کارکرد های مقوا در بسته بندی و منزل

امیر مختاری / 20 آذر 1398

 

 

 

مقوا از جمله ابزار های ضخیم و پر کاربردی است که به طور معمول برای بسته بندی، حمل و نقل و نگه داری کالا، مواد و ابزار های مختلف به کار می رود. همان گونه که از نوشته های پیشین به یاد دارید، مقوا نوعی بسته بندی ضخیم، قهوه ای زنگ و کاغذی است که بیشتر از کاغذ های کم کیفیت و کم مصرف ساخته و پرداخته می شود.

 

 

 

 

 

 

با وجود کاربرد های گسترده ی مقوا در بسته بندی کالا، تولید کالا، حمل و نقل کالا و نگه داری و فروش آن در فروشگاه، کاربرد های گسترده ی دیگری نیز برای مقوا وجود دارند که البته بیش از جنبه های تجاری، به جنبه های کاربردی و تسهیل زندگی می پردازد. در این یادداشت نگارنده به تحلیل و پردازش کارکرد و کاربرد های بسته بندی مقوایی در منزل و کار هایی غیر از خرید و فروش کالا می پردازد.

خرید جعبه کارتنی

مقوا

مقوا و بسته بندی مقوایی چه کاربردی در خانه و منزل دارد؟

یکی از راه های نگه داری از محیط زیست و صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی، بازیافت مواد و استفاده ی دوباره از آن ها است. این شیوه و رفتار، به ویژه در خانه و کار های منزل، اهمیت دو چندانی می یابد. مقوا از جمله ی همین ابزار ها است که کاربرد و استفاده های زیادی در منزل دارند.

استفاده از مقوا برای نگه داری لوازم و ابزار های غیر قابل استفاده

همه ی ما ابزار و لوازم غیر قابل استفاده ی زیادی داریم که چون در حال حاضر پاسخ گوی نیاز ما نیستند، از آن ها استفاده نمی کنیم. ولی از آن جایی که برای ابزار مورد نظر هزینه کرده ایم و ممکن است در آینده به کارمان بیابد، پس نمی توانیم از آن صرف نظر کنیم. مقوا و بسته بندی های مقوایی، پوشش و محل خوبی برای نگه داری و حفاظت از این گونه ابزار های غیر قابل استفاده هستند.

مقوا

شما می توانید ابزار و وسیله هایی که اکنون لازم ندارید، در این جعبه ها قرار دهید و در انباری نگه داری کنید.

استفاده از مقوا برای پوشاندن دریچه ی کولر، درز ها، کف اتاق، زیر گلدان و پا دری، از دیگر کاربرد و استفاده هایی هستند که مقوا برای اهالی منزل ایجاد می کند.

استفاده از مقوا برای درست کردن آتش

شما می توانید مقوا های باطله و به درد نخور را در کناری نهاده و در زمان لازم، از آن ها برای درست کردن آتش، ریختن زباله، پوشاندن سطح زمین و مورد هایی از این دست، استفاده نمایید.

مقوا

استفاده از مقوا در آشپزخانه

اگر شما هم جزو آن دسته از خانواده هایی هستید که ظرف و لوازم آشپرخانه ی چینی زیاد دارند، می توانید از این پیشنهاد بهره ببرید. مقوا به دلیل جنس، ضخامت و ساختاری که دارد، پوششی مناسب و با دوام برای قرار دادن میان ظرف های چینی از جمله بشقاب، لیوان، کاسه، سینی و دیگر مورد های مشابه، به کار می رود. می توانید مقوا های جمع شده را در اندازه های دلخواه برش دهید، آن را میان ظرف های چینی بگذارید و به این روش، از آسیب دیدن، ضربه خوردن و شکسته شدن ظرف و لوازم چینی خود، پیش گیری کنید. این مورد به ویژه در اسباب کشی و جا به جایی منزل، کاربرد و کارکرد زیادی دارد.

مقوا

استفاده از کارتن و جعبه های مقوایی در اثاث کشی و جا به جایی منزل

کارتن و جعبه های مقوایی خود را دور نریزید. آن ها را در گوشه و کناری نهاده و در زمان مقتضی، از آن به عنوان محفظه و فضایی برای بسته بندی، حمل و نگه داری از لوازم مورد نیاز در اسباب کشی و انتقال منزل، استفاده کنید.

در پایان اگر هیچ یک از روش های پیشنهادی نگارنده موثر نشد، می توانید جعبه های مقوایی و مقوای خود را به فروشنده، سوپر مارکت یا مرکز بازیافت، تحویل دهید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ضد عفونی و تمیز کردن قفس پرنده
ضد عفونی و تمیز کردن قفس پرنده

ضد عفونی و تمیز کردن قفس پرنده گان مخصوصا پرنده گانی مانند قناری، جوجه عروس هلندی و طوطی به طور مرتب ضروری است.

مطالعه مقاله
آموزش ساخت سبد مقوایی رنگی
آموزش ساخت سبد مقوایی رنگی

سبد ها در خانه استفاده های کاربردی و تزئینی زیادی دارند. شما می‌توانید در سبد میوه بچینید، گل و گیاه پرورش دهید یا لوازم خانگی مثل کاموا...

مطالعه مقاله
سریع ترین روش چاپ روی چوب در خانه با بهترین کیفیت
سریع ترین روش چاپ روی چوب در خانه با بهترین کیفیت

آیا می دانستید چاپ عکس روی چوب در خانه کمتر از یک ساعت ممکن است؟ وسایل مورد نیاز این روش چاپ روی چوب تنها کاغذ مومی و پرینتر جوهری خانگی است.

مطالعه مقاله