آیا خرید کیسه برنج دسته دار ضروری است؟

زینب علیجانی / 11 اسفند 1399

برنج یکی از غذاهای محبوب شرق و خاورمیانه و به‌خصوص کشور ایران است. مزارع برنج در شمال ایران منبع درآمد بسیاری از محلی‌ها هستند همچنین به علت درخواست بالای بازار برای برنج افراد زیارت به تجارت و خرید و فروش برنج مشغول هستند. این بازار پررقابت همراه با خرید زیاد مردم باعث شده بسته بندی و محافظت از برنج در فرهنگ ما بسیار مهم باشد. بسته بندی برنج باید ضد آب، ضد آفت، ضد حشره، مناسب نگهداری طولانی‌مدت باشد و تغییری در طعم و بوی برنج ایجاد نکند. در ایران انواع برنج مثل برنج هاشمی، صدری، طارم و... وجود دارد که از استان‌های گیلان، گلستان و مازندران کشت می‌شوند. گونی برنج معمول‌ترین روش بسته بندی این محصول است. گونی بر اساس جنس پارچه ای که دارد و معایب و مزایا خاص خودش را در نگهداری از برنج دارد. کیسه متقال، کیسه اسپان باند، کیسه پلاستیکی (نایلونی)، کیسه کنفی از انواع بسته بندی برنج هستند.

کیسه دسته دار برنج، کیسه بسته بندی دسته دار برنج، کیسه کاغذی

آیا خرید کیسه برنج دسته دار ضروری است؟

بعدازاینکه کیسه برنج موردنظر خودتان را انتخاب کردید قسمت مهم ماجرا شروع می‌شود که طراحی و چاپ بسته بندی است. طراحی بسته بندی تنها چیزی است که باعث تمایز شما از رقیب‌های بازار می‌شود زیرا تا مشتری به محصول شما جذب نشود و آن را خریداری نکند هیچ‌وقت از کیفیت آن‌هم باخبر نخواهد شد. شرکت‌های تولیدی کیسه برنج آپشن های زیادی در اختیار خریداران قرار می‌دهند که ممکن است بعضی از آن‌ها غیر واجب به نظر بیایند. البته داشتن بعضی از قابلیت‌ها واقعاً لازم نیست اما در این مقاله می‌خواهیم در مورد کیسه برنج دسته دار صحبت کنیم که آیا اضافه کردن آن به بسته بندی برنج ضروری هست یا نه؟ اگر بخواهیم در یک جمله جواب این سؤال را خلاصه کنیم باید بگوییم برای بعضی کسب و کار ها ضروری است و برای بعضی دیگر نیست و شما قبل از هر چیزی باید نیازهای کسب و کار خودتان را بدانید. به‌عنوان‌مثال کشاورزان برنج یا کارخانه شالی کوبی نیاز به کیسه دسته دار برنج ندارد زیرا آن‌ها به‌طور مستقیم با مصرف‌کنندگان سروکار ندارد. شرکت‌ها، تولیدی‌ها و کارخانه‌هایی که به‌طور مستقیم برنج را به مصرف‌کننده می‌فروشند باید با این فکر کنند چه مزیت های رقابتی می‌توانند داشته باشند که استفاده از کیسه برنج دسته دار یا اضافه کردن زیپ یکی از آن‌ها است. به‌عنوان‌مثال وقتی مشتری از فروشگاه یک کیسه برنج خریداری می‌کنند و تجربه بدی در حمل کردن و جابه‌جایی آن داشته باشد دفعه بعد سراغ برندی می‌رود که این مشکل را برایش ایجاد نکند.

کیسه برنج دسته دار، کیسه برنج چاپ شده زیپ دار و دسته دار

کیسه دسته دار برنج چه مزیت‌هایی دارد؟

کیسه دسته دار کاربردی است و حمل‌ونقل آن راحت‌تر است. مخصوصاً برای افرادی که یک یا دو گونی برنج از سوپرمارکت خریداری می‌کنند و باید آن را تا خانه حمل کنند. نگهداری آن در خانه هم راحت‌تر است و می‌توان کیسه دسته دار را در آشپزخانه آویزان کرد تا همیشه در دسترس باشد. از کیسه برنج دسته دار می‌توان به‌عنوان ساک خرید یا کیسه نانوایی چندین و چند بار استفاده کرد و این استفاده متعدد به برند سازی هم کمک می‌کند. تمام قابلیت‌هایی که در بالا مثال زده شد همگی از مزیت های رقابتی یک کیسه دسته دار نسبت به کیسه های معمولی هستند. البته تولیدکنندگان برنجی که با خریدار معمولی سروکار ندارند قابلیت‌های این نوع کیسه گونی به دردشان نمی‌خورد.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کیسه دسته دار، بدون دسته، زیپ دار و ساده برنج

درنتیجه می‌توان گفت کیسه دسته دار در نگهداری و کیفیت برنج نقشی ندارد و برای انبار کردن بلندمدت فایده‌ای ندارد ولی برای متمایز شدن و جذب کردن مشتری در این بازار پررقابت هر جزئیاتی مثل اضافه کردن یک دسته ساده هم مهم است.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی
بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی

اگر در زمینه فروش قند و شکر فعالیت دارید و به دنبال یک بسته بندی عالی برای قند و شکر هستید ما به شما پاکت قند، سلفون یا نایلون قند و کیسه شکر را پیشنهاد می‌کنیم.

مطالعه مقاله
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ

این مقاله به مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ می پردازد. در تورنگ چاپ کاغذ پوستی طرح دار و ساده موجود است.

مطالعه مقاله
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟

آب برنج از دیرباز به‌منظور داشتن پوست و مویی بهتر استفاده می‌شده است. قدمت استفاده از آب برنج به بیش از هزار سال قبل و به کشور ژاپن برمی‌گردد...

مطالعه مقاله