ایده های طراحی بنر خلاقانه

تورنگ / 3 آذر 1397

بنر یکی از ابزار تبلیغات در فضای باز است. شما باید با استفاده از بنر، قدرت بصری مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید تا بتواند برای چند لحظه به بنر شما خیره شود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد ایده های خلاقانه برای طراحی بنر صحبت کنیم.

طراحی بنر سایت

نکات مهم در طراحی بنر خلاقانه

مشخص کردن هدف

هرگز بدون هدف کار نکنید. شما برای هر کمپین یا فعالیت هایی که مربوط به بازاریابی می‌شود، هدفی مشخص می‌کنید. بنر هم از این قضیه مستثنی نیست. هدف خود را از طراحی بنر مشخص کنید. به این موضوع توجه کنید که می‌خواهید فقط برند تجاری خود را تبلیغ کنید یا می‌خواهید محصول جدیدی را به نمایش بگذارید.

مشخص کردن مخاطبان

چه افرادی قرار است بنر شما را ببینند؟ بنر قرار است در کجا نصب شود؟ آیا محل نصب بنر در یک مکان عمومی مانند خیابان یا ایستگاه مترو است یا قرار است در یک داروخانه نصب شود؟ یا قرار است در سایت تان به نمایش گذاشته شود؟ بعد از مشخص کردن مخاطبان تان باید به طراحی بنر بپردازید.

پیام بنر

هر بنری باید پیامی به دنبال داشته باشد و خیلی وقت ها مخاطب به دنبال پیام بنر می‌گردد. پیام بنر باید کوتاه و شفاف باشد. یعنی در یک جمله کوتاه، هدف خود را از طراحی بنر و نصب آن به مشتری القا کنید. همچنین پیام باید کاملا واضح باشد و برای مخاطب گیج کننده نباشد.

این جملات مشتری را جذب می‌کند: "نمونه های رایگان را ببینید" یا "محصول ما تلاش می‌کند..."

این جملات سبب می‌شوند تا مخاطب راحت تر پیامی که مد نظر شماست را درک کند و جذب شود تا با شما تماس بگیرد.

طراحی خلاقانه

از طراحی های خلاقانه استفاده کنید. ایده هایی استفاده کنید که پیش از آن وجود نداشته است. خلاقیت به خرج دهید و از طراحان معتبر استفاده کنید. نصب بنر خلاقانهمی‌تواند فروش محصول شما را ده برابر کند و نام برند شما را در ذهن مشتری حک کند. به بنر های طراحی شده زیر توجه کنید. هیچ کدام از ایده های آن تکراری نیست و هر کدام پیام جالبی به دنبال دارند.

طراحی بنر خلاقانه

دیزاین بنر حرفه ای

نرم افزار دیزاین بنر

اصول طراحی بنر

بنر خلاقانه

طراحی خلاقانه بنر

طراحی بنر

کلمات جذاب

استفاده از برخی کلمات خواه ناخواه توجه مشتری را جلب می‌کند، کلماتی مانند "تخفیف" "رایگان".

این کلمات باعث می‌شود برای چند ثانیه مشتری به بنر شما نگاه کند و در صورتی که رسته کاری شما با نیاز او یکی بود، با شما تماس بگیرد.

مواردی که در بالا مطرح شد، همگی به بهبود بنر شما کمک می‌کند اما اگر هر کدام به صورت افراطی استفاده شود، نتیجه عکس خواهد داشت و از جذابیت بنر شما کم می‌کند. جدا از تمام این موارد، اگر از بنر در فضای باز استفاده می‌کنید، حتما به کیفیت چاپ بنر توجه کنید چون بنر شما باید برای مدتی در معرض دید باشد و عوامل طبیعی مانند باد و باران و آفتاب ممکن است به آن آسیب بزند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله