ایده بسته بندی میوه و سبزیجات برای فروش و صادرات

زینب علیجانی / 9 اردیبهشت 1400

جهت سفارش چاپ بسته بندی میوه و سبزیجات جهت فروش و صادرات و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید اما جهت آشنایی با بهترین روش های بسته بندی میوه و سبزیجات، مقاله زیر را مطالعه فرمایید. لینک خرید انواع ملزومات بسته بندی میوه و سبزیجات مانند کاغذ گراف میوه، و انواع پاکت میوه و نایلون میوه در این صفحه جهت خرید آسان قرار دارد.

این روزها دیگر دوره خرید سبزیجات تازه تمام شده است. انسان مدرن با داشتن زندگی پرمشغله ترجیح می‌دهد در زمان انجام خیلی از کارها صرفه‌جویی کند که شستن، تمیز کردن و خرد کردن سبزیجات هم یکی از آن هاست. احتمالا شما هم سبزیجات آماده و بسته بندی شده را در سوپرمارکت ها دیده‌اید. اگر دنبال راه‌اندازی کسب و کار صادرات و فروش میوه  و سبزیجات هستید یا می‌خواهید در مورد بسته بندی انواع میوه و بسته بندی سبزیجات بیشتر بدانید در مقاله زیر، روش‌های مختلف و متداول و کاربردی بسته بندی میوه و سبزی را معرفی کردیم تا آن ها را امتحان کنید.

استفاده از کاغذ میوه جهت دور پیچ میوه

یکی از روش‌هایی که می‌توان میوه را از آسیب های احتمالی در هنگام حمل و نقل محفوظ نگه داشت، استفاده از کاغذ میوه است. در این روش باید تک تک میوه ها را در کاغذ میوه مومی، کاغذ گراف میوه، کاغذ سولفات یا کاغذ کاهی پیچاند و در جعبه چوبی یا کارتنی قرار داد تا میوه ها به هم برخورد نکنند یا اگر یک میوه پوسیده بود به میوه های دیگر سرایت نکند.

خرید انواع کاغذ بسته بندی

 خرید کاغذ میوه

پاکت میوه و سبزیجات تازه

یکی از روش‌های بسته بندی میوه و سبزیجات تازه استفاده از پاکت میوه است که نسبت به کیسه های نایلونی از ارزش بیشتری جهت حفظ محیط زیست برخوردار هستند.

خرید آنلاین انواع پاکت میوه

پاکت بسته بندی میوه

نایلون بسته بندی میوه و سبزیجات

این کیسه های پلاستیکی چاپ شده را می توانید در هر سوپرمارکتی و برای بسته بندی انواع مواد غذایی ببینید. کیسه نایلونی در حال حاضر بهترین انتخاب برای بسته بندی مواد غذایی است که میوه و سبزیجات هم به این گروه اضافه شده اند.

نایلون بسته بندی میوه و سبزیجات تازه


نایلون بسته بندی مناسب هر نوع سبزیجات با هر شکل، اندازه و مقداری است و یکی از دلایل استفاده ی زیاد از آن محدودیت نداشتن در زمینه مواد قابل بسته بندی است.
تمام پروسه بسته بندی با نایلون اتوماتیک است و سرعت بیشتری دارد و همیشه بر استریل بودن خط بسته بندی نظارت می شود. این سرعت کمک می کند تا سبزیجات تازه تر به دست مشتری برسند. به این نایلون بسته بندی میوه سلفون بسته بندی میوه نیز گفته می‌شود که قابل چاپ  است و کمک بزرگی به تبلیغ برند خواهد کرد.

خرید سلفون بسته بندی

 خرید نایلون میوه

در مراحل نایلون میوه و سبزیجات و کیسه پلاستیکی برخورد با انسان به حداقل می رسد و به همین دلیل احتمال انتقال بیماری پایین می‌آید.
این بسته بندی انعظاف‌پذیری زیادی دارد و می توان انواع کیسه نایلونی را بر اساس نیاز انتخاب کرد و مناسب بسته بندی محصولاتی مثل گوجه، سیب زمینی، میوه، خیار، پیاز، بلال، کاهو، نخود فرنگی و... است. همانطور که می بینید تمام این محصولات ویژگی های متفاوتی دارند و شرایط نگهداری آن ها فرق می کند. با این حال تمام این محصولات با کیسه نایلونی بسته بندی می شوند و تنها کافی است نوع کیسه بر اساس نوع سبزی یا میوه انتخاب شود.

نایلکس بسته بندی میوه و سبزیجات

اگرچه استفاده از نایلکس میوه ضرر زیادی برای محیط زیست دارد اما استفاده از نایلکس و ایلون میوه جهت خرید و حمل میوه رواج زیادی دارد و یکی از روش‌های متداول و رایج جهت خرید و حمل میوه در بین مردم است.

خرید کیسه میوه

بسته بندی میوه و سبزیجات برای کشاورزان، واسطه ها و در نهایت مصرف کنندگان اهمیت بالایی دارد. میوه و سبزیجات باید طراوت خود را حفظ کنند و صحیح و سالم به دست مشتری برسند و آن را از آسیب هایی که در حین حمل و نقل و جابجایی ممکن است به محصول وارد شود، حفظ کنند. علاوه بر این ها خاصیت و ویتامین هایی که میوه ها و سبزیجات دارند باید حفظ شوند و چون برخی ویتامین ها بر اثر گرما و ماندگاری زیاد از بین می روند، مهم است که حمل و جابجایی این دسته از محصولات به چه شکل انجام شود.

خرید نایلون و نایلکس 

 خرید نایلون میوه

بسته بندی میوه و سبزیجات جهت فروش در سوپر مارکت

استفاده از ظروف یکبار مصرف و سلفون برای بسته بندی میوه هایی که حساس هستند و زود له می‌شوند، مانند توت فرنگی، گوجه، کیوی انتخاب مناسبی است.

بسته بندی در سبزی فروشی

کاغذ گراف میوه

یکی از راه های بسته بندی میوه ها استفاده از کاغذ میوه کرافت است. این کاغذ به دلیل مزایایی که دارد، برای بسته بندی میوه ها استفاده می شود. از جمله ویژگی های مثبت کاغذ کرافت، سبک بودن، کاهش هزینه های جابجایی و وارد شدن آسیب کمتر به میوه هاست.

 استفاده از کاغذ کرافت و مقوای کرافت یک روش جذاب یک روش جذاب جهت بسته بندی میوه جهت فروش و صادرات است که در اغلب کشورها استفاده از آن متداول است.

خرید کاغذ کرافت 

بسته بندی در سبزی فروشی

بسته بندی در سبزی فروشی

از برگ ها و ساقه گیاهان مختلف نیز جهت بسته بندی میوه و سبزیجات استفاده می‌شود مثلا در باغ ها از ساقه برنج جهت دسته کردن سبزیجات استفاده می‌شود و حمل و فروش سبزیجات را راحت تر می‌کند.

بسته بندی در سبزی فروشی

بسته بندی وکیوم

بسته بندی سبزیجات با وکیوم

در روش وکیوم تمام هوای داخل بسته بندی با قدرت بالایی خارج می شود تا تاثیر اکسیژن و گازهای مخرب به حداقل برسد و بسته بندی فضای کمتری را اشغال کند همچنین این روش باعث افزایش طول عمر محصولات هم می شود.
بسته بندی وکیوم روش خوبی برای حفظ طعم، بو، جنس و مواد مغذی سبزیجات در مدت زمان طولانی است. روش وکیوم از خراب شدن سبزی و میوه جلوگیری می کند و آن ها را تازه نگه می دارد.
یکی از دیگر فواید بسته بندی وکیوم سالم نگه داشتن فرم میوه و سبزیجات است و از له شدن و خراش برداشتن آن ها جلوگیری می کند. این قابلیت اجازه می دهد تا سبزیجات تا مدت طولانی انبار شوند بدون اینکه عوامل بیرونی باعث پوسیدگی و آسیب دیدن آن ها شود.
یکی از مشکلاتی که در فروش سبزیجات در فضای آزاد وجود دارد از دست دادن آب در برابر نور خورشید است که در نهایت باعث کم شدن وزن محصولات می شود. این عدد ممکن است در تعداد پایین به چشم نیاید اما در ابعاد بزرگتر بسیار قابل توجه است. بسته بندی وکیوم سبزیجات از کم شدن وزن جلوگیری می کند.

بسته بندی میوه

به همین جهت بسیاری از سبزیجات را برای این که طراوت خود را حفظ کنند، داخل سبد هایی قرار می دهند که از بامبو بافته شده اند. این سبد ها که قابل حمل هستند، باعث طولانی تر شدن عمر سبزیجات می‌شوند. درون این سبد ها هم برای حفاظت سبزیجات از گرد و خاک از کاغذ سبد میوه، کاغذ جعبه میوه یا پلاستیک استفاده می‌کنند. این بسته بندی ها از جنس پلی اتیلن هستند و اتمسفر اصلاح شده دارند که باعث کاهش پوسیدگی می‌شوند.

جعبه چوبی بسته بندی میوه

بسته بندی سبزی

راه دیگری که برای بسته بندی میوه ها می‌توان استفاده کرد، جعبه های چوبی ست. این نوع بسته بندی جعبه های چوبی هستند که میوه ها داخل آن ها قرار می گیرد و معمولا روی آن ها با کاغذ کرافت پوشانده می شود. این جعبه توسط بالابر به داخل کامیون های حمل بار منتقل می شوند. استفاده از جعبه های چوبی کمک می کند تا میوه ها حین حمل و نقل به سختی جابجا شوند و آسیب کمتری به آن ها وارد شود. استفاده از کاغذ کرافت در داخل و روی جعبه های چوبی، به حفظ سلامت میوه ها کمک می کند. درون این جعبه ها هم برای حفاظت سبزیجات از گرد و خاک از کاغذ سبد میوه یا کاغذ جعبه میوه یا پلاستیک استفاده می‌کنند. که باعث کاهش پوسیدگی می‌شوند.

 کاغذ بسته بندی میوه و سبزی

در تمام این موارد از یک کد

استفاده می‌شود که بارکد جهانی است و روی بسته بندی برچسب گذاری می‌شود و یک کد ده رقمی ست.

البته راه‌های دیگری هم برای بسته بندی میوه و سبزیجات وجود دارد که ما در این جا به مهم‌ترین آن ها و موثر ترین آن ها را در این جا بیان کردیم.

استفاده از نخ کنفی جهت بسته بندی میوه

با توجه به شکل زیر می‌توانید از نخ کنفی نیز جهت بسته بندی میوه و سبزیجات استفاده کنید و به بسته بندی خود جلوه زیباتری دهید.

خرید نخ کنفی 

بسته بندی سبزیجات

همان طور که از متن بالا دریافت می‌شود، بسته بندی یک عضو جدانشدنی از بیشتر محصولات خصوصا میوه ها و سبزیجات است و روش هایی که در بالا مطرح شد کمک می کند تا در هنگام حمل و نقل علاوه بر این که طراوت و تازگی میوه ها و سبزیجات حفظ شود، بلکه نوع بسته بندی آن ها باعث می شود تا ویتامین ها و خاصیت آن ها هم حفظ شود. بسته بندی میوه ها و سبزیجات پس از برداشت باعث می‌شود تا درصد ناچیزی از محصولات هنگام جابجایی آسیب ببینند و پوسیده شوند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که اثر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله