آموزش ساخت زیر بشقابی کنفی در خانه

زینب علیجانی / 26 بهمن 1399

زیر بشقابی وسیله‌ای است که علاوه بر جنبه تزئینی از میز ناهارخوری یا رو میزی مراقبت می‌کند. زیر بشقابی معمولاً با پارچه دوخته و استفاده می‌شود اما در جنس‌های متفاوت دیگری هم وجود دارد. به‌عنوان‌مثال زیر بشقابی حصیری، نمدی، کنفی، چرمی، مکرومه، بافتنی و... از جمله مدل هایی هستند که در بازار پیدا می‌شوند. 
زیر بشقابی حصیری، نمدی، مکرومه و بافتنی نیاز به مهارت های خاصی دارند. البته یادگیری آن‌ها کار سختی نیست اما نیاز به وقت زیادی دارد تا کار نهایی خوب از آب دربیاید. دوخت زیر بشقابی پارچه‌ای هم به‌راحتی و با داشتن کمی مهارت خیاطی امکان‌پذیر است اما زیر بشقابی پارچه‌ای طرح دار، حاشیه‌دار، طلا کاری شده و... را حتماً باید خریداری کرد زیرا بدون داشتن مهارت های خاص نمی‌توان آن‌ها را ساخت.
زیر بشقابی های رومادون و چرمی را هم نمی‌توان به‌راحتی در خانه ساخت و حتماً باید از فروشگاه های لوازم‌خانگی خریداری شوند. 
استفاده از زیر بشقابی جلوه زیبایی به میز ناهارخوری می‌دهد و همه‌چیز رسمی‌تر و باسلیقه‌تر نشان می‌دهد و از کثیف شدن رو میزی هم جلوگیری می‌کند. 
در بین تمام زیر بشقابی هایی که در بالا مثال زدیم، زیر بشقابی کنفی را می‌توان در خانه و به‌راحتی ساخت. این زیر بشقابی برای افرادی که می‌خواهند متفاوت باشند اما بودجه زیادی برای خرید طرح‌های خاص ندارند مناسب است. با ساختن این زیر بشقابی ها در سایز کوچکتر می‌توانید از آن به‌عنوان زیر لیوانی هم استفاده کنید. جنس کنفی این دست سازه این اجازه را می‌دهد در برابر گرما مقاوم باشد و به استفاده آن به عنوان زیر قابلمه ای ایرادی ندارد.
برای ساخت زیر بشقابی و زیر لیوانی کنفی تنها به نخ کنفی و چسب تفنگی نیاز دارید. برای ساخت هر کدام از این زیر بشقابی ها تقریباً به یک متر نخ بسته بندی کنفی نیاز دارید. البته می‌توانید قطر نخ کنفی و طول آن را بر اساس سلیقه خودتان تغییر دهید تا دایره‌هایی که می‌سازید بزرگ‌تر یا کوچکتر شوند. 

مشاهده و خرید آنلاین نخ کنفی

چگونه با نخ کنفی زیر بشقابی بسازیم؟

تنها کاری که باید برای ساخت این زیر بشقابی جذاب بکنید این است که آرام آرام با استفاده از چسب نخ کنفی را به دور خودش به شکل یک دایره بپیچید. 

نحوه ساخت زیر بشقابی کنفی

بعدازاینکه به اندازه موردنظرتان رسیدید به زیر بشقابی کنفی زمان کافی دهید تا خشک شود. می‌توانید برای دوام بیشتر هم از اسپری فیکس استفاده کنید. بعد از تمام کردن این مراحل ساده شما یک زیر بشقابی زیبا خواهید داشت که می‌توانید به‌وسیله آن میز غذایتان را به بهترین نحو تزئین کنید.

زیر بشقابی کنفی، چگونه زیر بشقابی بسازیم


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش ساخت آویز گلدان با نخ کنفی
آموزش ساخت آویز گلدان با نخ کنفی

اضافه کردن گلدان آویز سقفی به باغچه یا خانه می‌تواند دکوری خیلی خوبی باشد. با گلدان آویز می‌توانید ایوان خانه، بالکن، نرده ها، دیوار های حیاط و حتی آشپزخانه را تزئین کنید.

مطالعه مقاله
3 روش تزئین و پیچیدن دسته گل با پارچه کنفی
3 روش تزئین و پیچیدن دسته گل با پارچه کنفی

یکی از ترند های جدید در تزئین دسته گل عروس و گلدان‌ های خانگی استفاده از پارچه کنفی است. پارچه کادویی کنفی در تزئین بسته بندی و ...

مطالعه مقاله
چگونه میز کنفی بسازیم؟
چگونه میز کنفی بسازیم؟

در این مقاله می‌خواهیم از یک لاستیک خودرو قدیمی و خراب استفاده کنیم تا یک وسیله پرکاربرد برای خانه بسازیم.

مطالعه مقاله