افزایش طول عمر هد و کاهش هد گرفتگی دستگاه چاپ بنر

تورنگ / 9 دی 1396

نکاتی مهم برای افزایش طول عمر هد و کاهش هد گرفتگی دستگاه چاپ بنر:

1- مرکب با برند معتبر و استاندارد باید استفاده شود.

2- درصورتی‌که تصمیم به تعویض برند مرکب دارید حتماً تمامی مسیرهای شیلنگ مرکب، ساب تانک و هد را سالونت مرغوب و استاندارد شستشو دهید.

نکته: شما می‌توانید هر شش یا چهار شیلنگی که در مخزن و یا گالن‌های مرکب موجود است را داخل گالن سالونت قرارداد و سپس تا زمانی که سالونت از هد خارج شود کلیه پرچ را نگه‌دارید.

3- دما و رطوبت در حین چاپ بسیار مهم است. زمانی که دستگاه چاپ بنر در حال انجام کار است باید دمای محیط و رطوبت هوا استاندارد باشد.

4- در زمانی که دستگاه چاپ بنر و فلکس بیش از 2 ساعت از چاپ متوقف خواهد شد. باید کریج در محل پارک خود (سینی حاوی سالونت که زیر هدها قرار می‌گیرد) گذاشته شود.

5- پایان شیفت کاری خود زیر هدها را با قاشقک آغشته به سالونت تمیز نمایید. تا اگر در حین کار پرز یا هرگونه گردوغبار از بین برود.

6- مراقب باشید به‌هیچ‌وجه اجسام سخت با هد برخورد نکند؛ و برای تمیز کردن هدها فقط از دستمال هدنما استفاده کنید حتی دستمال کاغذی مناسب این کار نیست.

7- برای برطرف کردن هد گرفتگی می‌توانید از روغن هد یا اسپری سالونت معتبر استفاده نمایید.

8- تنها مادهای که به هد شما آسیب نمی‌زند سالونت روغن هد است. پس لطفاً برای شست‌وشوی هد از هیچ‌گونه ماده‌ی تمیزکننده استفاده نکنید.

9- درصورتی‌که به هر دلیلی قراراست دستگاه چاپ بنر شما بیش از 72 ساعت خاموش باشد مسیرها را با سالونت شست‌وشو دهید و داخل هد را با روغن هد پر نمایید.

10- فیلترهای مرکب پس از مدت یک سال کیفیت لازم را از دست می‌دهد. برای جلوگیری از ورود مواد اضافی به هدها بهتر ازهر 12 ماه فیلترها را تعویض نمایید.

موارد مهم و کاربردی در خرید دستگاه چاپ:

1- سرعت در چاپ: در نسل جدید دستگاه‌های چاپ به دلیل نازل‌های بیش‌تر در کف هد سرعت عملاً چند برابر شده است؛ و معمولاً دستگاه‌های کونیکا با هدهای 512 و 1024 بهترین مدل‌ها می‌باشد.

2- کیفیت در چاپ: در چاپ‌هایی که با فونت ریز کاملاً مشهود می‌باشد که می‌توان نوشته یا حتی تصویر ریز را به‌خوبی نمایش داد.

3- بردهای داخل دستگاه از نسل جدید (عیب‌یاب اتومات) است. ضمناً قابل‌ذکر است که برای دستگاه‌های معتبر خارجی مهم است که میزان فروش به حدی باشد که هم قطعات کامل در دسترس باشد وهم تکنسین.

4- نسل جدید موتورهای چاپ باید به سرور مجهز باشد تا برق کمتری مصرف کنند.

5- سیستم پرچ مجزا از دیگر محسنات دستگاه چاپ می‌باشد تا برای رفع هد گرفتگی فقط یک رنگ پرچ شود. ضمناً در هدهای جدید شیلنگ مخصوص هواگیری کمک شایانی به اپراتورهای چاپ کرده است.

6- مجهز بودن به هیتر از نوع کم‌مصرف

7- پارکینگ هد

8- مهم‌ترین مسئله وجود نرم‌افزار راحت برای کاربری و اپراتوری می‌باشد.

9- هیتر عقب از شاخص‌ترین و کلیدی‌ترین قسمت‌ها می‌باشد تا در صورت چروک بنر یا فلکس آن را نرم کند.

10- داشتن بدنه‌ای سنگین‌تر و استاندارد

11- سیستم عیب‌یاب اتومات یا همان دیاک تا برای کاربر یا تکنسین تعمیرات آسان‌تر شود.

12- مجهز به دو سنسور رول بازکن و جمع کن می‌باشد.

13- مجهز بودن به سنسور ستاپ اضطراری در دو طرف دستگاه برای موارد خاص و همچنین ساپورت کردن اکثر مدیاهای موجود مثل بنر، فلکس، مش، استیکر می‌باشد.

اولین موضوع در نگهداری بهتر دستگاه چاپ بنر، محل نصب دستگاه یا همان کارگاه یا چاپخانه می‌باشد. چراکه گردوخاک باعث نازل گرفتگی هدها و جمع شدن خاک در قسمت‌های مختلف دستگاه که روغن و گریس در آن قسمت کاربرد دارد می‌شود و باعث مستهلک شدن همان قسمت از دستگاه بنر می‌شود.

دومین موضوع تمیز بودن دستگاه چاپ در پایان هرروز کاری است به این صورت که جوهرهای اضافی که توسط اپراتور و پرچ کردن بر روی دستگاه ریخته شده است را تمیز نمایید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله