چرا برندهای معتبر به بسته بندی با کاغذ کرافت روی آورده اند؟

زینب علیجانی / 4 شهریور 1399

امروزه استفاده از بسته‌ بندی کاغذ کرافت در انواع کسب‌وکارها جاافتاده است. احتمالا شما این نوع بسته‌بندی‌ها را برای قهوه، آجیل، میوه خشک‌شده و دیگر محصولات دیده‌اید. در دو سال اخیر با محبوب شدن جنبش ضد پلاستیک استفاده‌های خلاقانه از کاغذ کرافت در صنعت بسته‌ بندی زیاد شده است و مصرف‌کننده‌ها هم علاقه‌ی بیشتری به این بسته‌بندی‌ها نشان می‌دهند. انواع کمپانی‌ها با محصولات مختلف شروع به استفاده از پاکت کرافت در بسته‌بندی‌هایشان کرده‌اند. حتی برندهای بزرگی مثل مک‌دونالد، نایک، آدیداس، سامسونگ، شیاومی و هوآوی به استفاده از کاغذ کرافت باکیفیت به‌جای پلاستیک رو آورده‌اند. حالا سوال این است که چرا کاغذ کرافت آن‌قدر بین مصرف‌کننده‌ها و تولیدکننده‌ها محبوب است؟ در ادامه به چند مورد از مزیت‌های کاغذ کرافت می‌پردازیم.

کاغذ کرافت دوست دار محیط ریست

کاغذ کرافت ازلحاظ حفاظت از محیط‌زیست در صدر جدول قرار می‌گیرد. امروزه در عصر اطلاعات مردم بیشتر و بیشتر نسبت به مشکلات محیط زیستی آگاه می‌شوند و درنتیجه بیشتر به سمت برندهایی که از محیط‌زیست حمایت می‌کنند علاقه نشان می‌دهند. کاغذ کرافت هیچ آلودگی ایجاد نمی‌کند و قابل بازیافت و تجزیه در طبیعت است. با استفاده از این کاغذ ارزان‌قیمت می‌توانید وارد جنبش حمایت از محیط‌زیست شوید و چهره‌ی برندتان را کاملا تغییر دهید.

بسته‌ بندی با کرافت خاص و کم‌هزینه

کاغذ کرافت برای کسب‌وکارهایی که فقط به دنبال یک کاغذ قهوه‌ای‌رنگ نیستند و می‌خواهند متمایز و خاص باشند هم انتخاب مناسبی است؛ زیرا می‌توانند روی کاغذ کرافت انواع طرح‌ها را چاپ کنند. ازآنجایی‌که خود کاغذ کرافت به‌تنهایی تاثیر زیادی روی مشتری دارد حتی چاپ طرح‌های ساده هم باعث بهتر دیده شدن بسته‌ بندی می‌شوند و به این صورت در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی می‌شود.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ کرافت

مقاومت بسته‌ بندی با کاغذ کرافت

کاغذ کرافت نسبت به انواع دیگر بسته‌بندی‌های کاغذی انعطاف‌پذیری بالایی در زمینه‌ی تغییرات دارد. می‌توان این کاغذها را ضد آب کرد یا انواع زیپ و پنجره‌های شفاف روی آن گذاشت. در کل این کاغذها محکم‌تر از بقیه بسته‌بندی‌ها هستند و به همین علت در بسته‌بندی‌های ایستاده استفاده می‌شوند.

انواع رنگ‌های کاغذ کرافت

کاغذ کرافت در رنگ‌های مختلفی موجود است که حق انتخاب به مشتری می‌دهد. این کاغذها در رنگ‌های سفید یا کرمی رنگ، قهوه‌ای و زرد موجود هستند.

استفاده از کاغذ کرافت، انواع رنگ های کاغذ کرافت

 

استفاده‌های مختلف کاغذ کرافت برای بسته‌ بندی

برای جذب مشتری‌های بیشتر باید تلاش کنید تا محصولتان روی قفسه‌ها به چشم بیاید و برندتان را متمایز کند. این روزها انواع بسته‌بندی‌های کرافت در صنعت غذایی ترند شده‌اند و آزمون‌های زیادی روی مصرف‌کننده‌ها نشان داده است که استفاده از بسته‌ بندی کرافت تاثیر زیادی روی فروش بیشتر می‌گذارد. به همین علت از بسته‌بندی‌های کرافت در انواع محصولات استفاده می‌شود. صنایع غذایی بیشتر از صنعت‌های دیگر به استفاده از کاغذهای کرافت روی آورده‌اند زیرا کاغذ کرافت از طرف سازمان غذا و دارو تایید شده است و هیچ‌گونه ماده سمی در آن وجود ندارد و می‌تواند از مواد غذایی خشک نگه‌داری کند و حتی با ایجاد بعضی تغییرات می‌توان از این کاغذها در بسته‌ بندی غذاهای یخ‌زده هم استفاده کرد. در ادامه به معرفی استفاده‌های مختلف کاغذ کرافت برای بسته‌بندی غذا می‌پردازیم. پاکت‌های کرافت در سایزهای مختلفی عرضه می‌شوند که می‌توانند در انواع مغازه‌ها مثل نانوایی، شیرینی فروشی، خشکبارفروشی، میوه‌فروشی، شکلات فروشی و تقریبا هر چیزی فروشی جایگزین کیسه‌های پلاستیکی شوند.

استفاده از کاغذ کرافت، از بسته بندی کرافت چه استفاده هایی می شود؟

کاغذ کرافت نسبت به انواع دیگر کاغذها محکم‌تر است و می‌تواند وزن بیشتری را تحمل کند به همین علت پاکت کرافت می‌تواند برای حمل خرید های سنگین‌وزن استفاده شود. پاکت کرافت در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی عرضه می‌شود و شما می‌توانید هر سایزی را برای بسته‌بندی‌های سنگین‌وزن خود انتخاب کنید.

استفاده از کاغذ کرافت، مقاومت کاغذ و پاکت کرافت، چرا برندهای معتبر از بسته بندی کرافت استفاده می کنند؟

 

آیا کاغذهای کرافت ضد آب و ضد روغن نیز هستند؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت، اگر ضد آب بودن و یا ضد روغن بودن در بسته‌ بندی محصول شما مهم است، پیشنهاد می‌کنیم از کاغذهای ضد آب و ضد روغن کرافت استفاده کنید. کاغذهای کرافت در مدل‌های ضد آب و ضد روغن هم موجود هستند تا افرادی محکم‌کاری کردن را دوست دارند خیالشان راحت باشد.

استفاده از کاغذ کرافت،آیا کاغذهای کرافت ضد آب و ضد روغن نیز هستند؟

بسته‌بندی‌های ایستاده کاغذ کرافت دقیقا همان چیزی هستند که باعث تمایز برند شما می‌شوند و زیبایی بصری خاصی روی قفسه‌ها دارند. این بسته‌بندی‌های کرافت در دورنگ سفید و قهوه‌ای موجود هستند و ابعاد و سایزهای متنوعی دارند تا برای هر کسب‌وکاری مناسب باشند. لازم به ذکر است که هر دورنگ کاغذ کرافت برای بسته‌بندی غذا مناسب هستند و توسط سازمان غذا و دارو تایید شده‌اند.

بسته بندی با کرافت، تایید بیسته بندی با کاغذ کرافت توسط سازمان غذا و دارو

 

پاکت‌های کرافت زیپ کیپ

یکی از خاصیت‌های پاکت کرافت این است که می‌توان روی آن یک زیپ گذاشت که به باز و بسته کردن بی‌دردسر بسته‌ بندی کمک می‌کند که اصطلاحا به آن زیپ کیپ نیز گفته می‌شود. پاکت کرافت زیپ‌دار از هوا گرفتن و رطوبت گرفتن محصولاتی مثل ادویه‌جات، قهوه، خشکبار و غیره جلوگیری می‌کند.

 

بسته بندی با کرافت، پاکت های زیپ کیپ کرافت

 

پاکت کرافت پنجره دار یا شفاف

همچنین می‌توان روی پاکت کرافت به‌اصطلاح پنجره‌ای گذاشت تا کیفیت محصول خودش با مشتری حرف بزند و تبلیغات کند. پاکت کرافت پنجره دار در شکل‌های مستطیلی و بیضی‌شکل موجود است و سایز و ابعاد آن می‌تواند بر اساس سلیقه تغییر کند.

پاکت های کرافت پنجره دار ایستاده، پاکت کرافت شفاف

پاکت‌های کرافت کاست دار

علاوه بر پاکت کرافت زیپ‌دار و پاکت کرافت پنجره دار معمولی که با آن‌ها آشنا شدید یک نوع دیگر بسته‌بندی کرافت وجود دارد که تقریبا همان شکل است، دارای کاست است و از گوشه‌های کناری هم باز می‌شود و می‌تواند مقدار بیشتری از هر چیزی را در خودش جا دهد. این بسته‌بندی کرافت برای محصولاتی که مردم اصولاً در مقدارهای بیشتری خریداری می‌کنند مثل برنج سفید و قهوه‌ای، حبوبات، شکلات، آجیل عید و غیره مناسب است.

مشاهده و خرید آنلاین انواع پاکت کرافت

پاکت‌های کرافت کاست دار

 

جعبه‌های بسته‌ بندی با کرافت

کاغذهای کرافت می‌توانند در شکل باکس‌های زیبا در ابعاد مختلف تولید شوند و جایگزین جعبه‌های کیک و شیرینی معمولی شوند. همچنین در فست و فود و رستوران‌ها هم می‌توان از این جعبه‌های مخصوص استفاده کرد. در فروشگاه اینترنتی تورنگ انواع جعبه کیبوردی کرافت موجود است که  می‌توانید با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید.

جعبه‌های بسته‌بندی با کرافت

 

این جعبه‌ها در شکل‌های ساده‌تری هم تولید می‌شوند که با طراحی و چاپ روی آن‌ها می‌توانید بسته‌بندی‌های مخصوص برند خودتان را داشته باشید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟
تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟

کاغذ کرافت چه رنگهایی دارد؟ تفاوت کاغذ کرافت سفید و کاغذ کرافت قهوه ای چیست؟ بعضی از افراد فکر می‌کنند کاغذ کرافت قهوه‌ای و سفید تقریبا یک‌چیز هستند و فرقی باهم ندارند اما...

مطالعه مقاله
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب

آموزش نحوه کادو کردن کتاب، ایده بسته بندی و تزیین کتاب برای هدیه به همراه لینک خرید لوازم مورد نیاز در این مقاله آورده شده است.

مطالعه مقاله
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد

در این مقاله به معرفی یکسری از لوازمی که برای کادوپیچی و بسته بندی هدیه مورد نیاز هستند پرداخته‌ایم...

مطالعه مقاله