آموزش بسته بندی کوکی و شیرینی با کاغذ مومی

تورنگ / 16 دی 1399

کاغذ مومی یا کاغذ وکس یک نوع کاغذ نیمه شفاف سفید رنگ، ضد آب و ضد روغن است. این کاغذ به علت نرمی و حس خوبی که زیر دست دارد در بسته بندی های مختلف استفاده می‌شود. کاغذ مومی مخصوصاً در بسته بندی مواد غذایی مثل انواع ساندویچ، برگر، سبزیجات، گوشت، شیرینی، نان و... استفاده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم از کاغذ شیرینی پزی مومی صحبت کنیم. البته افرادی که با شیرینی پزی آشنایی دارند می‌دانند که استفاده از کاغذ مومی به عنوان کاغذ سینی فر کار بسیار خطرناکی است اما از این کاغذ به عنوان سطحی برای آماده کردن خمیر، شیرینی و تزئینات استفاده می‌کنند. قیمت کاغذ مومی بسیار ارزان است به همین دلیل انتخاب خوبی برای بسته بندی شیرینی، شکلات، کیک و نان خانگی است. اگر نمی‌دانید که چطور باید با کاغذ مومی کوکی یا شیرینی را بسته بندی کنید در ادامه یک روش خلاقانه و ارزان قیمت را آموزش می‌دهیم.

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ مومی

مواد مورد نیاز برای بسته بندی

•    کاغذ مومی
•    ماژیک سیاه
•    قیچی
•    نخ رنگی یا کاموا
 

آموزش بسته بندی شیرینی با کاغذ مومی

همان‌طور که می‌بینید لوازم مورد نیاز بسته بندی شیرینی و کوکی با کاغذ مومی بسیار در دسترس و کم هزینه هستند. یادگیری این روش بسته بندی هم بسیار راحت و بی دردسر است.

مرحله اول

با استفاده از قیچی کاغذ مومی را در مربع های کوچک ببرید. این مربع ها می توانند بر اساس اندازه کوکی یا شیرینی شما تغییر کنند اما نباید از حالت مربعی خارج شوند. این مراحل را در مقیاس بزرگتر برای بسته بندی کیک هم می‌توانید انجام دهید فقط باید از کاغذ مومی بزرگ‌تری استفاده کنید.

مرحله دوم

با استفاده از ماژیک سیاه (هر رنگی که دوست دارید) پترن های ساده ای روی کاغذ مومی بکشید. فقط ماژیکی که استفاده می‌کنید نباید برای وایت برد باشد زیرا به‌راحتی از روی کاغذ مومی پاک می‌شود. این مرحله ممکن است کمی طول بکشد اگر تعداد سفارش های شما بالا است و نمی‌توانید این پترن ها را خودتان نقاشی کنید می‌توانید سفارش چاپ کاغذ مومی با طرح دلخواه خودتان را بدهید یا از کاغذ مومی چاپ شده استفاده کنید.

مشاهده و خريد لوازم قنادی و شیرینی پزی

مرحله سوم

در این مرحله باید کاغذ مومی را پشت و رو کنید تا قسمت طرح دار بیرون بسته بندی باشد. سپس کوکی یا شیرینی را پشت رو در وسط کاغذ قرار دهید. در ادامه کاغذ مومی را به صورت مربعی دور شیرینی بپیچید و اگر خواستید با یک تکه چسب آن را محکم کنید در غیر این صورت می‌توانید تنها از یک نخ استفاده کنید و بسته بندی از هم باز نخواهد شد.

مرحله چهارم

کوکی بسته بندی شده را بر گردانید و با یک نخ طلایی یا رنگی و حتی یک کاموا آن را ببندید تا محکم شود.

کاغذ مومی، بسته بندی شیرینی، ایده بسته بندی شیرینی

همان‌طور که می‌بینید این بسته بندی بسیار ساده و زیبا با کاغذ مومی برای شیرینی و کوکی است که در کوتاه ترین زمان و با کمترین امکانات می‌توانید آن را انجام دهید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی
آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی

در این مقاله طرز تهیه همبرگر خانگی را با توضیحات کامل آموزش دادیم. جهت مطالعه کلیک کنید.

مطالعه مقاله
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند

کاغذ مومی استفاده های زیادی در خانه و آشپرخانه دارد و نگه داری تعدادی ورق کاغذ مومی در خانه می تواند شما را از مشکلات زیادی نجات دهد ...

مطالعه مقاله
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)

این کاغذ که با کاغذ وکس یا کاغذ پارافین یا هم شناخته می‌شود، یک نوع کاغذ است که...

مطالعه مقاله