کیسه کنفی چه کاربردهایی در کشاورزی دارد؟

زینب علیجانی / 28 بهمن 1399

کاربردهای کیسه کنفی بی‌شمار هستند و در صنایع مختلفی از فواید این کیسه استفاده می‌شود. شما می‌توانید پاچه کنفی را در دنیای مد و طراحی لباس، طراحی داخلی، بسته بندی و... ببینید. استفاده از گونی کنفی قدمت زیادی دارد و از گذشته از این کیسه در زمینه‌های مختلف مخصوصاً برای بسته بندی و باربری استفاده می‌کردند. برای اطلاع از دلایل استفاده از این گونی ابتدا باید بدانید کیسه کنفی چیست؟ و چگونه ساخته می‌شود؟ اما در این مقاله نمی‌خواهیم فواید و کاربرد های کیسه کنفی را نام ببریم بلکه می‌خواهیم بدانیم این کیسه در صنعت کشاورزی چه استفاده‌هایی دارد؟

کیسه گونی کنفی برای محصولات کشاورزی

وقتی فضای کافی برای ساختن باغ و باغچه و رشد گیاه وجود ندارد یا می‌خواهید ایده های جدیدی را در زمینه کشاورزی امتحان کنید، کیسه کنفی انتخاب‌های زیادی به شما خواهد داد. حتی می‌توانید از گونی کنفی برنج یا دیگر محصولات برای کارهای باغداری استفاده کنید و کاهو، سبزی، فلفل، گوجه و سیب زمینی پرورش دهید. فقط کافی است مقداری خاک در کیسه کنفی بریزید و بعد دانه گیاه موردنظر را در آن خاک کنید. کیسه های کنفی در طبیعت تجزیه می‌شوند به همین دلیل بهتر است این کیسه ها را از اول درجایی قرار دهید که می‌خواهید گیاهتان بروید. بعد از یک یا دو ماه کیسه کنفی تجزیه‌شده و بخشی از باغ یا باغچه شما می‌شود. حرکت دادن کیسه کنفی که در آن خاک ریخته شده و گیاه کاشته شده بعد از گذشت این زمان کار خوبی نیست زیرا این کیسه بسیار سست می‌شود و ممکن است هنگام جا به جایی پاره شود. کیسه های کنفی چهره زیبایی به باغچه شما می‌دهند. شما حتی  می‌توانید دور این کیسه ها را با نخ کنفی ببندید تا آن‌ها را شبیه به گلدآن‌های طبیعی در باغتان کنید.

مصارف گونی کنفی در باغداری و کشاورزی

 

زنبورداران هم عاشق استفاده از کیسه کنفی هستند آن‌ها این کیسه را می‌سوزاند تا با استفاده از دودش زنبورها را آرام کنند. دود حاصل از سوختن کیسه کنف بوی خاصی دارد که زنبورها آن را دوست دارند.

مشاهده و خرید آنلاین کیسه کنفی

کرم های خاکی عاشق کیسه کنفی هستند و به تجزیه کردن و پاره کردن آن کمک می‌کنند و اگر کمپوست طبیعی می‌سازید می‌توانید از پارچه کنفی استفاده کنید.

ساختن کمپوست با برگ و کیسه کنفی

گذاشتن لایه‌ای از پارچه کنفی روی جعبه های میوه و سبزیجات از جمع شدن حشرات دور آن‌ها جلوگیری می‌کند.

اگر می‌خواهید از رشد علف‌های هرز جلوگیری کنید بازهم می‌توانید از کیسه کنفی استفاده کنید. کافی است یک‌لایه کیسه کنفی روی قسمت موردنظر بزارید و یک‌لایه روزنامه به زیرش اضافه کنید تا از رشد علف‌ها جلوگیری کنید.

کیسه کنفی بسته بندی محصولات کشاورزی

 

این نکته‌ها تعدادی از کاربرد های متفاوت گونی کنفی در زمینه کشاورزی هستند همان‌طور که می‌بینید تنها از این کیسه برای بسته بندی محصولات استفاده نمی‌شود بلکه در پروسه کاشت و برداشت هم می‌توان از گونی کشاورزی برای نتایج بهتر استفاده کرد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله