3 نکته مهم در خرید کاور فرش

زینب علیجانی / 15 مهر 1399

دلایل قانع‌کننده زیادی وجود دارد که چرا خرید کاور فرش برای هال و پذیرایی فکر خوبی است. کاور فرش باعث راحتی شما، زیبایی خانه و کمک به نگهداری از فرش می‌شود. کاور فرش می‌تواند به‌تنهایی به‌عنوان یک اثر هنری روی زمین عمل کند اما کاور فرش بیشترین مزیت را هنگام استفاده به‌عنوان روفرشی برای فرش و موکت دارد زیرا تمیز کردنشان راحت‌تر است و اگر از طرحشان خسته شدید می‌توانید به‌راحتی آن را عوض کنید. درست است که کاور فرش را هر وقت بخواهید می‌توانید عوض کنید و بعد از انواع طرح‌های مختلف انتخاب کنید اما هنگام خرید کاور فرش باید به چند نکته مهم حتماً دقت شود.

خرید کاور فرش، خرید رو فرشی

اندازه و سایز کاور فرش بسیار مهم است

یکی از اشتباهات رایج هنگام خرید کاور فرش این است که معمولاً مردم سایز کوچک‌تر از چیزی باید را خریداری می‌کنند. کاور فرش باید زیر تمام اثاثیه اصلی قرار بگیرد اگر این چیدمان امکان‌پذیر نیست حداقل دو پایه جلویی اثاثیه باید روی کاور فرش قرار بگیرند. حتماً باید به نحوه‌ی قرارگیری اثاثیه خانه قبل از خرید کاور فرش فکر کرد. اگر از کاور فرش به‌عنوان روفرشی استفاده می‌کنید حتماً قبل از سفارش دقیقاً طول و عرض فرش را اندازه بگیرید تا هیچ اشتباهی صورت نگیرد.

خرید کاور فرش، خرید رو فرشی

خرید کاور فرش طرح دار و رنگی

کاور فرش مثل یک اثر هنری برای زمین خانه عمل می‌کند و خرید کاور فرش فرصت خوبی است تا از شکل سنتی که فرش ها دارند مدتی دور باشید و کمی رنگ و طرح به خانه وارد کنید. نیازی نیست کاور فرش دقیقاً هم‌رنگ یا هم‌شکل فرش شما باشد و ایرادی ندارد که کمی خلاقیت و سلیقه خرج انتخابش کنید. هنگام انتخاب کاور فرش طرح دار حواستان باشد که پترن ها و شکل‌های اصلی زیر اثاثیه خانه پنهان نشوند در اینجا هم در نظر گرفتن دکوراسیون خانه قبل از خرید کاور فرش بسیار مهم است. در صورتی بقیه وسایل خانه‌تان به اندازه کافی رنگی و در چشم هستند نیازی نیست حتماً از کاور فرش شلوغ استفاده کنید یک انتخاب ساده‌تر می‌تواند همه‌چیز را در هارمونی نگه دارد.

سفارش چاپ کاور بسته بندی فرش

خرید کاور فرش، خرید رو فرشی

نگه داری کاور فرش

نکات تمیزکاری و نگه داری در انواع کاور فرش فرق می‌کند اما یک سری نکته‌های اساسی وجود دارند که شما می‌توانید با انجام دادن آن‌ها مطمئن شوید کاور فرش تا سالیان سال برایتان عمر می‌کند. قبل از خرید فرش اول به این فکر کنید که قرار است کجا آن را قرار دهید و به چه نگهداری نیاز دارد. به‌طورکلی کاور فرش با قطر متوسط رو به بالا حتماً سالی یک‌بار باید کامل و اصولی تمیز شود؛ اما کاور فرش با قطر کم و نازک را با هرچند وقت یک‌بار تکاندن در تراس می‌توان خاک‌گیری کرد. حتماً قابل شستشو بودن یا نبودن کاور فرش را قبل از خرید چک کنید چون بعضی از کاور های فرش ظریف‌تر از چیزی هستند که بتوانند شسته شدن با مواد شوینده را تحمل کنند درصورتی‌که بعضی کاورهای فرش قابل شست‌وشو با لباس‌شویی هستند.

مشاهده و خرید کاور فرش لوله ای


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تاریخچه اصالت فرش ایرانی
تاریخچه اصالت فرش ایرانی

فرش ایرانی بیانگر، اصالت و هنر ایرانی است. این هنر اصیل طی سالیان با هنر دست بافندگان زنده نگه‌داشته شده است.

مطالعه مقاله
کاور فرش چیست و نحوه استفاده از کاور فرش
کاور فرش چیست و نحوه استفاده از کاور فرش

کاور فرش در جنس‌ها و انواع مختلفی تولید می‌شود و بعضی از آن‌ها ممکن است طرز استفاده مخصوص به خودشان را داشته باشند که...

مطالعه مقاله
3 روش خانگی تمیز کردن و نگهداری فرش
3 روش خانگی تمیز کردن و نگهداری فرش

هر انسان خانه‌داری مواد شوینده و تمیزکننده هر سطوحی ازجمله فرش را دارد؛ اما موقعیت‌هایی هم پیش می‌آید که این مواد تمام‌شده باشند یا...

مطالعه مقاله