنگ را خواهد داشت. با این روش بسته بندی مدرن‌تر و امروزی‌تر از وقتی‌که از چندرنگ جیغ در آن استفاده‌شده به نظر می‌رسد.

 رنگ های مونوکروم در بسته بندی

رنگ‌های آرامش‌بخش

همان‌طور که در بخش قبلی توضیح داده شد سال 2020 سال بسیار سخت و پر چالشی بود و مردم زمان زیادی را به‌جای ارتباط انسانی به صفحه‌های موبایل و تلویزیون نگاه کردند. حتی کلاس‌های مدرسه و دانشگاه و قرارهای کاری از پشت صفحه‌های مجازی شکل گرفتند. در این دوران تنظیمات رنگی، نور صفحه، رنگ پس‌زمینه و... بر اساس سلیقه‌های شخصی انتخاب‌شده‌اند و چشم انسان‌ها به نگاه کردن به این شرایط ایده آل عادت کرده است. طراحان از این اتفاق استفاده کرده‌اند و از رنگ‌های آرامش‌بخش و کمرنگ در بسته بندی استفاده می‌کنند تا نگاه کردن به آن‌ها برای چشم آسان باشد. علاوه بر این رنگ‌های آرامش‌بخش به کم کردن استرس و اضطراب کمک می‌کند و بعد از گذشت سال پراسترس 2020 همه دنبال انرژی مثبت و شرایط کم استرس و آرامش‌بخش هستند.

رنگ های آرامشبخش در بسته بندی

رنگ‌های کمرنگ و پاک‌شده

یکی دیگر از ترند هایی که در حال شکل‌گیری است و در سال 2021 خواهیم دیدی استفاده از رنگ‌هایی است که کمی پاک‌شده به نظر می‌آیند و انگار کمی استفاده‌شده هستند. برای بهتر متوجه شدن این ترند به یک شلوار جینی که زیاد می‌پوشید فکر کنید بااینکه بعد از گذشت سال‌ها شلوار کمرنگ شده است اما قسمت‌هایی از آن وجود دارند که هنوز رنگ خودشان را حفظ کرده‌اند. طراحان سعی می‌کنند همچین تأثیری را روی بسته بندی پیاده کنند. این ترکیب رنگی سعی دارد احساس دوست داشته شدن و قابلیت زیاد استفاده شدن را نشان دهد. این ترند تنها به کمرنگ کردن و پاک کردن رنگ‌ها ختم نمی‌شود، طراحان از جنس بسته بندی زبر استفاده می‌کنند تا این حس را زیر دست هم نشان دهند. این روش باعث می‌شود کالا امتحانش را پس داده است و مدت‌ها است که وجود داشته است.

رنگ های کمرنگ و پاک شده در بسته بندی

جدا کردن رنگ‌ها در شکل مناظر طبیعی

این ترکیب رنگی به نظر می‌رسد یکی از بهترین ترند های بسته بندی سال 2021 باشد و زیاد از آن استفاده شود. آن ترند جدا کردن رنگ‌ها در دهه 90 شکل گرفت اما در آن سال‌ها رنگ‌ها را با اشکال هندسی با گوشه‌های تیز جدا می‌کردند اما در سال 2021 این جداشدگی‌ها از مناظر طبیعی و شکل‌هایی که در طبیعت وجود دارند الهام گرفته می‌شوند. بااینکه در طبیعت همیشه تناسب وجود دارد اما هیچ‌چیز به‌صورت عالی نیست و هر چیزی به‌صورت آزادانه شکل خودش را بر اساس محیط می‌گیرد. این تصاویر به دلیل دادن حس راحتی و آرامش که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم به وجود آمده‌اند و در بسته بندی استفاده می‌شوند.

جدا کردن رنگ ها با مناظر طبیعی در بسته بندی

اینکه ترند ها در طول سال‌ها بر اساس شرایط موجود تغییر کنند یا خودشان را وفق دهند کاملاً طبیعی است و هر کسب‌وکاری برای ادامه حیاتش باید همین کار را انجام دهد. بعد از تمام کردن سال 2020 اولویت مردم تغییر کرد و بسیاری از مردم چیزهای مهم و معنی‌دار زندگی را یک‌بار دیگر کشف کردند. طراحی گرافیک و بسته بندی در سال 2021 حس انسانی بیشتری خواهد داشت تا با انرژی مردم همراه باشد. با استفاده از این رنگ‌ها و ترند ها در بسته بندی در سال 2021 موفقیت زیادی کسب خواهید کرد.

سفارش چاپ و بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله