چگونه از تاثیرات مخرب پلاستیک بر سلامتی در امان بمانیم؟

تورنگ / 21 مهر 1399

چرا باید از کاغذ برای بسته بندی استفاده کنیم؟ لیست زیادی از فواید کاغذ در اینترنت وجود دارد اما هنوز بسیاری از مردم کاغذ را انتخابی غیر معمول می دانند. دلیل استفاده نکردن از کاغذ مخصوصا در خانه ها ربطی به فوایدش ندارد بلکه بیشتر به جایگزین هایی مثل پلاستیک مربوط می‌شود. در قرن اخیر استفاده از پلاستیک به طرز چشمگیری بیشتر شده است و راهش را به تمام قسمت های زندگی اسنان ها باز کرده است و بیشتر از همه در آَشپزخانه استفاده می‌شود.

خرید کاغذ مومی

مشاهده و خرید آنلاین پلاستیک بسته بندی

پلاستیک استفاده های مختلفی دارد اما نمی توان روی تاثیرات زیست محیطی اش چشم بست. پلاستیک تجزیه نمی‌شود و با سرعت غیر باوری در حال آلوده کردن خاک و دریا ها است؛ اما تاثیر پلاستیک تنها به اینجا ختم نمی‌شود و باید نگاهی به ترکیبات شیمیایی اش انداخت. سازمان حمایت از محیط زیست 80 هزار ماده شیمیایی را برای مصرف کننده ها بی خطر اعلام کرد. بر اساس این آمار میلیون ها تن پلاستیک هر ساله تولید می شوند که بخش خیلی کوچکی از آن ها برای سمی بودن و تاثیرات مخبر کلی مورد بررسی قرارگرفته‌اند.


یعنی استفاده از پلاستیک ایرادی ندارد اما تاثیرش روی بدن انسان و محیط زیست کاملا مشخص نیست و آن مقداری هم که مورد بررسی قرار گرفت نتایج خوبی نداشتند. استفاده‌ی پلاستیک در لحظه ممکن است بی خطر به نظر برسد اما تاثیری که در طی سالها بر محیط زیست و سلامت انسان ها گذاشته است غیر قابل باور است. بر اساس مقاله ی نیویورک تایمز وقتی از پلاستیک برای بسته بندی استفاده می‌شود شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بعضی از مواد شمیایی می توانند وارد غذا و سپس وارد بدن انسان شوند.

مشاهده و خرید آنلاین نایلون و نایلکس فروشگاهی

برای امن بودن در برابر تاثیرات مواد شمیمایی پلاستیک راحت ترین کار استفاده از یک جایگزین است. برای همین استفاده از کاغذ در آشپزخانه انتخاب مناسبی است. کاغذ خطری از لحاظ مواد شیمیایی ندارد.

خرید کاغذ مومی

وقتی صحبت از استفاده از پلاستیک می‌شود سلامت شخصی تنها نیمی از ماجرا است. واقعیت اجرا این است که پلاستیک تبدیل به یک معضل زیست محیطی شده است البته امروزه همه از این واقعیت مطلع هستند. مقدار زیادی از پلاستیک موجود در محیط زیست از آشپزخانه‌ها می‌آید و تا مدت بسیار طولانی در محیط زیست باقی می‌ماند و تجزیه نمی‌شود. استفاده از کاغذ این مشکل را ندارد زیرا کاغذ یک محصول دوستدار محیط زیست است و در طبیعت تجزیه می‌شود. حتی کاغذ برای بسته بندی بسیاری از غذاها انتخاب بهتری است زیرا نه‌تنها ضد آّب است بلکه برخلاف پلاستیک قابلیت تنفس دارد و مواد غذایی تازه‌تر می‌مانند.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ بسته بندی

خرید آنلاین انواع کاغذ

تقریباً هر کاری که بسته بندی پلاستیکی می‌تواند انجام دهد، کاغذ مومی بهتر انجام می‌دهد بهتر است خودتان یک‌بار امتحان کنید. مردم همیشه راحتی کار و در دسترس بودن را ترجیح می‌دادند اما امروزه به خاطر آگاهی جهانی زیست محیطی مردم بیشتر به استفاده از محصولات ارگانیک و دوستدار محیط زیست روی آورده‌اند چون سلامتی برایشان اولویت دارد. البته خرید کاغذ مومی و محصولات دوستدار محیط زیست هم در دسترس قرارگرفته‌اند و در برای استفاده‌ی راحت مصرف‌کنندگان طراحی‌شده‌اند تا مصرف پلاستیک کمتر شود.

مشاهده و خرید آنلاین پاکت کرافت


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت نایلون و نایلکس چیست؟
تفاوت نایلون و نایلکس چیست؟

تفاوت بین نایلون و نایلکس در مواد تشکیل‌دهنده، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها است. هر دو ماده از پلیمرهای مصنوعی ساخته شده‌اند اما با خصوصیات متفاوتی که آن‌ها را برای استفاده‌های گوناگون مناسب می‌کند.

مطالعه مقاله
آیا مواد اولیه نایلون از جنازه تهیه می شوند؟
آیا مواد اولیه نایلون از جنازه تهیه می شوند؟

نایلون یک واژه ی کلی است که برای مواد مصنوعی که می توانند به شکل ها و...

مطالعه مقاله
سلفون استرچ، نایلون استرچ
سلفون استرچ، نایلون استرچ

سلفون استرچ، همان نایلون استرچ است که چون نازک تر و با حالت و ویژگی کشسانی بیشتری ساخته و تولید می شود، به آن سلفون استرچ می گویند.

مطالعه مقاله