ایده های خلاقانه با کاغذ پوستی

زینب علیجانی / 5 اردیبهشت 1400

از استفاده‌های کاربردی کاغذ پوستی زیاد حرف زدیم اما ناگفته نماند که از این کاغذ استفاده‌های خلاقانه زیادی می‌شود کرد که شاید تا به حال به آن فکر نکرده باشید. نگاهی به این ایده های خلاقانه با کاغذ پوستی بیندازید تا شاید زندگی شما از این به بعد کمی راحت‌تر شود.

استفاده از کاغذ پوستی به‌جای سفره برای کودکان

احتمالا شما هم از سفره های پارچه ای کوچک برای کودکان استفاده می‌کنید یا شاید هم سفره یکبار مصرف انتخاب شما است. در هر صورت کاغذ پوستی می‌تواند جایگزین هر دو اینها شود زیرا دیگر نیازی نیست که آن را مثل سفره پارچه ای بشورید و برخلاف نایلون یکبار مصرف آسیبی به محیط زیست نمی‌زند. اگر تا به حال هم به فکر استفاده از سفره جداگانه برای کودکان نیفتادید بهتر است از همین الان شروع کنید تا دیگر زحمت اضافی نکشید.

'سفره کاغذ پوستی

رول کردن خمیر

یکی از راه های ساده برای رول کردن خمیر بدون کثیف کاری، چسبیدن آن به سطح و پاره نشدن آن هنگام جابه‌جایی استفاده از کاغذ پوستی است. اول یک لایه کاغذ پوستی را روی سطح صاف بزارید و بعد از گذاشتن خمیرتان روی آن یک لایه نایلونی نازک رویش بزارید تا به‌راحتی خمیر را رول کنید.

'رول کردن خمیر با کاغذ پوستی

جدا کردن براونی و فاج

شما می‌توانید کلا براونی و فاج را در ظرف‌های پوشانده از کاغذ پوستی درست کنید به‌طوری‌که این کاغذ ها از اطراف ظرف بیرون بزند. برای این کار می‌توانید یک کاغذ پوستی به‌صورت عمودی و یک کاغذ به‌صورت افقی در ظرف بزارید و بعد مایع فاج یا براونی را روی آن بریزید. بعد از اتمام پخت به‌راحتی گوشه‌های کاغذ را برمی‌دارید و آن را از کف ظرف جدا می‌کنید. با این روش نه چیزی به کف قالب می‌چسبد و هم بریدن راحت و تمیزتر می‌شود.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ پوستی یا مومی ساده و طرح دار

'پوشاندن قالب با کاغذ پوستی

وزن کردن مواد غذایی

شما می‌توانید یک لایه کاغذ پوستی روی ترازو آشپزخانه بزارید و هر نوع مواد غذایی را روی آن وزن کنید. در این صورت نه نیاز به ظرف اضافه دارید و نه مجبور هستید هر دفعه ترازو را تمیز کنید. بسیاری از مواقع پیش می‌آید تمیزکردن مداوم ترازوی آشپزخانه باعث نم گرفتن سیستم حساس آن و خراب‌شدنش می‌شود.

'وزن کردن غذا با ترازو خانگی پوشیده با کاغذ پوستی

 

جدا کردن مواد غذایی در فریزر

به‌جای استفاده از نایلون های فراوان در فریزر برای بسته بندی مواد غذایی می‌توانید از کاغذ پوستی استفاده کنید. کاغذ پوستی کاملا مناسب بسته بندی مواد غذایی تر یا یخ زده است و انتخابی ایدئال برای جدا کردن تکه های مرغ، گوشت، همبرگر و... در فریزر است و باعث می‌شود بعد از یخ زدن به‌راحتی جدا شوند.

'بسته بندی همبرگر در فریزر با کاغذ پوستی

همان‌طور که می‌بینید استفاده‌های خلاقانه از کاغذ پوستی در شرایط متفاوتی باعث راحت‌تر کردن زندگی می‌شوند. شما از کدام ایده استفاده خواهید کرد؟


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

به جای کاغذ روغنی از چه کاغذی استفاده کنیم؟
به جای کاغذ روغنی از چه کاغذی استفاده کنیم؟

کاغذر‌وغنی کاربرد‌های زیادی در خانه دارد اما گاهی اوقات نمی‌توانید به هر‌دلیلی در زمان موردنیاز کاغذ‌روغنی را تهیه کنید و این دقیقا همان وقتی است که به ...

مطالعه مقاله
چرا باید همیشه از کاغذ پوستی استفاده کنیم؟
چرا باید همیشه از کاغذ پوستی استفاده کنیم؟

هروقت صحبت از کاغذ پوستی می‌شود بسیاری هنوز بر این باورند که این کاغذ خاصیت زیادی ندارد و به‌راحتی می‌تواند جایگزین شود. افراد زیادی سعی می‌کند چرب کردن قالب کیک و شیرینی را جایگزین استفاده از کاغذ پوستی کنند اما...

مطالعه مقاله
تفاوت کاغذ پوستی و مومی چیست؟
تفاوت کاغذ پوستی و مومی چیست؟

کاغذ پوستی چیست؟ و چه تفاوتی با کاغذ مومی دارد؟ استفاده این دو کاغذ به جای هم می تواند گاهی به صرفه و گاهی خطرناک باشد.

مطالعه مقاله