در چه مواقعی باید از دستکش یکبار مصرف استفاده کنیم؟

تورنگ / 1 مهر 1399

خرید دستکش یکبار مصرف

دستکش یک بار مصرف دستکشی است که به دلایل بهداشتی تنها باید یک با مصرف شود و سپس دور ریخته شود. این تعریف ممکن است ساده به نظر بیاید اما بسیاری از مردم در رعایت همین یک جمله اشتباه می‌کنند. دستکش یک بار مصرف می‌تواند حافظ سلامتی شما و افرادی که می‌خواهید از آن‌ها مراقبت کنید باشد. دستکش یک بار مصرف از انتقال میکروب‌ها و عفونت به محیط اطراف و اشخاص دیگر جلوگیری می‌کند.
هنگام مراقبت از افراد مریض حتماً وقتی‌که احتمال دارد به مایعات بدن کسی مثل بزاق دهان، خون، ادرار و مدفوع دست بزنید از دستکش یک بار مصرف استفاده کنید. وقتی می‌خواهید به اطراف یک زخم یا جای بخیه روی بدن دست بزنید باید از یک دستکش یک بار مصرف جدید استفاده کنید. بعضی افراد حتی هنگام حمام کردن افراد ضعیف و بیمار از دستکش استفاده می‌کنند. برای تزریق آمپول و مالیدن پماد هم بهتر است از دستکش یک بار مصرف استفاده شود.

دستکش یک بار مصرف نمی‌تواند جلوی صدمه زدن اجسام تیز را بگیرد و هنگام کار با سرنگ یا آمپول اگر سوزن به دستتان برخورد کند از دستکش یک بار مصرف رد شده و وارد پوستتان می‌شود پس هنگام کار به این اجسام حواستان را جمع کنید تا سرنگ آلوده وارد پوستتان نشود.
دستکش‌های یک بار مصرف می‌توانند از عفونت‌های ناشی از تماس با مایعات بدن جلوگیری کنند اما اگر موقعیتی پیش آمد که نمی‌توانید از دستکش استفاده کنید، سعی کنید هنگام کار دست‌هایتان در تمیزترین حالت ممکن باشند و بعد از تماس با مایعات بدن هرچه سریع‌تر دست‌هایتان را بشورید یا در صورت امکان از ژل ضدعفونی کننده استفاده کنید.

خريد دستکش یکبار مصرف

انواع مختلف دستکش یکبار مصرف چیست؟

دستکش یک بار مصرف استریل و غیر استریل دو گروه عمده این نوع دستکش ها هستند. استفاده از دستکش یکبار مصرف استریل نیاز به دستورالعمل خاصی دارد و اگر در شرایطی قرار گرفتید که نیاز به استفاده از این دستکش استریل دارید محل تهیه آن هم مطمئناً در اختیار شما قرار خواهد گرفت. دستکش یکبار مصرف استریل به‌صورت جداگانه بسته بندی می‌شود درصورتی‌که دستکش یکبار مصرف معمولی از یک نایلون یا جعبه بیرون کشیده می‌شود. دستکش یکبار مصرف لاتکس و نایلونی دو نوع پراستفاده این نوع دستکش ها هستند.

خرید دستکش یکبار مصرف

چگونه از دستکش یکبار مصرف استفاده کنیم؟

قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که دستکش اندازه‌ی دست شماست و نباید خیلی بزرگ باشد که از دست سر بخورد و گرفتن اجسام را سخت کنند یا خیلی تنگ باشد که پاره شود و راحت نباشند. دست‌هایتان را با صابون یا مایع دستشویی خوب بشورید و خشک کنید. دستکش یکبار مصرف را در یک دست نگه‌دارید و دستکش را روی دست دیگر بزارید و همین مراحل را برای دست مخالف انجام دهید. بعدازاینکه کارتان با دستکش یکبار تمام شد، حواستان باشد که بیرون دستکش ممکن است کثیف و آلوده‌شده باشد و قبل از اینکه آلودگی را به جای دیگری انتقال دهید باید دستکش را دربیارید. از قسمت مچ دستکش یکبار مصرف را بگیرید و به سمت پایین بکشید تا دستکش پشت و رو از دستتان بیرون بیاید. دستکش های استفاده‌شده را در یک کیسه ی پلاستیکی بی اندازید و بلافاصله دست‌هایتان را بشورید.

خرید دستکش یکبار مصرف

 

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)