استیکر، استیکر چاپی و تبلیغات شهری

امیر مختاری / 18 آذر 1398

در یادداشت های پیشین با استیکر آشنا شدیم و به کارکرد و استفاده های گوناگون آن اشاره کردیم. دانستیم که یکی از مهم ترین و البته کاربردی ترین استفاده های استیکر، کاربرد و استفاده از آن در صنعت تبلیغات است.

تبلیغات خود گونه و انواع مختلف دارد که بستگی به ابزار تبلیغات (در این مورد استیکر و البته استیکر های شیشه ای و شیری رنگ چاپی)، متفاوت است. در این مقاله نگارنده قصد دارد به کاربرد استیکر در تبلیغات شهری بپردازد.

تبلیغات درون شهری

تبلیغات درون شهری خود به دو گونه ی تبلیغات متحرک و تبلیغات ایستا بخش می شود که استیکر در هر دو کاربرد دارد و مفید است. در ادامه به شرح کاربرد استیکر در تبلیغات ایستا و تبلیغات متحرک می پردازیم.

کاربرد استیکر در تبلیغات متحرک: تبلیغات متحرک از جمله تبلیغ های شهری است که جاذبه ی فراوانی دارد و البته جزو شیوه های تبلیغاتی گران قیمت است. این گونه نیز خود به دو گروه تبلیغ بر روی تاکسی و تبلیغ بر روی اتوبوس تقسیم می شود.

استیکر

کاربرد استیکر در تبلیغات روی اتوبوس: یکی از کاربرد های استیکر، نصب آن بر روی اتوبوس است. شما می توانید با نصب استیکر بر روی شیشه یا بخشی از بدنه ی اتوبوس، برند، کالا و یا هر آنچه که قصد تبلیغ آن را دارید را در معرض نگاه و توجه عابر، مسافر و هر آن کس که با اتوبوس برخورد دارد قرار دهید.

کاربرد استیکر در تبلیغات بر روی تاکسی: امروزه بیش از هر زمان دیگری استیکر های ماشینی رواج پیدا کرده اند. شرکت تورنگ چاپ نیز یکی از شناخته شده ترین شرکت های چاپ استیکر ماشین است و سالهاست در این عرصه فعالیت دارد. تاکسی نیز هم چون اتوبوس می تواند کانون توجه و نگاه عابر و هزاران رهگذر، و البته مشتری احتمالی قرار بگیرد. به همین دلیل بخشی از تامین کننده ها نیز سعی می کنند با نصب استیکر بر روی ماشین، تا میزانی توجه و نگاه عابر ها را به برند و کالای خود معطوف کنند. با این حال به دلیل اندازه ی تاکسی، نصب استیکر بر روی آن، به اندازه ی نصب استیکر بر روی اتوبوس موثر نیست.

استیکر

استیکر در تبلیغات ایستا

تبلیغات ایستا بخش دوم از تبلیغات درون شهری است. در این گونه ی تبلیغ، سوژه ی تبلیغ ایستا و این مخاطب یا هدف تبلیغ است که متحرک است. این روش تبلیغاتی به دلیل عدم تحرک، از اثرگذاری کم تری نسبت به تبلیغ متحرک برخوردار است. تبلیغ های ایستا نیز دسته های مختلفی دارند که استیکر در هر کدام می تواند موثر باشد.

نصب استیکر بر ویترین فروشگاه

ویترین فروشگاه از جمله مدیوم های تبلیغاتی مهم و موثری است که بیش از هر نقطه ی دیگری از فروشگاه در کانون دید و البته نقطه ی آسایش مشتری قرار دارد. با نصب استیکر بر شیشه و ویترین فروشگاه، می توانید به رایگان و با شیوه ای موثر، به تبلیغ و گسترش کالای خود بپردازید. البته شاید هم تمایل داشته باشید که برای نصب استیکر از ویترین دیگر فروشگاه ها استفاده کنید که رایگان نخواهد بود.

استیکر

نصب استیکر بر درب ورودی فروشگاه

درب ورودی فروشگاه از نقطه های مهمی است که اثر گسترده ای بر تصمیم خرید مشتری دارد. شما می تواند با نصب استیکر بر روی شیشه ی فروشگاه، تا میزان قابل توجهی بر تصمیم خرید مشتری اثرگذار باشید.

نصب استیکر بر دیوار، استند و تابلو های تبلیغاتی

استند و تابلو های تبلیغاتی شهری از دیگر مدیوم های تبلیغاتی ایستا هستند که محل خوبی برای نصب استیکر شما به شمار می روند. از آن جایی که این مدیوم ها نسبت به مدیوم های ایستای قبلی گران تر هستند، به همین دلیل پیش از نصب استیکر اطمینان حاصل کنید که مدیوم مورد نظر در معرض دید مشتری، رهگذر و عابر های مورد نظر قرار داشته باشد.

خرید لیبل بسته بندی

استیکر

نصب استیکر و برچسب بر کف پیاده رو

پیاده روی محل و خیابان های پر تردد از جمله نقطه های مهم و اثرگذار بر نصب و قرار دادن استیکر های چاپی شما هستند. از آن جایی که عموم مردم در هنگام پیاده روی به کف زمین نگاه دارند، نصب استیکر بر روی پیاده رو می تواند قدرت و پتانسیل بالایی برای جذب مشتری جدید و یا دست کم سر زبان انداختن نام تجاری و برند شما داشته باشد.

در پایان فراموش نکنید که تنها طراحی، چاپ و نصب استیکر مهم نیست. مهم این است که استیکر در محل، زمان و موقعیت مناسبی نصب شود تا بتواند مشتری و مخاطب هدف مورد نظر را جذب کند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

چگونه در موبایل و شبکه های اجتماعی مجازی استیکر بسازیم؟
چگونه در موبایل و شبکه های اجتماعی مجازی استیکر بسازیم؟

استیکر نیز هم چون لوگو، ابزار موثر تبلیغات است. پس لازم است تا در طراحی آن، نهایت دقت به کار گرفته شود.

مطالعه مقاله
استیکر ماشین / مراحل طراحی برچسب خاص برای ماشین
استیکر ماشین / مراحل طراحی برچسب خاص برای ماشین

ماشین خود را با کمترین هزینه خاص کنید.

مطالعه مقاله