بسته بندی میوه و سبزیجات

تورنگ / 17 مهر 1397

بسته بندی میوه و سبزیجات برای کشاورزان، واسطه ها و در نهایت مصرف کنندگان اهمیت بالایی دارد. میوه و سبزیجات باید طراوت خود را حفظ کنند و صحیح و سالم به دست مشتری برسند و آن را از آسیب هایی که در حین حمل و نقل و جابجایی ممکن است به محصول وارد شود، حفظ کنند. علاوه بر این ها خاصیت و ویتامین هایی که میوه ها و سبزیجات دارند باید حفظ شوند و چون برخی ویتامین ها بر اثر گرما و ماندگاری زیاد از بین می‌روند، مهم است که حمل و جابجایی این دسته از محصولات به چه شکل انجام شود.

بسته بندی میوه

به همین جهت بسیاری از سبزیجات را برای این که طراوت خود را حفظ کنند، داخل سبد هایی قرار می‌دهند که از بامبو بافته شده اند. این سبد ها که قابل حمل هستند، باعث طولانی تر شدن عمر سبزیجات می‌شوند. درون این سبدها هم برای حفاظت سبزیجات از گرد و خاک از پلاستیک استفاده می‌کنند. این بسته بندی ها از جنس پلی اتیلن هستند و اتمسفر اصلاح شده دارند که باعث کاهش پوسیدگی می‌شوند.

خرید آنلاین کاغذ میوه

 

بسته بندی سبزی

یکی از راه های بسته بندی میوه ها استفاده از کاغذ کرافت است. این کاغذ به دلیل مزایایی که دارد، برای بسته بندی میوه ها استفاده می‌شود. از جمله ویژگی های مثبت کاغذ کرافت، سبک بودن، کاهش هزینه های جابجایی و وارد شدن آسیب کمتر به میوه ها است.

راه دیگری که برای بسته بندی میوه ها می‌توان استفاده کرد، جعبه های چوبی ست. این نوع بسته بندی جعبه های چوبی هستند که میوه ها داخل آن ها قرار می‌گیرد و معمولا روی آن ها با کاغذ کرافت پوشانده می‌شود. این جعبه توسط بالابر به داخل کامیون های حمل بار منتقل می‌شوند. استفاده از جعبه های چوبی کمک می‌کند تا میوه ها حین حمل و نقل به سختی جابجا شوند و آسیب کمتری به آن ها وارد شود. استفاده از کاغذ کرافت در داخل و روی جعبه های چوبی، به حفظ سلامت میوه ها کمک می‌کند.

بسته بندی محصول

 

در تمام این موارد از یک کد UPC استفاده می‌شود که بارکد جهانی است و روی بسته بندی برچسب گذاری می‌شود و یک کد ده رقمی است. البته راه های دیگری هم برای بسته بندی میوه و سبزیجات وجود دارد که ما در این جا به مهم ترین آن‌ها و موثرترین آن‌ها  را در این جا بیان کردیم.

بسته بندی سبزیجات

توت فرنگی

همان طور که از متن بالا دریافت می‌شود، بسته بندی یک عضو جدانشدنی از بیشتر محصولات خصوصا میوه ها و سبزیجات است و روش هایی که در بالا مطرح شد کمک می‌کند تا در هنگام حمل و نقل علاوه بر این که طراوت و تازگی میوه ها و سبزیجات حفظ شود، بلکه نوع بسته بندی آن‌ها باعث می‌شود تا ویتامین ها و خاصیت آن‌ها هم حفظ شود. بسته بندی میوه ها و سبزیجات پس از برداشت باعث می‌شود تا درصد ناچیزی از محصولات هنگام جابجایی آسیب ببینند و پوسیده شوند.

خرید آنلاین پاکت میوه


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله