تفاوت بروشور و کاتالوگ

تورنگ / 21 بهمن 1400

تورنگ چاپ، طراحی و چاپ انواع بروشور و کاتالوگ تبلیغاتی تاشو و ساده را با بهترین کیفیت چاپ انجام می‌دهد. جهت سفارش چاپ بروشور و کاتالوگ تبلیغاتی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت بروشور و کاتالوگ با ما تماس بگیرید.

مشاهده نمونه های چاپ کاتالوگ

بروشور و کاتالوگ ازجمله‌ی مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار و وسیله‌های تبلیغاتی هستند که شرکت و سازمان‌های عمده‌ای برای بهبود بخشیدن به نام تجاری، سازوکار سازمان و شناساندن برند و نام تجاری خود به دیگر سازمان‌ها و البته مشتری‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. 
بروشور و کاتالوگ شباهت و البته اختلاف‌های زیادی نیز باهم دارند و همین عامل سبب شده است تا در مواردی، این دو را همسان و مشابه یکدیگر و با کارکردی یکسان در نظر بگیرند. بااین‌حال این دو مورد تفاوت و اختلاف‌های کاربردی زیادی نیز دارند که در مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تفاوت بروشور و کاتالوگ

بروشور و کاتالوگ دستاورد ماشین چاپ، صنعت چاپ و نشر و گسترش یافتن تبلیغ های کاغذی هستند. با پدیدار شدن کاغذ به‌عنوان ابزار و رسانه‌ای برای تبلیغ و گسترش نام تجاری، تولیدکننده‌ها، مدیرهای تبلیغات و بازاریابی، مدیر سازمان‌ها و روابط عمومی به این فکر افتادند که از بستر و مدیوم کاغذ، برای نشر، توضیح و عرضه‌ی اطلاعات و داده‌های مربوط به شیوه و روش استفاده از کالا، سرویس و خدمات سازمان و شرکت خود استفاده نمایند. شیوه‌ی کار به این صورت بود که سازمان و شرکت مربوطه، اطلاعات و دستور کاره‌ای موردنظر را به‌صورت متنی که البته به‌ندرت شامل گراف، چارت، نمودار و دیگر شکل‌های آماری نیز شد، بر روی کاغذ قرار می‌داد و از این راه تلاش می‌کرد تا اطلاعات و آگاهی مشتری و مصرف‌کننده را نسبت به موضوع و کالای موردنظر افزایش دهد.

تفاوت بروشور و کاتالوگ

هم چون دیگر کالا و ابزارهای تبلیغاتی، این دو مورد نیز از ابتدا به‌گونه‌ای ساده و بیشتر به‌صورت سیاه‌وسفید طراحی و چاپ می‌شدند. بااین‌حال رفته‌رفته در معرض پیامد و پس‌لرزه‌های ناشی از پیشرفت فنّاوری قرار گرفتند و جلوه‌های بهتر و زیباتری یافتند. دفترچه‌ی راهنما، راهنمای استفاده، دستور استفاده و نگه‌داری، جمله از نمونه و مانندهای بروشور هستند که از مدت‌ها پیش آن‌ها را می‌شناسیم و از آن‌ها استفاده کرده‌ایم. هم‌چنین لازم است یادآوری کنیم که تفاوت بروشور و کاتالوگ در این است که کاتالوگ بیشتر برای معرفی کالا و خدمات به‌منظور تبلیغ و افزایش فروش به کار می‌رود و این در حالی است که از بروشور بیشتر برای ارائه و عرضه‌ی راهنمایی و دستور استفاده و نگه‌داری از کالا و یا سرویس و خدمتی خاص استفاده می‌شود.

تفاوت بروشور و کاتالوگ

امروزه نیز با وجود گسترش تکنولوژی و بستر های دیجیتال، هم چنان می بینیم که بروشور و کاتالوگ، جلوه و نمای پیشین خود را نگاه داشته اند و تکنولوژی دیجیتال آن چنان نتوانسته این دو را از گردونه ی ابزار و مکانیزم های تبلیغاتی و رسانه ای پیشین و امروزی، حذف کند. با این حال روشن است که هرچه بیشتر به سمت جلو گام بر می داریم، جلوه و نما های نوین و جدید تری از صنعت تبلیغات و رسانه می یابیم و پیش بینی می شود که در آینده ای نه چندان دور، نظاره گر طراحی و انتشار کاتالوگ و بروشور های دیجیتال (گرچه امروز هم آن ها را در گوشه و کنار کسب وکار های مختلف می یابیم، به شیوه ای فراگیر و عمومی باشیم.

تفاوت بروشور و کاتالوگ

تفاوت بروشور و کاتالوگ

 کاتالوگ ابزار، متد و روشی برای تبلیغات و اطلاع رسانی شرکت به مشتری است. 

 بر خلاف آن چه که عموم مردم تصور می کنند، کاتالوگ و بروشور تفاوت های عمده ای با هم دارند نخستین پرسشی که به ذهن شما می آید، این است که کاتالوگ و بروشور چه کاربردی دارند که آن ها را از یکدیگر متمایز می سازد. در ادامه به بیان تفاوت کاتالوگ و بروشور می پردازیم.

تفاوت بروشور و کاتالوگ

کاتالوگ چه کاربردی دارد؟

کاتالوگ به طور معمول برای معرفی کالا، سرویس و هر آن چه که یک سازمان عرضه می‌کند به‌کار می‌رود. در بیانی دیگر کاتالوگ بیشتر جنبه ی اطلاع رسانی به منظور بازاریابی و مارکتینگ دارد، تا اطلاع رسانی به منظور کمک به مخاطب و مصرف‌کننده. با بیان جمله ی بالا باید تا حدودی متوجه کاربرد بروشور و در نتیجه تفاوت بروشور و کاتالوگ شده باشید.

طراحی و چاپ کاتالوگ باید با هدف آن منطبق و سازگار باشد. به این معنا که طراحی و چاپ کاتالوگ باید با انگیزه‌ی بیشترساختن آگاهی مشتری از برند، کالا و سرویس سازمان، و جذب مشتری  بیشتر و در نهایت فروش بیشتر است.

پس لازم است طراحی کاتالوگ، زیبا، جذاب، معتبر، چشم گیر و نافذ باشد. به این نکته توجه کنید که کاتالوگ باید مشتری را ترغیب کند تا آن را بردارد و مطالب آن را مطالعه کند.

تفاوت بروشور و کاتالوگ

بروشور چه کاربردی دارد؟ 

بروشور هم‌چون کاتالوگ، از سازه‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود بااین‌تفاوت که هم چون کاتالوگ، هدف عمده ی آن جذب مشتری به میزان محسوس نیست. اگر کاتالوگ با طراحی جذاب و چشم گیر سعی در قاپیدن مشتری دارد، بروشور از راه اطلاع رسانی و افزایش آگاهی به این مهم دست می‌یابد. در زبانی دیگر، کاتالوگ مسیری مستقیم و بروشور مسیری نامستقیم برای جذب و افزایش مشتری دارد

کاتالوگ

 

 

 

اگر بخواهیم به زبانی ساده و روشن صحبت کنیم، باید بگوییم که بروشور صرفا نوعی دفترچه راهنما است که می‌کوشد تا اطلاعات و داده های مورد نیاز مصرف‌کننده برای استفاده از کالا را به او یادآور شود و دستور کاری برای چگونگی بهره‌مند شدن از کالا و سرویس های سازمان به او ارائه دهد.

 در طراحی بروشور و کاتالوگ هم نکته هایی منطبق و سازگار با هدف آن رعایت شوند که در مطلب زیر به آن ها می‌پردازیم.

تفاوت بروشور و کاتالوگ

در طراحی و چاپ بروشور سعی کنید هدف و تمرکز خود را بر روی اطلاع رسانی، نحوه ی استفاده از کالا و سرویس، نکته های فنی، بهداشتی، آموزشی و نگهداری، متوجه سازید.

مخاطب و مصرف‌کننده باید با خواندن و مطالعه ی یکباره ی بروشور کالا و سازمان شما، به همه ی آن چه که برای استفاده ی هرچه بهتر از کالا و سرویس سازمان نیاز دارد، دست پیدا کند که اگر چنین نباشد، باید گفت که بروشور نتوانسته هدف خود را محقق سازد. پس در طراحی و چاپ کاتالوگ، تبلیغات و در طراحی و چاپ بروشور، اطلاع رسانی را مد نظر قرار دهید.

در پایان  پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما هم جزو آن دسته از کسب و کار هایی هستید که تمایل دارید تا به پیشواز آینده بشتابید، می‌توانید از همین امروز شروع کنید و کسب و کار تان را با کاتالوگ و بروشور های دیجیتال، جلوهی نوین و تازه ببخشید.

سفارش چاپ کاتالوگ

 

تفاوت بروشور و کاتالوگ

تفاوت بروشور و کاتالوگ

تفاوت بروشور و کاتالوگ

تفاوت بروشور و کاتالوگ


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

چگونه کاتالوگ ها را توزیع کنیم؟
چگونه کاتالوگ ها را توزیع کنیم؟

یکی دیگر از مهم‌ترین قسمت‌های بازاریابی با کاتالوگ این است که بدانید کجا، چه وقتی و چگونه باید کاتالوگ‌هایتان را توزیع کنید.

مطالعه مقاله
انواع کاتالوگ چه هستند و چه کاربردی دارند؟
انواع کاتالوگ چه هستند و چه کاربردی دارند؟

چاپ کاتالوگ یکی از روش های بازاریابی است و از کاتالوگ تبلیغاتی گرفته تا کاتالوگ اطلاعاتی همه‌ی آن‌ها انواع مختلفی دارند که...

مطالعه مقاله
نقش کاتالوگ در دیجیتال مارکتینگ چیست؟
نقش کاتالوگ در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

افراد حرفه ای در زمینه ی بازاریابی متوجه شدنند که چاپ کاتالوگ همچنان در دیجیتال مارکتینگ امروزی نقش مهمی ایفا می‌کند.

مطالعه مقاله