چگونه یک چاپگر خوب بخریم؟

تورنگ / 21 آبان 1396

باوجود تنوع زیاد چاپگرهای خانگی و ارزان‌قیمت از برندهای مختلف مانند HP, Lexmark, Canon, Samsung, Epson و غیره، انتخاب صحیح پرینتر کار دشواری است. در حال حاضر با قیمت بسیار ارزان حدود 70 هزار تومان می‌توان یک چاپگر خانگی خرید اما آیا این پرینتر می‌تواند نیازهای شما را پوشش دهد؟ هزینه مواد مصرفی آن چقدر است؟ در این راهنمای خرید به‌صورت خلاصه و سریع معیارهای مهم در خرید چاپگر جمع‌آوری‌شده‌اند که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید پرینتر موردنظر خود را از برندهای متنوع بازار انتخاب کنید.

پرینتر جوهرافشان یا لیزری؟

اولین سؤالی که برای هر خریدار پرینتر مطرح می‌شود همین سؤال است. بازار مملو از پرینترهای جوهرافشان شده است. این پرینترها می‌توانند نمودارهای رنگی و عکس‌های براق را چاپ کنند اما نمی‌توانند نوشته‌ها را به‌خوبی و خوانایی پرینترهای لیزری چاپ کنند. پرینترهای جوهرافشان بسیار کندتر از پرینترهای لیزری می‌باشند و هزینه مواد مصرفی آن‌ها نیز بسیار بیشتر از پرینترهای لیزری است.

پرینترهای لیزری بیشتر مناسب مصارف اداری می‌باشند چون قادر به چاپ صفحات زیاد در زمان کم هستند، هزینه مواد مصرفی آن‌ها پایین است و دوام طولانی‌تری دارند. پرینترهای لیزری تک‌رنگ (سایه و سفید) قادرند متون را باکیفیت و دقت بسیار بالا چاپ کنند.

 

پرینتر

 

برای مصارف خانگی می‌توان چاپگر لیزری باقیمت بین 140 تا 250 هزار تومان تهیه کرد. به‌تازگی قیمت پرینترهای لیزری رنگی نیز کاهش جدی داشته است تا کاربران خانگی نیز بتوانند از این چاپگرها استفاده کنند اما مواد مصرفی پرینترهای رنگی هنوز گران‌قیمت است و به همین دلیل استفاده از آن‌ها برای مصارف خانگی هنوز پیشنهاد نمی‌شود.

پس اگر قرار است کتاب پرینت بگیرید یا تکالیف و گزارش‌های مدرسه یا دانشگاه را چاپ کنید پرینترهای لیزری سیاه‌وسفید بهترین گزینه برای شما می‌باشند؛ اما اگر هر از چند گاهی از پرینتر استفاده می‌کنید و دوست دارید تصاویر یا چارت‌های رنگی پرینت کنید بهتر است از چاپگرهای جوهرافشان استفاده کنید.

 

چاپگر همه‌کاره یاAll-in-One

تولیدکنندگان بعضی‌اوقات به پرینترهای جوهرافشان یا لیزری، اسکنر و فکس اضافه می‌کنند. این وسیله کهAll-in-One نامیده می‌شود قادر است فکس ارسال یا دریافت کند، پرینت بگیرد، تصاویر یا متون را اسکن کند و یا از یک برگه کپی بگیرد. هرچند ممکن است نیازی به برخی از امکانات پرینترهای چندکاره نداشته باشید اما خرید آن‌ها برای کاربران خانگی توجیه‌پذیر است چون نه‌تنها قیمت آن‌ها از خرید یک اسکنر و یا فکس جدا پایین‌تر است بلکه جای بسیار کمتری نیز اشغال می‌کنند. قیمت چاپگرهای چندکاره نیز بسیار مناسب است تا جایی که می‌توانید یک پرینتر چندکاره HP را با قیمت حدود 70 دلار تهیه کنید. درمجموع خرید چاپگرهایAll-in-Oneبرای استفاده خانگی پیشنهاد می‌شود.

پرینتر رنگی

پرینترهای چاپ عکس

اگر شما بیشتر تمایل دارید تا عکس‌های خانوادگی خود را چاپ کنید و دوست ندارید تصاویر شخصی خود را به چاپخانه‌ها بسپارید و قرار نیست با پرینتر خود گزارش و یا نمودارهای کاری چاپ کنید می‌توانید یک پرینتر مخصوص چاپ عکس خریداری کنید.

 

چاپ رنگی

 

این پرینترها قادر به انجام امور مختلف چاپی نیستند ولی کیفیت چاپ عکس آن‌ها بسیار بالاتر از پرینترهای جوهرافشان معمولی است. توجه داشته باشید که قیمت کاغذ مخصوص چاپ عکس و کارتریج این پرینترها خیلی ارزان نیست و معمولاً چاپ هر عکس 13 در 18 سانتی‌متر با پرینترهای چاپ عکس حدود 1000 تا 1200 تومان هزینه دارد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که اثر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله