در بسته بندی لوازم آرایشی چه چیزی مهم است؟

تورنگ / 30 مهر 1397

نام شرکت The Benchmarking شاید به گوش تان خورده باشد. این شرکت تحقیقات زیادی در زمینه لوازم آرایشی انجام می‌دهد و پس از مطالعات زیاد و نظرسنجی های متفاوت، نتایج این تحقیقات را در وبسایت خود منتشر می‌کند. این شرکت در تحقیقات اخیر خود روی بسته بندی لوازم آرایشی تمرکز کرده است و مواردی را بررسی کرده است. از جمله این که چه چیزهایی روی بسته بندی این لوازم بیشتر نظر مشتری را به خود جلب می‌کند و چه چیزهایی برایش اهمیت ندارد.

مشاهده و خريد آنلاين پاکت کرافت

این تحقیقات که بر اساس نظرات هزار نفر از افراد صورت گرفته است، نشان می‌دهد که موارد زیر در قفسه فروشگاه یا مراکز خرید برای مشتریان مهم بوده است.

  • 83 درصد از افراد گفته اند که نام روی جعبه باید خوانا و واضح باشد.
  • 77 درصد گفته اند جعبه باید از دور در قفسه فروشگاه مشخص باشد.
  • 74 درصد گفته اند که برای شان مهم است دستورالعمل استفاده از لوازم آرایشی روی جعبه نوشته شده باشد.
  • 57 درصد گفته اند که برای شان مهم است بدانند این محصول برای چه نوع پوستی مناسب است
  • و بیش از نیمی از افراد گفته اند که زیبایی بسته بندی محصول برای شان مهم است.

از نتایج این تحقیق چند چیز را متوجه می‌شویم:

برای مصرف کنندگان مهم است که زیبایی محصول به چه صورت باشد اما چیزی که بیشتر اهمیت دارد، این است که محصول مناسب پوست آن ها هست یا خیر. مصرف کننده می‌داند که دستورالعمل استفاده از محصول داخل بسته بندی محصول قرار دارد، اما ترجیح می‌دهد آن را روی بسته بندی لوازم آرایشی هم ببیند تا بتواند راحت تر برای خرید تصمیم بگیرد.

لوازم آرایشی

تمام این نکاتی که مطرح شد مربوط به بسته بندی جعبه محصول بود که اصطلاحا به آن بسته بندی ثانویه گفته می‌شود. اما در مورد بسته بندی اولیه چطور؟ بسته بندی ای که مستقیما به دور خود محصول است؟ برای پاسخ به این سوالات یک نظرسنجی دیگر انجام شد و از همان هزار نفر در مورد تیوب ها و شیشه های بسته بندی مواد آرایشی سوال شد که نتیجه تحقیق بسیار قابل توجه است:

  • 90 درصد افراد گفته اند که برایشان مهم است تا آخرین قطره از محصول را مصرف کنند و چیزی از محصول داخل تیوب باقی نماند.
  • 81 درصد گفته اند برای شان مهم است که نام محصول را روی تیوب یا شیشه محصول ببینند.
  • 78 درصد گفته اند ترجیح می‌دهند که دستورالعمل روی خود شیشه محصول یا تیوب آن نوشته شده باشد.
  • 77 درصد گفته اند که برای شان مهم است در محصول به راحتی باز شود و پیچیدگی نداشته باشد.
  • و در پایان 56 درصد هم گفته اند شکل ظاهری و زیبایی محصول برای شان مهم است.

بسته بندی لوازم آرایشی

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که برای بسته بندی مواد آرایشی چیزی که بیش از همه اهمیت دارد، استفاده از خود محصول و شناختن نام آن است و برخلاف چیزی که همیشه تصور می‌کردید، زیبایی محصول اولویت مهمی است اما اولویت آخر محسوب می‌شود و اگر مشتری شما نتواند تا آخرین قطره از محصول شما را استفاده کند، احتمال بازگشت او به سمت برند شما خیلی کاهش می یابد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله