چرا باید همیشه از کاغذ پوستی استفاده کنیم؟

زینب علیجانی / 5 اردیبهشت 1400

'کاربرد کاغذ پوستی

7 کاربرد کاغذ پوستی

هروقت صحبت از کاغذ پوستی می‌شود بسیاری هنوز بر این باورند که این کاغذ خاصیت زیادی ندارد و به‌راحتی می‌تواند جایگزین شود. به‌خصوص در آشپزی و قنادی استفاده از این کاغذ برای نتیجه‌ای بی‌عیب‌ونقص لازم است. افراد زیادی سعی می‌کند چرب کردن قالب کیک و شیرینی را جایگزین استفاده از کاغذ پوستی کنند اما این کار تنها به سوختن و سفت شدن شیرینی و چسبیدن کیک به قالب ختم می‌شود. در ادامه 7 دلیل استفاده از کاغذ پوستی را مثال می‌زنیم تا با فایده‌های این کاغذ بیشتر آشنا شوید.

پخت هموار و مساوی

همه سینی ها و قالب های قنادی یکسان نیستند. بعضی از آن‌ها گرما را بهتر پخش می‌کنند و این مسئله به نوع فلز به‌کاررفته در آن‌ها بستگی دارد. بعضی از سینی ها به‌خوبی عمل نمی‌کنند و قسمت‌های سردتری دارند که باعث ایجاد مشکل در شیرینی‌پزی می‌شود. سینی های حرفه‌ای قنادی گران‌قیمت هستند و خرید آن‌ها برای افرادی که شغلشان شیرینی‌پزی نیست به‌صرفه نیست به همین دلیل استفاده از کاغذ پوستی روش خوبی برای حل این مشکل است. کاغذ پوستی یک لایه نازک بین شیرینی و سینی ایجاد می‌کند که به پخش مساوی حرارت کمک می‌کند و قسمت‌های گرم‌تر را خنثی می‌کند.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ پوستی یا مومی ساده و طرح دار

'کاربرد کاغذ پوستی

جلوگیری از پخش شدن زیاد

در قنادی هیچ‌چیز بدتر از شیرینی های صاف و چرب نیست. خمیر شیرینی می‌تواند به کاغذ پوستی بچسبد و به همین دلیل به‌جای پخش شدن روی سطح پف می‌کند. وقتی شیرینی ها پرتر باشند و پف کنند درونشان نرم‌تر می‌شود.

'کاربرد کاغذ پوستی

نچسب بودن

شیرینی هایی که روی کاغذ پوستی پخته می‌شوند به‌راحتی از آن جدا می‌شوند و قالب کیکی که با کاغذ پوستی پوشانده شده باعث می‌شود کیک به قالب نچسبد و با برگرداندن قالب راحت جدا شود.

'کاربرد کاغذ پوستی

تمیز بریدن

تا حالا برایتان سوال شده است که چطور براونی هایی که در عکس‌ها می‌بینید آن‌قدر بی‌عیب‌ونقص هستند و چیزی که شما درست می‌کنید همیشه له می‌شود و تمیز از آب درنمی‌آید؟ اگر شما در قالب یک کاغذ پوستی بزارید و مایع براونی را روی آن بریزید بعد از اتمام پخت می‌توانید براونی را با همان کاغذ از ظرف دربیاورید و بدون اینکه به کناره‌های قالب بچسبد آن را ببرید.

'کاربرد کاغذ پوستی

تمیزکردن

اگر شما هم از تمیزکردن تکه‌های سوخته و چسبیده به قالب و سینی متنفرید می‌توانید ظرف هر غذایی که در فر درست می‌کنید را با کاغذ پوستی بپوشانید تا تمیزکردن مثل آب خوردن شود. شما می‌توانید از کاغذ پوستی برای پختن سبزیجات، لازانیا، مرغ، ماهی و... در فر استفاده کنید.

'کاربرد کاغذ پوستی

مزه‌دار کردن غذا

پیچیدن مرغ، ماهی، گوشت و حتی سبزیجات با کاغذ پوستی قبل از گذاشتن آن در فر شبیه یک بخارپز عمل می‌کند و باعث می‌شود تمام ادویه به خورد غذا برود و نرم و مغز پخت شود. همچنین از سوختن غذا و سفت شدن لایه بیرونی آن تحت تاثیر برخورد با حرارت مستقیم فر جلوگیری می‌کند.

'کاربرد کاغذ پوستی

تهویه هوا

برخلاف بسته بندی پلاستیکی و فویلی غذا که کاملا از ورود هوا جلوگیری می‌کنند کاغذ پوستی اجازه تهویه هوا را می‌دهد که باعث می‌شود قسمت ترد بیرونی غذا سفت بماند به‌جای اینکه نرم و خیس شود.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ پوستی یا مومی ساده و طرح دار

'کاربرد کاغذ پوستی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

به جای کاغذ روغنی از چه کاغذی استفاده کنیم؟
به جای کاغذ روغنی از چه کاغذی استفاده کنیم؟

کاغذر‌وغنی کاربرد‌های زیادی در خانه دارد اما گاهی اوقات نمی‌توانید به هر‌دلیلی در زمان موردنیاز کاغذ‌روغنی را تهیه کنید و این دقیقا همان وقتی است که به ...

مطالعه مقاله
ایده های خلاقانه با کاغذ پوستی
ایده های خلاقانه با کاغذ پوستی

به غیر استفاده های کاربری با کاغذ پوستی می توان کار های خلاقانه زیادی کرد که شاید تا به حال به آن ها فکر نکرده باشید.

مطالعه مقاله
تفاوت کاغذ پوستی و مومی چیست؟
تفاوت کاغذ پوستی و مومی چیست؟

کاغذ پوستی چیست؟ و چه تفاوتی با کاغذ مومی دارد؟ استفاده این دو کاغذ به جای هم می تواند گاهی به صرفه و گاهی خطرناک باشد.

مطالعه مقاله