چند ترفند ساده برای تمیز کردن کیسه برنج

امیر مختاری / 10 تیر 1400

تمیز کردن انواع کیسه برنج

تمیز کردن کیسه برنج

درمقاله های پیشین، به تحلیل فایده ها و کاربردهای انواع کیسه برنج صنعتی، از جمله کیسه  پلی پروپیلن و پارچه ای پرداختیم. دانستیم که این کیسه ها، برخلاف کیسه پلاستیکی:

  • از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند.

  • هیچ آسیبی برای محیط زیست ندارند و به عبارتی دوست محیط زیست به شمار می‌روند.

  • مقرون به صرفه هستند.

  • امکان سفارشی‌ سازی دارند.

  • طرح، اندازه و جنس های مختلفی و متنوعی دارند.

  • هزینه ی مارکتینگ و بازاریابی را کاهش می‌د‌هند.

  • حمل و نگهداری ساده ای دارند.

  • در جذب مشتری و راضی نگه داشتن او موثر هستند.

  • پس از مصرف دور انداخته نمی‌شوند و می‌توان در موارد مصرفی دیگری آن ها را به کار برد.

خرید اینترنتی انواع کیسه بسته بندی

تمیز کردن کیسه برنج

بااین‌حال، این تمام ماجرا نیست. هم‌چون هر کالا و ابزار دیگری، این کیسه ها هم به مراقبت و نظافت نیاز دارند بخشی از این مقاله به نگهداری و تمیز کردن انواع کیسه برنج  صنعتی و پارچه ای اختصاص داده شده است.

شستشوی انواع کیسه برنج

پیش‌از هرچیز لازم است به یاد داشته باشید که گرچه کیسه های برنج صنعتی، بهتر از کیسه های پلاستیکی و رایج هستند، اما بااین‌حال نباید فراموش کنیم که روی این کیسه با رنگ های صنعتی طراحی و پرداخته شده است به همین جهت لازم است که دقت زیادی در شستشوی آن داشته باشیم. در ادامه به نکته های مهم در این رابطه می‌پردازیم:

شستشو کیسه برنج

  • اطمینان حاصل کنید که کیسه از هر ماده، ابزار و هر چیزی که درون آن یا بیرون آن قرار گرفته است، خالی شود.
  • گرچه روشن است، ولی یادآوری آن بی‌ضرر نیست. توصیه می‌شود کیسه برنج را به صورت جداگانه و بدون هیچ گونه تماسی با دیگر لباس ها و پارچه ها شستشو دهید. با این روش از رنگ دادن کیسه به لباس و لباس به کیسه پیشگیری خواهید کرد.
  • بهتر است هر کیسه را به صورت جداگانه شستشو دهید. اگر چند کیسه برنج پارچه ای دارید، توصیه می‌شود که هر یک را به صورت جدا شستشو دهید تا هم از تمیزی و شستشوی مناسب آن اطمینان پیدا کنید و هم از ترکیب شدن آلاینده و انتقال میکروب به کیسه ها، پیشگیری نمایید.
  • اطمینان داشته باشید که آب، دمای مناسبی دارد. دمای بیش از اندازه آب، سبب آسیب زدن به طراحی روی کیسه، پخش شدن رنگ، ذوب شدن ماده‌های به‌کاررفته در رنگ‌آمیزی کیسه و مهم‌تر از همه، فرسوده شدن بافت کیسه می‌شود. دمای سرد و بیش از اندازه کم نیز سبب می‌شود تا کیسه به خوبی شسته نشود و میکروب‌ها درون آن باقی بمانند. پس توصیه می‌شود که دمای مناسبی را برای شستشوی کیسه پارچه ای در نظر بگیرید.
  • آب کشی و خشک کردن از مرحله‌هایی هستند که دست کمی از شستن کیسه ها ندارند. سعی کنید فرآیند آب‌کشی را دقیق و کامل انجام دهید و از خارج شدن آب‌های چرک اطمینان حاصل نمایید. همچنین توصیه می‌شود کیسه را پس از آب‌کشی و برای خشک کردن، در محلی تمیز و عاری از هر گونه گردوغبار، حشره‌های موذی و آلاینده قرار دهید. کیسه ی مرطوب پتانسیل بالایی برای جذب هر گونه آلاینده ای دارد.

 تمیز کردن انواع کیسه برنج

سفارش چاپ انواع کیسه

برخلاف آن چه که عموم مردم باور دارند، کیسه برنج پارچه ای و صنعتی هم می‌تواند به میزانی آلودگی جذب کند و همین امر سبب می‌شود تا هر از گاهی نیاز به شستشو و نظافت داشته باشد. بااین‌حال، شستشوی این کیسه ها نیز روش خاص خود را می‌خواهد که اگر به‌درستی انجام نگیرد، آسیب‌های جدی برای سلامتی افراد خواهد داشت.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله