چقدر به طراحی کارت ویزیت اهمیت می دهید؟

تورنگ / 28 مرداد 1396

کارت ویزیت شما، معرف شما و هویت شرکتتان است. طراحی یک کارت ویزیت مؤثر نکته‌ای که امروزه بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند درحالی‌که کارت ویزیت یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که شما باید به‌عنوان یک مدیر و یا بازاریاب حرفه‌ای به آن توجه کنید. شاید ازنظر شما خیلی عجیب باشد که من به همین سادگی این جمله را به کاربرم و بگویم که کارت ویزیت شما هویت شرکتتان را مشخص می‌کند، اما این حقیقتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. یک کارت ویزیت مؤثرمی تواند به صورت غیرمستقیم احساسات و تفکرات مثبتی را نسبت به شما و سازمان شما به مشتری انتقال دهد. شما از کارت ویزیت خود برای در ارتباط بودن با افراد و مشتریان جدید وهم چنین مشتریان قدیمی‌تان استفاده می‌کنید. در ادامه نکاتی را برای طراحی یک کارت ویزیت خوب و تأثیرگذار موردنیاز است بیان می‌کنم.

طراحی کارت ویزیت

 

 پنج روش جدید ایجاد ارزش‌افزوده در کارت ویزیت‌ها:

وقتی شما در اجلاس‌ها، نمایشگاه‌ها، رویدادهای تجاری، خیابان یا هر جای دیگر با مشتریان ملاقات می‌کنید و کارت ویزیت خود را به آن‌ها می‌دهید، می‌توانید برند خود را با استفاده از راهکارهایی برای افزایش ارزش کارت ویزیت در ذهن مخاطبان ماندگار نمایید. وقتی شما به کارتتان ارزشی می‌افزایید، به دریافت‌کنندگان آن انگیزه‌ای می‌دهید که بارها و بارها به تماشای کارتتان ادامه دهند. این امر موجب کسب اعتبار و شهرت برندتان می‌شود و وقتی زمان نیاز به خرید محصول مشابه شما فرابرسد، فوراً برندتان در ذهن مشتری تداعی می‌شود.

کارت ویزیت منحصر به فرد

 

اکنون به شرح پنج روش جدید پیشنهادی می‌پردازیم.

استفاده از چک‌لیست‌های کاربردی: کارت ویزیت خود را با فهرستی از دستورالعمل‌های آموزنده یا فهرست بازبینی همراه کنید که با فعالیت‌های شرکتتان نیز ارتباط داشته باشد. برای مثال اگر درزمینهٔ مشاوره اقتصادی و کسب‌وکار فعالیت دارید، فهرستی از قواعد و قوانین شبکه‌سازی رویدادها را پشت کارتتان کارکنید.

ایجاد نوعی بازی: از بی‌حوصله نشستن مداوم در اجلاس‌ها و هم‌اندیشی‌های شغلی خسته شده‌اید؟ اغلب دیگران هم همین احساس رادارند. می‌توانید از پشت کارت ویزیتتان برای طرح نوعی بازی، سرگرمی، معما، جدول، حقایق عجیب، بازی‌های ذهنی و غیره استفاده کنید. درواقع بی‌حوصلگی و بیکاری، همین کارت ویزیت‌ها به معجزه‌ی جالبی برای همه تبدیل می‌شود تا حدی که مطمئن باشید بعضی مواقع مشتریان بابت این ابتکارتان از شما تشکر هم خواهند کرد و البته نامتان را همیشه در ذهن نگه خواهند داشت.

 

کارت ویزیت سه بعدی

 

دانلود موسیقی رایگان: دانلودهای رایگان روی کارت ویزیت ایده‌ی عجیبی به نظر می‌رسد، اما همیشه به‌یادماندنی هستند. تقریباًهمه‌ی افراد نوعی دل‌بستگی به موسیقی‌های خاصی دارند و شما می‌توانید امکان دانلود رایگان در پشت کارت ویزیتتان را فراهم کنید. با آهنگ‌ها و موسیقی‌هایی که شما حق مالکیت آن رادارید یا آهنگ‌های خاصی که شما حق استفاده از آن را خریداری کرده‌اید (و برای مشتریانتان نیز مناسب است). شما می‌توانید لینک دانلود یا رسید پرداخت حق دانلود موسیقی موردنظرتان را پشت کارت ویزیت ذکر کنید.

طرح‌های نامتعارف کارت ویزیت: تا حالا کارت ویزیتی دیده‌اید که با استفاده از فن‌های خط تا و دایکات به شکل خاصی تا بخورد و دوباره باز شود؟ شبیه الگوهایی که بچه‌ها با کاغذ قایق یا هواپیما درست می‌کنند، شما هم می‌توانید با تا زنی و دایکات یک کارت ویزیت منحصربه‌فرد را چاپ کنید که به شکل خاصی تا بخورد، ولی حتماً دقت کنید که اطلاعات تماس، لوگوی برند، نام و عبارت معرفی‌تان حتی در حالت تاخورده هم دیده شود.

 

طراحی کارت ویزیت برجسته

 

درج نام بازیکن‌های ورزش‌های مجازی: آیا بازار هدفتان ارتباطی با بازی‌های ورزشی مجازی هم دارد؟ می‌توانید فهرستی از مشتریان اهل بازی‌های مجازی تیمی تهیه کنید و نام آن‌ها را همراه با امتیازاتشان پشت کارت ویزیتتان ذکر کنید. با این ایده می‌توان در سالن‌های ورزشی یا مشاغل مرتبط با ورزش میان اهالی این مشاغل و مشتریان اهل این بازی‌ها ارتباطی به وجود آورد. با این کار نهایتاً می‌توانید وفاداری درازمدت مشتریان را برای خود تضمین کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود
3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود

هنگام طراحی کارت ویزیت برای رستوران و فست فود نیاز است که تفاوت صنعت غذایی و رستوران توسط رنگ، فونت یا تصویر نشان داده شود و...

مطالعه مقاله
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت

افرادی که در مشاغل حقوقی کار می کنند باید سعی کنند با استفاده از کارت ویزیت در ذهن مردم بمانند و خودشان را معرفی کنند. وکیل ها جزو افرادی هستند که...

مطالعه مقاله
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص

کارت ویزیت املاک خاص روش خوبی برای به چشم آمدن در یک حیطه شغلی پررقابت است. طراحی کارت ویزیت املاک خوب می‌تواند به‌عنوان برگه ضمانت....

مطالعه مقاله