دانستنی های جالب در صنعت بسته بندی

تورنگ / 13 مرداد 1397

همیشه قسمت دانستنی ها در یک مقاله به چیزهایی مربوط می‌شود که یا آن را تا کنون نشنیده ایم و یا تعداد کمی آن را شنیده اند. در این مقاله می خواهیم شما را با دانستنی های جالبی در مورد صنعت بسته بندی که کمتر شنیده اید، آشنا کنیم.

جعبه مقوایی

شاید باورش برای شما سخت باشد اما جعبه مقوایی در صنعت بسته بندی بیش از صد سال است که در صنعت بسته بندی استفاده می‌شود. اولین جعبه مقوایی در سال 1903 میلادی اختراع شد و از آن زمان تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است.

جعبه مقوایی

تاریخ انقضا روی بطری

برای همه ما بارها پیش آمده است که تاریخ انقضای روی بطری را دیده ایم و فکر کرده ایم که تاریخ انقضای نوشیدنی داخل بطری است. اما اشتباه است! تاریخی که روی بطری نوشته شده است، در واقع تاریخ انقضای بطری است نه نوشیدنی داخل آن!

هفت ثانیه اول

وقتی مشتری محصول شما را می بیند، شما 7 ثانیه فرصت دارید تا نظر او را جلب کنید و او محصول شما را بخرد. بنابراین بسته بندی و ارتباط گرافیکی از دید مشتری برای یک شرکت خیلی مهم است و باید به آن پرداخته شود.

کاغذ های بسته بندی کریسمس

بسته بندی های جذاب کریسمس سالانه باعث ایجاد زباله زیادی می‌شود. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که سالانه 83 کیلومتر زباله از بسته بندی های کریسمس ناشی می‌شود. این میزان زباله برای پوشاندن یک جزیره کافی است! پس بهتر است به دنبال مواد تجزیه پذیر باشیم.

کریسمس

کوچک شدن بسته بندی های صنعت نوشیدنی

اتفاقی که طی سال های اخیر در صنعت بسته بندی نوشیدنی افتاده است، این است که شرکت ها به دلیل کوچکتر شدن خانواده ها، بسته بندی های نوشیدنی را کوچکتر می سازند که بر اساس گزارشات، این موضوع باعث استقبال خانواده ها شده است. حمل و نقل بسته های کوچک نوشیدنی ساده تر است و مشکلات آلودگی محیط زیستی کمتری دارد و همچنین برای بعضی نوشیدنی های مضر، مردم ترجیح می‌دهند به دلیل حفظ سلامتی، از مقدار کمتری نوشیدنی استفاده کنند و بیشتر برای سلامتی خود ارزش قایل باشند.

اعداد روی بسته بندی ها

عددهایی که روی بسته بندی چاپ شده اند، اگر 4 رقمی باشند، به این معناست که محصول از روش معمول و با آفت کش های مصنوعی تولید شده اند. اگر عدد 5 رقمی باشد و با عدد 8 شروع شود، یعنی میوه یا سبزی ای است که در ژنتیک آن اصلاحاتی انجام شده است و اگر با 9 شروع شود یعنی به صورت ارگانیک رشد کرده است و هیچگونه اصلاحات ژنتیکی ای نداشته است. صنعت بسته بندی محصولات همواره با دانستنی های جالبی همراه است که ما در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره کردیم.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله