چگونه با گونی کنفی گلدان بسازیم؟

زینب علیجانی / 25 بهمن 1399

شما با این کاردستی ساده و زیبا می‌توانید گلدان‌هایتان را به بهترین شکل تزئین کنید. لوازم دورریختنی زیادی در خانه وجود دارند که می‌توانند با لوازم ساده‌ای مثل کاغذ کرافت، پارچه کنفی و نخ کنفی تبدیل به دکوری ها و وسایل پراستفاده زیبا شوند. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید با استفاده از نخ کنفی و لاستیک دورریختنی یک جلو مبلی زیبا بسازید. یا با کاغذ کرافت سبد کاغذی بسازید. در این مقاله ساختن گلدان با استفاده از قوطی فلزی و گونی کنفی را آموزش می‌دهیم.

آموزش ساخت گلدان با قوطی فلزی

شما می‌توانید از قوطی کمپوت یا هر نوع غذای دیگر استفاده کنید فقط قبل از هر چیزی با استفاده از آب گرم برچسب روی قوطی را کاملاً بکنید. یا می‌توانید از چندلایه بیشتر پاچه کنفی استفاده کنید تا طرح روی قوطی فلزی معلوم نباشد.

چگونه با قوطی فلزی گلدان بسازیم؟

اگر می‌خواهید گیاه واقعی را در این گلدان بزارید آن را با خاک معمولی پرکنید اما اگر می‌خواهید از آن به‌عنوان دکوری استفاده کنید و گل و گیاه مصنوعی یا هر چیز دیگری را در آن بزارید می‌توانید به‌جای خاک مخصوص می‌توانید از مقداری شن یا آب استفاده کنید. اگر خواستید شن و آب را قاطی کنید مقدار آب باید بسیار کم‌تر از شن باشد.

آموزش تزئین گلدان با گونی کنفی

حالا می‌توانید این قوطی فلزی را با هر چیزی که می‌خواهید پرکنید. گیاهانی که در زیر می‌بینید با استفاده از کمی رنگ سفید به این شکل درآمده‌اند تا جلوه یک روز برفی را داشته باشند.

چگونه قوطی فلزی را تزئین کنیم؟ ساخت گلدان با قوطی فلزی

حالا باید دور قوطی را با یک‌تکه پارچه کنفی بپوشانید، اگر پارچه کنفی ندارید می‌توانید مقداری از یک گونی کنفی غیرقابل استفاده را ببرید و دور قوطی فلزی یا گلدان بپیچید و با یک روبان، کاموا یا نخ تزئینی کنفی محکم کنید.

آموزش تزئین گلدان با پارچه کنفی

شما با این روش ساده می‌توانید هر بطری، قوطی و شیشه دورریختنی را با استفاده از پارچه کنفی تبدیل به یک گلدان زیبا کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش دوخت کیسه کنفی کوچک و گیفت بگ
آموزش دوخت کیسه کنفی کوچک و گیفت بگ

دوخت کیسه کوچک کار سختی نیست و شما می‌توانید این کار را به هر پارچه‌ای انجام دهید اما مخصوصاً در این مقاله دوخت کیسه کوچک با کنف را آموزش می‌دهیم.

مطالعه مقاله
کنف چیست و پارچه کنفی چگونه ساخته می شود؟
کنف چیست و پارچه کنفی چگونه ساخته می شود؟

کنف یک گیاه طبیعی است و کنفی که ما می‌شناسیم از رشته‌های بیرونی ساقه و پوست کنف ساخته می‌شود.

مطالعه مقاله