آموزش ساخت پاکت کادویی

زینب علیجانی / 27 اردیبهشت 1400

هروقت زمان جشن‌گرفتن تولد، عروسی یا هر روز خاص یکی از عزیزانمان می‌شود، ما همیشه با یک هدیه این مناسب را جشن می‌گیریم. یکی از سنت‌های قدیمی هدیه‌دادن که آن‌قدر جاافتاده است که تبدیل به یک روتین در تمام دنیا شده، کادو کردن یا کادوپیچی هدیه موردنظر است. این روزها پاکت کادویی یا پاکت فانتزی در بین مردم بسیار محبوب شده است؛ زیرا نه‌تنها بسیار زیبا است؛ بلکه قابل‌استفاده دوباره است.
افرادی که علاقه‌مند به درست‌کردن کاردستی هستند یا دوست دارند دست‌سازه‌های خودشان را به عزیزانشان هدیه دهند می‌توانند با کمک این مقاله انواع پاکت کادویی را در سایزها و طرح‌های متنوع بسازند. همچنین درست‌کردن ساک هدیه در خانه نیاز به هزینه بسیار کمتری از خریدن آن دارد. یکی دیگر از نکات مثبت این مقاله آموزش ساخت پاکت کادویی، انعطاف‌پذیربودنش است. شما می‌توانید هر وسیله‌ای که ممکن است به علت شکل یا زاویه‌های خاص در ساک دستی‌های معمولی جا نشود را با پاکت هدیه‌ای که خودتان درست کردید بسته‌بندی کنید. شما می‌توانید این پاکت‌های فانتزی را با کاغذ کادو، کاغذ رنگی، مقوا، کاغذ کرافت و... درست کنید و تنها محدودیتی که وجود دارد، وزن وسیله‌ای است که می‌خواهید در این ساک دستی‌ها قرار دهید که کاغذ موردنظر باید بدون اینکه شکلش را از دست دهد یا پاره شود این وسیله را حمل کند.

مشاهده و خرید آنلاین پاکت کرافت

لوازم مورد نیاز:

  • پانچ
  • خط کش
  • کاغذ کادو یا مقوا
  • چسب
  • کارتن
  • ربان
  • جعبه هم اندازه با هدیه موردنظر

آموزش ساخت پاکت کادویی

1. کاغذ کادو را اندازه بگیرید

قبل از هر چیزی با استفاده از یک متر سطح جعبه را اندازه گیری کنید و مطابق عکس زیر کاغذ کادو را ببرید.

آموزش ساخت پاکت کادویی و ساک دستی هدیه

 

2. بالای کاغذ را تا بزنید

تقریبا 3 سانتی‌متر از بالای کاغذ کادو را به سمت داخل و بالای جعبه تا بزنید. این قسمت تا شده بالای ساک هدیه را تشکیل خواهد داد.

آموزش ساخت پاکت کادویی و ساک دستی هدیه

 

3. جعبه را در سمت دیگر کاغذ کادو بزارید

قسمت پایینی جعبه را در سمت راست کاغذ کادو قرار دهید به صورتی که قسمتی که تا کردید در بالای آن قرار گیرد. حالا کاغذ کادو را از سمت راست تا حدی بکشید تا حدود 1.5 سانتی‌متر روی جعبه را بپوشاند.

آموزش ساخت پاکت کادویی و ساک دستی هدیه

 

4. گوشه های کاغذ کادو را چسب بزنید

سمت چپ کاغذ کادو را روی جعبه تا بزنید تا به سمت راست برسد. این دو قسمت را با استفاده چسب مایع، نواری یا چسب دو طرفه به یکدیگر بچسبانید.

آموزش ساخت پاکت کادویی و ساک دستی هدیه

 

5. قسمت پایینی پاکت کادو را بسازید

جعبه را چند سانتی‌متر به سمت جلو هل دهید تا جا برای تا کردن زیر پاکت کادو ایجاد شود. سپس بر اساس روش کادو کردن معمولی زیر جعبه را تا بزنید و با چسب محکم کنید.

آموزش ساخت پاکت کادویی و ساک دستی هدیه

مشاهده و خرید پاکت کادو

 

6. قسمت بالای پاکت کادویی را تمام کنید

جعبه را از پاکتی که ساخته‌اید در بیاورید و آن را با حالت ایستاده روی میز بزارید. سپس دو طرف آن را تاکرده و بعد رها کنید تا شکل زیر ایجاد شود. اگر می‌خواهید اجسام سنگین را در این ساک دستی کادویی قرار دهید باید به زیر و بالای این ساک کارتن بچسبانید. با پانچ دو سوراخ در هر طرف پاکت کادویی ایجاد کنید و روبان را از آن‌ها رد کنید و با گره‌زدن انتهای ربان آن‌ها را محکم کنید.

آموزش ساخت پاکت کادویی و ساک دستی هدیه

 

با این آموزش ساده شما یاد گرفتید که چگونه ساک دستی کادویی بسازید. جذابیت این روش به این است که شما می‌توانید از هر کاغذی که می‌خواهید استفاده کنید که پاکت های کادویی شما را تبدیل به کاردستی ها خاص می‌کنند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های جذاب و کاربردی برای بسته بندی انواع کیف
ایده های جذاب و کاربردی برای بسته بندی انواع کیف

بسته‌ بندی کیف به شیوه‌ای خلاقانه و جذاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا نه‌تنها محافظت از محصول در برابر آسیب‌های احتمالی حین حمل‌ونقل را تضمین می‌کند، بلکه فرصتی برای برندها جهت‌...

مطالعه مقاله
ایده های کاربردی و اقتصادی برای بسته بندی هل
ایده های کاربردی و اقتصادی برای بسته بندی هل

بسته ‌بندی هل، مانند هر محصول غذایی دیگری، نیاز به توجه و دقت خاصی دارد تا اطمینان حاصل شود که کیفیت محصول حفظ شده و به مشتریان به بهترین شکل ارائه می‌شود.

مطالعه مقاله
5 ایده خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی پسته
5 ایده خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی پسته

بسته‌ بندی پسته یکی از مهم‌ترین مراحل در فرایند عرضه این محصول به بازار است. بسته‌ بندی مناسب نه‌تنها از پسته‌ها در برابر آسیب‌های فیزیکی، رطوبت و آلودگی محافظت می‌کند، بلکه...

مطالعه مقاله