چگونه میز کنفی بسازیم؟

زینب علیجانی / 24 بهمن 1399

شما می‌توانید با استفاده از لوازمی که به نظر بدون استفاده و دور ریختی می‌آیند چیزهای خارق‌العاده‌ای خلق کنید. استفاده از لوازم دور ریختی برای خلق کردن چیزهای جدید روش خوبی برای خلاص شدن از شر وسایل اضافی بدون تولید آشغال است. اگر شما هم وسایل زیادی در انباری دارید که نمی‌دانید دقیقاً با آن‌ها چه‌کار کنید بهتر است دنبال ایده‌هایی برای تغییر و استفاده دوباره از آن‌ها باشید. در این مقاله می‌خواهیم از یک لاستیک خودرو قدیمی و خراب استفاده کنیم تا یک وسیله پرکاربرد برای خانه بسازیم. با این روش ساده که هرکسی می‌تواند به‌راحتی آن را انجام دهد می‌توانید یک لاستیک خراب را تبدیل به یک میز کنفی دکوری زیبا تبدیل کنید. برای ساختن این جلومبلی به غیر از لاستیک خودرو به چوب، پیچ، چسب و طناب کنفی نیاز دارید. با این وسایل ساده می‌توانید در کمترین زمان یک میز زیبا داشته باشید. نخ کنفی مانند گونی کنفی در ساخت کاردستی کاربرد زیادی دارد.

مشاهده و خرید آنلاین نخ کنفی

لوازم موردنیاز

لاستیک خودرو

تخته چوب دایره‌ای

پیچ

پیچ‌گوشتی

چسب تفنگی

دریل

پارچه

قلم‌مو

درزگیر

آموزش کاردستی با لاستیک، چگونه با لاستیک میز بسازیم؟

 

آموزش ساخت میز کنفی

اگر می‌خواهید از یک لاستیک قدیمی استفاده کنید آن را کاملاً بشورید و با یکپارچه خشکش کنید. حتی اگر به نظر کثیف نمی‌آید بهتر است با یکپارچه تمیز شود تا هرگونه مواد اضافی از روی لاستیک خودرو برداشته شود. 
چوبی که برای این میز باید استفاده شود را می‌توانید به‌راحتی و با هزینه کمی از هر نجاری سفارش دهید. کافی است قطر لاستیک خودرو را درست اندازه بگیرید تا چوب دایره‌ای در ابعاد مناسب را تحویل بگیرید. بعد چوب را روی لاستیک تمیز شده بزارید و سه سوراخ روی آن دریل کنید به‌طوری‌که از لاستیک هم رد شود. 

چگونه میز کنفی بسازیم؟

با کمک پیچ و پیچ‌گوشتی چوب را روی لاستیک محکم کنید و همین مراحل را در سمت دیگر تکرار کنید.

کاردستی با ناب و نخ کنفی در خانه

مرحله چسب زدن را با محکم کردن نوک طناب کنفی در مرکز چوب شروع کنید و با پیچیدن طناب کنفی به دور خودش کم کم کل چوب را پوشانده می‌شود.

چگونه با لاستیک میز بسازیم؟

وقتی روی چوب را کاملاً پوشاندید باید طناب کنفی را به دور لاستیک خودرو هم بچسبانید.

چگونه با نخ کنفی میز بسازیم؟

بعدازاینکه دور لاستیک کاملاً با طناب کنفی پوشانده شد صبر کنید تا چسب کاملاً خشک شود و سپس لاستیک را برگردانید و همین مراحل را روی چوب ادامه دهید.

آموزش ساختن میز کنفی با طناب کنفی

بعد از تمام کردن سمت دیگر لاستیک خودرو با استفاده از قلم‌مو درزگیر را روی طناب کنفی پخش‌کنید.صبر کنید تا کاملاً خشک شود و سپس یک دور دیگر هم درزگیر بزنید. این مرحله به دوام و از هم باز نشدن میز کنفی شما کمک می‌کند. حالا که میز کنفی شما آماده است و می توانید از آن به عنولن میز عسلی یا یک جلومبلی کنفی زیبا استفاده کنید. 
 

میز کنفی، جلومبلی کنفی، طناب کنفی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش ساخت آویز گلدان با نخ کنفی
آموزش ساخت آویز گلدان با نخ کنفی

اضافه کردن گلدان آویز سقفی به باغچه یا خانه می‌تواند دکوری خیلی خوبی باشد. با گلدان آویز می‌توانید ایوان خانه، بالکن، نرده ها، دیوار های حیاط و حتی آشپزخانه را تزئین کنید.

مطالعه مقاله
3 روش تزئین و پیچیدن دسته گل با پارچه کنفی
3 روش تزئین و پیچیدن دسته گل با پارچه کنفی

یکی از ترند های جدید در تزئین دسته گل عروس و گلدان‌ های خانگی استفاده از پارچه کنفی است. پارچه کادویی کنفی در تزئین بسته بندی و ...

مطالعه مقاله
آموزش ساخت زیر بشقابی کنفی در خانه
آموزش ساخت زیر بشقابی کنفی در خانه

زیر بشقابی کنفی را می‌توان در خانه و به‌راحتی ساخت. این زیر بشقابی برای افرادی که می‌خواهند متفاوت باشند اما بودجه زیادی برای خرید طرح‌های خاص ندارند مناسب است.

مطالعه مقاله