چرا جعبه پبتزا گرد نیست؟

زینب علیجانی / 26 دی 1399

پیتزا بدون شک یکی از محبوب ترین غذا های دنیا است و کمتر کسی پیدا می‌شود که این غذا را نشناسد یا دوست نداشته باشد. احتمالاً شما همه طعم های پیتزا را می‌شناسید و امتحان کرده اید و از همه مهتر چیزی که بین تمام پیتزا های دنیا مشترک است جعبه بسته بندی آن است. جعبه پیتزا انواع مختلفی دارد ولی شکل مربعی آن از همه آشنا تر است. در بین تمام طراحی های خلاقانه که در دنیا وجود دارد به نظرتان چرا جعبه پیتزا همچنان مربعی است؟ در ادامه به این سؤال پاسخ می‌دهیم که چرا جعبه پیتزا گرد نیست؟

چرا جعبه پیتزا گرد نیست؟

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ سینگل پیتزا

ساخت و تولید آسان

بهتر است از قسمت ساخت و تولید جعبه پیتزا شروع کنیم. به طور خلاصه جعبه مربعی الگو ساده تری دارد و راحت تر و ارزان تر ساخته می‌شود. چرا؟ چون الگو جعبه پیتزا می‌تواند روی یک ورق کارتنی شکل بگیرد. اینکه جعبه های پیتزا به صورت گسترده روی یک ورق کارتن باشند انبار و توزیع آن ها را آسان تر می‌کند زیرا جای کمتری را اشغال می‌کند. هزاران آدم در نقاط مختلف دنیا در هر دقیقه پیتزا سفارش می‌دهند و جعبه پیتزا گسترده به راحتی می‌تواند داخل خود رستوران یا فست فود به شکل بسته بندی کامل در بیاید و همه چیز آسان تر می‌شود.

جعبه پیتزا ارزان، جعبه پیتزا خام، جعبه پیتزا آماده

انبار و توزیع راحت تر

بیایید نگاهی به این بندانیم که دقیقاً چه چیزی نیاز است تا یک جعبه پیتزا گرد ساخته شود. قبل از هر چیزی ساخت جعبه پیتزا گرد خیلی سخت تر است به دستگاه بسته بندی خاص نیاز دارد و بستن الگو آن هم به سرعت جعبه مربعی نیست. از طرفی جا به جایی و انبار این جعبه ها هزینه بیشتری در طول زمان دارد زیرا جای بیشتری را اشغال می‌کند.

جعبه پیتزا گرد، خرید جعبه پیتزا چاپ شده

دستگاه ساخت جعبه پیتزا

در واقع برای ساخت جعبه پیتزا گرد نیاز به 4 مقطع مختلف تولید است و حتی جمع کردن الگو گسترده هم به دستگاه خاصی نیاز دارد. به همین دلیل بسیاری از نظر بسیاری از رستوران منطقی نیست که این همه زحمت را تنها برای یک کارتن پیتزا بکشند که در نهایت به سطل آشغال ختم می‌شود. جعبه پیتزا چاپ شده آماده بهترین انتخاب است زیرا اجازه می‌دهد بودجه بیشتری برای افزایش کیفیت خود پیتزا که برای مردم مهم است صرف شود.

قیمت جعبه پیتزا خام آماده، جعبه پیتزا چاپ شده، جعبه پیتزا گسترده

بسته بندی راحت تر

پیتزا گرد را به راحتی می‌توان در جعبه پیتزا معمولی بسته بندی کرد و جای اضافه زیادی در چهار گوشه آن باقی می ماند تا مردم به راحتی بتوانند پیتزا را بردارند بدون اینکه دستشان کثیف شود اما جا دادن پیتزا در جعبه گرد می‌تواند موفقیت آمیز نباشد همچنین برداشتن پیتزا سخت تر است. با اینکه شرکت های زیادی سعی کردند جعبه پیتزا گرد را معمول کنند و در بازار جا بیندازند اما این اتفاق به راحتی نیفتاد زیرا باید تمام توزیع کنندگان پیتزا، رستوران ها و فست فود ها را راضی می‌کردند که دیگر از جعبه پیتزا مربعی استفاده نکنند و با تمام مزیت هایی که در بالا به آن ها اشاره شد این کار غیر ممکن به نظر می‌رسد.

مشاهده و خرید آنلاین جعبه پیتزا خام و چاپ شده


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

رسپی و آموزش طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی در منزل
رسپی و آموزش طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی در منزل

در این مقاله رسپی و آموزش طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی در خانه را شرح داده ایم...

مطالعه مقاله
انواع جعبه پیتزا و عوامل موثر در قیمت آن ها چیست؟
انواع جعبه پیتزا و عوامل موثر در قیمت آن ها چیست؟

جعبه پیتزا آماده یا جعبه پیتزا خام از اقلام مورد نیاز برای بسته بندی پیتزا بیرون بر است. جعبه پیتزا کارتنی، جعبه پیتزا مقوایی، جعبه پیتزا کرافت، جعبه پیتزا گسترده، جعبه پیتزا گرد و جعبه پیتزا چندضلعی از انواع مختلف جعبه پیتزا هستند.

مطالعه مقاله