بهترین کاغذ برای چاپ کارت ویزیت

تورنگ / 24 فروردین 1396

انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ کارت ویزیت مخصوصا اگر بخواهیم تعداد کمی کارت ویزیت را با پرینتر خانگی چاپ کنیم، یک  کار چالش برانگیز است.

اکثر مردم با اطلاعات شخصی خود و یا انتخاب تصادفی سعی دارند که به نتیجه مطلوب برسند و یا اجازه می‌دهد که سازمان های تبلیغاتی برایشان تصمیم گرفته و نوع یا جنس کارت ویزیت آنها را انتخاب کنند. اما با داشتن اطلاعات اولیه ای که در اختیارتان می‌گذاریم می‌توانید در انجام پروژه چاپ کارت ویزیت اختصاصی خود نقش مهمی داشته باشید و همه چیز را به بهترین وجه مدیریت و انتخاب کنید.

کارت ویزیت ابزار مهمی برای تبلیغات شرکت شما است. انتخاب مناسب ترین کاغذ کارت ویزیت و طرح آن برای هویت شرکت شما مزیت بزرگی ایجاد می‌کند. برخلاف تصور عمومی، موفقیت کارت ویزیت شما نه تنها به طراحی آن بلکه به نوع و کیفیت کاغذ مورد استفاده نیز مرتبط است. به همین دلیل در این مقاله انواع کاغذهای مورد استفاده در چاپ کارت ویزیت را به شما معرفی خواهیم کرد. 4 نوع کاغذ وجود دارد که اغلب در چاپ کارت ویزیت ترجیح داده می‌شود. کاغذ پوشش داده شده، کاغذ بوم، کاغذ بریستول آمریکایی و کاغذ بریستول ژاپنی.

 کاغذ مناسب برای چاپ

 

یک کارت ویزیت حرفه ای از ترکیب عواملی مثل طراحی کارت، ترکیب درست رنگ ها، انواع چاپ طبق بودجه و سلیقه شما و... تشکیل می‌شود. نوع طراحی، تک رو یا دو رو بودن کارت ویزیت یا حتی اینکه شما چه مدت می‌خواهید آن را مورد استفاده قرار دهید نیز از عواملی مهمی هستند که روی کیفیت و قیمت کارت ویزیت شما تاثیر مستقیم می‌گذارد.

مثلا ضخامت و جنس کاغذی که برای چاپ کارت ویزیت خود استفاده می‌کنید در ماندگاری و دوام کارت ویزیت شما موثر است. ضخامت، جنس و وزن کاغذ در دو رو و تک رو بودن چاپ کارت ویزیت نیز تاثیرگذار است. چون اگر کاغذ شما به اندازه کافی ضخیم نباشد در چاپ دو رو دچار مشکل می‌شوید و کیقیت رنگ ها را نخواهید داشت.

چاپ کارت ویزیت

 

در واقع کارت ویزیت با توجه به ضخامت و نوع پوششی که رو آن اعمال می‌شود (پوشش لمینت مات یا براق و...) درجه بندی و طبقه بندی می‌شود. مثلا پوشش لمینت براق به بهترین شکل نشان دهنده جزئیات کارت است و برای چاپ با کیفیت بالا مناسب است. لمینت مات برخلاف نوع براق آن خیلی بازتاب نور ندارد اما بسیار شیک و زیباست و به راحتی در هر شرایط نوری دید خوبی دارد و نوشته های روی کارت را به وضوح نشان می دهد. به عبارت دیگر برای کارت ویزیت عادی انواع مختلف و مناسب کاغذ وجود دارد مخصوصا اگر کارت شما با جزئیاتی که مربوط به نوع کاغذ است طراحی شود.
 

چاپ کارت ویزیت مات

 

مثلا اگر شما می‌خواهید اثر برجسته روی کارت ویزیت خود داشته باشید باید مطمئن شوید که فونت مناسب را برای کارت مورد نظر خود انتخاب کرده اید و سپس از پوشش UV یا لمینت برجسته استفاده کنید. اگر می‌خواهید کارت ویزیت خود را با پرینتر خانگی چاپ کنید اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید سازگاری نوع و جنس کاغذ با دستگاه پرینتر شماست. اگر شما در خانه پرینتر دارید مهمترین کار شما این است که کاغذی را که شما انتخاب می‌کنید با پرینتر شما سازگار باشد.

اهل ریسک باشید!

زمانیکه می‌خواهید جسارت به خرج دهید و کارت خود را در خانه چاپ کنید نگران نباشید فقط کافی ست قبل از چاپ نهایی تعداد کمی از کارت خود را به عنوان نمونه چاپ کنید تا مطمئن شوید بهترین نوع کاغذ را انتخاب کرده اید. حتی اگر برای چاپ حرفه ای کار خود را به چاپخانه های معتبر سپرده اید تا با چاپ دیجیتال یا چاپ افست بهترین کارت ویزیت را به شما ارائه دهند می‌توانید از آنها تقاضای نمونه کار کنید تا با لمس آن از انتخاب خود کاملا مطمئن شوید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود
3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود

هنگام طراحی کارت ویزیت برای رستوران و فست فود نیاز است که تفاوت صنعت غذایی و رستوران توسط رنگ، فونت یا تصویر نشان داده شود و...

مطالعه مقاله
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت

افرادی که در مشاغل حقوقی کار می کنند باید سعی کنند با استفاده از کارت ویزیت در ذهن مردم بمانند و خودشان را معرفی کنند. وکیل ها جزو افرادی هستند که...

مطالعه مقاله
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص

کارت ویزیت املاک خاص روش خوبی برای به چشم آمدن در یک حیطه شغلی پررقابت است. طراحی کارت ویزیت املاک خوب می‌تواند به‌عنوان برگه ضمانت....

مطالعه مقاله