روش های بسته بندی برنج به منظور جلوگیری از نفوذ حشرات مضر و رطوبت

تورنگ / 30 فروردین 1396

برنج که یکی از مواد غذایی اصلی در وعده های غذایی بسیاری از مردم جهان مخصوصا آسیایی ها می باشد انواع و اقسام زیادی دارد و می‌توانید در نقاط مختلفی از جهان آن را در اندازه، شکل و حتی رنگ های متفاوت بیابید.

برای کشت برنج شرایطی مثل مرطوب بودن خاک و رساندن آب به میزان کافی مهم و حیاتی است و عواملی مثل آب و خاک و شرایط جوی نیز روی ضخامت دانه برنج و برخی دیگر از خصوصیات آن تاثیر می‌گذارد.

کیسه برنج

 

در واقع می‌توان گفت مناطقی که باران و آب فراوان و به تبع آن خاک حاصلخیز وجود دارد، محصول برنج مرغوب و بهتری کشت خواهد شد. فقط در شرایطی رشد دانه برنج کم می‌شود که آفت یا حشره های مضر مانع از رشد آن شوند. البته جهت جلوگیری از این آفات کشاورزان در زمان کشت محصول برنج از آفت کش (سموم کشاورزی) و پس از برداشت محصول نیز از بسته بندی های مناسب استفاده می‌کنند.

بسته بندی برنج به روش های مختلفی صورت می‌گیرد اما موضوع مهم این است که در نظر داشته باشید اولویت با نوعی از بسته بندی است که مانع از نفوذ حشرات مضر و رطوبت شود. کیسه برنج که با استفاده از پارچه های اسپان باند دوخته می‌شود یکی از انواع بسته بندی برنج می باشد که مانع از نفوذ رطوبت و حشرات شده و علاوه بر آن از استحکام خوبی برخوردار است و به سادگی پاره نمی‌شود.

کیسه برنج اسپان باند

در این نوع بسته بندی برنج، علاوه بر اینکه محصول برنج را بسیار شکیل و بهداشتی عرضه می‌کنید می‌توانید به راحتی لوگو یا برند خود را طراحی کرده و با چاپ روی کیسه برنج، برند خود را با قیمت مناسب تبلیغ کنید. برای بسته بندی انواع برنج و حبوبات از کیسه های پلی پروپیلن نیز استفاده می‌شود. این کیسه ها که شاید اسم آن به صورت گونی برنج بیشتر به گوشتان خورده باشد مثل کیسه های اسپان باند قابلیت چاپ پذیری داشته و مانع از نفوذ رطوبت و حشرات به محصول برنج شما می‌شود.

 

گونی برنج

نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله