چاپ تک رنگ سفید روی بسته بندی کرافت: انتخابی خاص و ارزان قیمت

زینب علیجانی / 17 شهریور 1399

چاپ تک رنگ سفید روی بسته بندی کرافت، چاپ سفید روی کرافت

استفاده از کاغذ کرافت در بسته بندی به‌تنهایی جذابیت خاص خودش را دارد، اما جدیداً کسب و کار ها شروع به استفاده از جعبه کرافت برای بسته بندی انواع کالاها کرده‌اند. ظاهر ساده، شیک و طبیعی جعبه کرافت درست مثل پاکت کرافت جذابیت خاصی دارد. درعین‌حال که می‌توان هر طرحی را روی جعبه کرافت و پاکت کرافت چاپ کرد بسیاری از کسب و کار ها برای کاهش هزینه‌ها چیزی روی بسته بندی کرافت چاپ نمی‌کند و تنها به‌ظاهر ساده و جذاب کاغذ کرافت تکیه می‌کنند. چاپ تک‌رنگ روی بسته بندی کرافت روشی است که اجازه می‌دهد بسته بندی های محصولات با هزینه‌ی بسیار پایین شخصی‌سازی شوند. توجه به قیمت کاغذ در این زمینه در هنگام خرید کاغذ بسیار با اهمیت است.
چاپ رنگ سفید روی بسته بندی کرافت می‌تواند از یک طرح مینیمالیسم گرفته تا انواع طرح‌های لوکس پیاده شود و انعطاف‌پذیری زیادی در رابطه با چاپ تک‌رنگ سفید وجود دارد. در این مقاله چند بسته بندی کرافت مختلف با چاپ تک‌رنگ سفید را معرفی می‌کنیم تا با این ترند جدید بیشتر آشنا شوید.

 

مینیمالیسم همیشه یک طرح محبوب است

هویت برند بسته بندی کرافت زیر بر اساس کیفیت یک کالای لوکس باقیمت مقرون‌به‌صرفه است. به همین دلیل سعی کردند تا پیام برندشان را از طریق یک بسته بندی که زیاده‌روی نیست و درعین‌حال حس خوبی به مخاطب می‌دهد برسانند. انتقال هم‌چین پیامی به خریداران کار بسیار سختی است. در بسته بندی زیر به‌جای استفاده از یک طرح شلوغ که ممکن است نتواند به‌راحتی هم‌چین پیامی را برساند، همه‌چیز را در ساده‌ترین حالت ممکن نگه‌داشته‌اند تا خود لوگو که معرف کمپانی و ارزش‌های آن است، به‌تنهایی هویت برند را به مخاطب منتقل کند.

چاپ تک رنگ سفید روی بسته بندی کرافت، چاپ سفید روی کرافت

 

فضا برای خلاقیت زیاد است

لوگوی برند زیر انگار با دست‌نوشته شده است و داخلش یک قلب کوچک دارد. این لوگو از طرف این برند یک حس متمایز و جالب می‌دهد؛ و آن قلب بامزه و کوچک توجه هرکسی را جلب می‌کند. در طراحی بسته بندی کرافت زیر سعی شده از فضای اطراف جعبه کرافت هم برای نشان دادن لوگو استفاده شود. حتی یک ورژن کوچک‌تر هم در جلوی جعبه قرار داده‌شده تا لوگو به‌طور واضح به مخاطب نشان داده شود.

چاپ تک رنگ سفید روی بسته بندی کرافت، چاپ سفید روی کرافت

 

این طرح برای تنوع عالی است

با محصولات متنوعی که در بازار وجود دارند بسته بندی های متنوعی هم باید ساخته شوند که مناسب هر کالای مخصوص باشند. شاید همیشه راحت نباشد که یک طرح را روی بسته بندی های مختلف پیاده کرد، بهتر است زیاد به خودتان سخت نگیرید و فقط تا جایی که می‌توانید از این تنوع استفاده کنید. برند زیر در بسته بندی جعبه کرافت سعی کرده است لوگو و پترن مخصوصش روی هر بسته به‌طور خاصی استفاده کند تا مجموعه‌ی بسته بندی هایش متنوع و جذاب شوند.

چاپ تک رنگ سفید روی بسته بندی کرافت، چاپ سفید روی کرافت

 

با همان تک‌رنگ کل صفحه را نقاشی کنید

بعضی وقت‌ها بد نیست که حداکثر استفاده را از کمترین چیزها بکنید. در بسته بندی کرافت زیر به‌جای اینکه یک چاپ تک‌رنگ سفید و ساده‌ی لوگو را روی جعبه کرافت انجام دهند، کل جعبه را سفید کردنند تا لوگو با طرح کرافت روی جعبه پیدا شود. این یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای این برند بود و به این بسته بندی کرافت یک ظاهر شیک و جذاب داد که می‌تواند موردتوجه هر شخصی قرار بگیرد.

چاپ تک رنگ سفید روی بسته بندی کرافت، چاپ سفید روی کرافت

 

حالا که چند مدل از چاپ تک‌رنگ سفید روی بسته بندی کرافت را معرفی کردیم، بیاید راجع به این حرف بزنیم که آیا استفاده از این ترند انتخاب خوبی است یا نه؟

چاپ تک رنگ سفید روی بسته بندی کرافت، چاپ سفید روی کرافت
رنگ سفید همیشه حس تمیزی و تازگی را به مردم منتقل می‌کند. وقتی روی بسته بندی کرافت (پاکت کرافت یا جعبه‌ی کرافت) چاپ می‌شود، در کنار رنگ طبیعی کرافت ظاهری شیک و مدرن به بسته بندی می‌دهد. به نظر می‌رسید انتخاب این طرح می‌تواند برای انواع کالاها ازجمله محصولات طبیعی، لوازم‌آرایشی و زیبایی، لوازم لوکس، محصولات خاص، جعبه‌ی هدیه و غیره می‌تواند گزینه‌ی بسیار هوشمندانه‌ای باشد.
به دلایلی که در بالا توضیح داده شد، ظاهر شیک و طبیعی، بدون شک با استفاده از چاپ تک‌رنگ سفید روی بسته بندی کرافت برند شما در میان بسته بندی های دیگر به چشم می‌آید. ازلحاظ اقتصادی هم کاغذ کرافت قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه دارد و با یک چاپ تک‌رنگ هزینه‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کنند.
اگر بخواهیم از زاویه طراحی بسته بندی هم به این ترند جدید نگاه کنیم، محدود کردن خودتان به یک رنگ و یک پالت رنگی ساده ممکن است چالش‌برانگیز به نظر بیاید اما همیشه در محدودیت است که ذهن بهترین و غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین ایده‌های خلاقانه را برای حل مشکل به وجود می‌آورد. چالش طراحی بسته بندی کرافت با این ترند این است که باید سعی کنید با استفاده از یک رنگ کاری کنید که یک سری المان های برند نسبت به بقیه قسمت‌ها بیشتر به چشم بیایند درعین‌حال بخشی جدانشدنی از کل بسته بندی باشند. اگر بتوانید با این چالش روبه‌رو شوید ترکیبی را به وجود می‌آورید که رقابت کردن با آن در بازار کار بسیار سختی خواهد بود.

چاپ تک رنگ سفید روی بسته بندی کرافت، چاپ سفید روی کرافت

اما قبل از استفاده از این روش طراحی مطمئن شوید که بازار از این ترند اشباع‌نشده باشد و شما جزو اولین کسانی باشید که با هم‌چین ایده‌ای وارد بازار فروش می‌شوید. نکته‌ی دیگری که با انتخاب این نوع بسته بندی باید به آن دقت کنید انتخاب شرکت چاپ حرفه‌ای و قابل‌اعتماد است؛ زیرا اگر کیفیت چاپ پایین باشد ممکن است رنگ سفید خودش را روی بسته بندی کرافت نشان ندهد و آن ظاهر شیک و حرفه‌ای که شما دنبالش بودید تبدیل به یک بسته بندی که به نظر ارزان و بی‌کیفیت می‌رسد شود. کیفیت خود کاغذ کرافت استفاده‌شده هم مهم است، مطمئن شوید از کارخانه‌ی تولیدی کاغذ کرافت و شرکت بسته بندی کرافتی مواد موردنیازتان را تهیه کنید که امتحانش را پس داده و در این کار حرفه‌ای و شناخته‌شده است.

سفارش چاپ و بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله